بازرسی هم به مسئله انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند پرهام مقصودلو قهرمان بوندسلیگا شد استقلال با ۵ غایب به مصاف تراکتور می‌رود
سرخط خبرها

دختر دونده مشهدی مسافر ترکیه شد

  • کد خبر: ۱۱۵۹۵۷
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
  • ۱
دختر دونده مشهدی مسافر ترکیه شد
فهرست شانزده‌نفره کاروان اعزامی دوومیدانی به مسابقات کشورهای اسلامی اعلام شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با اعلام ورزشکاران اعزامی تیم‌ملی دوومیدانی برای حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی، دختر دونده مشهدی نیز مسافر قونیه شد.
بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی از ۱۸مرداد به‌میزبانی ترکیه آغاز می‌شود و تیم‌ملی دوومیدانی هم در هر دو بخش مردان و زنان نفرات خود را به این مسابقات اعزام خواهد کرد. ۱۱۰ورزشکار زن و ۱۶۹ورزشکار مرد کاروان اعزامی ایران به این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

تأخیر در اعلام مسافران دوومیدانی

فدراسیون دوومیدانی یکی از دوسه فدراسیون آخر بود که با تأخیر افراد اعزامی به مسابقات را اعلام کرد و حتی به حذف تهدید شد. در واقع فدراسیون‌ها تا ۵ تیرماه فرصت داشتند، اما فدراسیون دوومیدانی روز گذشته فهرست اعزامی‌اش را اعلام کرد. دبیر فدراسیون درباره این تأخیر اظهار کرده است که به تعداد سهمیه‌های دوومیدانی برای بازی‌های کشور‌های اسلامی اعتراض کرده و منتظر بودیم که سهمیه رشته دوومیدانی افزایش پیدا کند. دوومیدانی رشته‌ای پرمدال است، اما سهمیه‌ای که به این رشته اختصاص داده شد، خیلی کم بود. به همین دلیل ما خواهان افزایش سهمیه بودیم.

چندی پیش تعداد سهمیه هر رشته برای حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی مشخص شد که چهار زن و دوازده مرد می‌توانستند در این رقابت‌ها حاضر شوند. درنهایت این تعداد تغییری نکرد. طبق گفته سرپرست کاروان ایران، کشور میزبان برای اسکان در دهکده ورزشکاران با محدودیت روبه‌روست.

اعزام رکوردار مشهدی

در نشست‌های کمیته‌های تخصصی و شورای فنی فدراسیون دوومیدانی، درباره نفرات اعزامی تیم‌ملی بحث و بررسی شد و دوومیدانی‌کاران اعزامی به این مسابقات مشخص شدند. براین‌اساس نفرات اعزامی تیم‌ملی دوومیدانی ایران به بازی‌های کشور‌های اسلامی معرفی شدند. در بخش بانوان، تکتم دستاربندان رکورددار ۸۰۰ متر و قهرمان مشهدی قرار است همراه با ریحانه مبینی در رشته پرش طول، فرزانه فصیحی در دو ۱۰۰ متر و مهسا میرزاطبیبی در پرش بانیزه راهی این رقابت‌ها در کشور ترکیه شود.

هفته گذشته گرگان میزبان مسابقات رکوردگیری دوومیدانی‌کاران به‌عنوان انتخابی تیم‌ملی اعزامی به بازی‌های اسلامی بود. تکتم دستاربندان دونده مشهدی، موفق شد در ماده ۸۰۰ متر این رقابت‌ها با ثبت حدنصاب ۲:۰۹.۲۸دقیقه با کسب عنوان نخست، رکورد ملی کشورمان را ارتقا دهد. رکورد قبلی در این ماده در اختیار خود دستاربندان بود که با زمان ۲:۱۱.۵۰دقیقه در سال ۱۳۹۸ ثبت شده بود و در این رکوردگیری موفق شد پس از سه سال این حدنصاب ملی را یک‌بار دیگر ارتقا دهد.

رکورد جدید او قرار شد پس از منفی‌شدن آزمایش دوپینگ ثبت نهایی شود. اما در همین ماده، دونده مشهدی دیگری نیز به‌عنوان دومین‌نفر از خط پایان عبور کرد و اتفاقی جالب را رقم زد. ساجده فانی موفق شد با ثبت حدنصاب ۲:۱۰.۲۹دقیقه و اختلاف یک‌دقیقه‌ای در جایگاه دوم قرار بگیرد. درواقع او رکورد پیشین تکتم دستاربندان را جابه‌جا کرد، اما در همین مسابقه دستاربندان هم رکورد خود را شکست و به این شکل رکوردشکنی فانی، دومین رکورد برتر تاریخ این ماده نام گرفت. بااین‌حال، نفر اول این ماده یعنی دستاربندان به‌عنوان دونده اعزامی معرفی شد.

برگزاری لیگ‌های دوومیدانی بانوان

مرحله نخست لیگ دوومیدانی نوجوانان و جوانان دختر کشور از امروز پنجشنبه ۱۶ تیر به‌میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب آغاز شده است و مرحله نخست در دو روز ادامه خواهد داشت. اما با فاصله یک هفته، مرحله نخست لیگ باشگاه‌های کشور در تهران در روز‌های ۲۴ و ۲۵ تیر برگزار می‌شود و باید دید این ورزشکاران اعزامی در لیگ باشگاهی برای تیم‌های خود به میدان می‌روند یا نه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
0
افرین به غیرتت شیر زن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->