سرخط خبرها

چه مبارک خبری بود ...

  • کد خبر: ۲۲۵۰۱۰
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
چه مبارک خبری بود ...
حتما شما هم خوانده اید و شنیده اید مورایس سرمربی تیم سپاهان چند روز پیش اعلام کرد که مسلمان شده است. بله مسلمان و شیعه. به همان علی و محمد (ص) وقتی شنیدم الحمدا... گفتم و به حضرت ابوتراب عرض کردم که زهی سعادت مورایس که از این به بعد شما را صدا می‌کند.

اسماعیل‌  می‌گفت: ما با کوچک‌ها شوخی می‌کنیم. با کوچک‌تر‌ها شوخی می‌کنیم. دقت کرده اید لپ بچه‌های فامیل را می‌کشیم ولی پدرومادرهایشان را به خودمان اجازه نمی‌دهیم. کوچک‌ها را گاهی سرکار می‌گذاریم و اصطلاحا ایستگاه می‌گیریم و سربه سرشان می‌گذاریم و سر بزرگ تر‌ها این اجازه را به خودمان نمی‌دهیم. طنزنویسان درست حسابی خیلی خوب این کار را بلدند و گاهی که از بزرگی کار کوچکی سر می‌زند، به جای شوخی با آن آدم بزرگ، کارش را به طنز می‌کشانند و دستش می‌اندازند.

حتما شما هم خوانده اید و شنیده اید مورایس سرمربی تیم سپاهان چند روز پیش اعلام کرد که مسلمان شده است. بله مسلمان و شیعه. به همان علی و محمد (ص) وقتی شنیدم الحمدا... گفتم و به حضرت ابوتراب عرض کردم که زهی سعادت مورایس که از این به بعد شما را صدا می‌کند. خبر ری کرد لعاب انداخت و چرخید.

شوخی‌ها و طنز‌ها و حرف‌هایی شنیدم که دیدم نه! هنوز این مملکت خیلی کار دارد. فکر کن خبری به این خوشی و شیرینی و لطیفی را بشنوی و با آن شوخی‌هایی بکنی که با پدرت هم رویت نمی‌شود. یکی نوشته بود احتمالا فقط احکام صیغه و تعدد زوجات و ... احکامی از این دست را فقط برایش خوانده اند و در باغ سبز نشانش داده اند و او ذوق کرده و گفته چه خوب من مسلمان می‌شوم. 

یکی دیگر نوشته بود، عه مسلمون شد؟ خب از این به بعد باید منتظر افت تیم و پیچوندن و دبه کردنش باشیم! یکی دیگر سؤالی از شخصی‌ترین مسائل زندگی اش پرسیده بود و شوخی‌های مبتذل هم سرجایش! من عالم دینی نیستم. نصیحت و موعظه و حکمت هم حالی ام نمی‌شود، ولی یک چیزی را خوب بلدم و آن این است که خیلی نعل به نعل می‌توانم خودم را بگذارم جای آدم‌های دور و برم.

 از بعد خواندن شوخی‌ها و حرف‌ها خودم را گذاشتم جای مورایس و به این فکر کردم الان چه در کله اش می‌گذرد وقتی می‌بیند پیروان دینی که غیبت و تهمت و طعنه و کنایه را از گناهان کبیره برشمرده این گونه مسلسل وار به نواختنش ریسه شده اند. چه فکر می‌کند و با خود می‌گوید چگونه اسلام یک عده‌ای می‌تواند چهارباغ و سی و سه پل و مسجد امام بسازد و اسلام عده‌ای دیگر می‌تواند زلزله به جانت بیندازد!
با دین و اسلام و ارزش‌های ملی مان شوخی می‌کنیم، چون یا خودمان کوچکیم یا آن‌ها در ذهنمان کوچک اند.

آقای مورایس! شما دل بد نکن. به قول مولایت جمجمه ات را به خدا بسپار و دل قوی دار تا بوده همین بوده. ما ایرانی‌ها چیزی ته دلمان نیست. به جمع شیعیان، نه شیعیان ادعای بزرگی است به جمع دوست داران حضرت مرتضی علی (ع) خوش آمدی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->