ربات بافی، کابوس فرش دستباف | سهم ناچیز بافندگان فرش دستباف از بیمه تامین اجتماعی ۴ واحد مشاور املاک متخلف در مشهد مهرو‌موم شد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) موج‌زنی تعادل در بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت اجاره آپارتمان در منطقه ۱۷ شهریور مشهد | رهن پایین؛ اجاره‌ بالا (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گزینه «عجله ندارم» از تپسی حذف شد وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد ارزش واقعی سکه ۷ میلیون ارزانتر از بازار | حباب سکه امروز چقدر است؟ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تداوم معافیت مالیاتی کسب‌وکار‌های اینترنتی در پیام‌رسان‌های داخلی قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | روند کاهشی نرخ دلار و سکه در بازار قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیگنال‌های کاهشی قیمت دلار به بازار مخابره شد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران هم مشمولِ «کاهش ساعت کاری» می‌شوند کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در مشهد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) کسب و کار‌های اینترنتی در چه صورت از پرداخت مالیات معاف می‌شوند؟ تمدید ۳ روزه مهلت واریز وجه مشتریان پژو پارس + لینک سایت ایران خودرو آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | بیت‌کوین آماده سقوط است؟ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه‌های دولت برای مسکن کارگران چیست؟ ماجرای وام گران بانک مسکن چیست؟ هشدار وزارت راه به مردم | در کدام مشاوران املاک خانه معامله کنیم؟ توضیحات وزیر رفاه درباره تمدید طرح یارانه کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی صاحبان ماینر‌های غیرمجاز نقره داغ می‌شوند پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟
سرخط خبرها

انحصارشکنی از کسب‌وکار‌های مجازی

  • کد خبر: ۱۰۷۵۹۴
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
انحصارشکنی از کسب‌وکار‌های مجازی
رئیس هیئت‌مدیره انجمن شتاب‌دهنده‌های خراسان‌رضوی: بدیهی است زمانی که کسب‌وکار‌های مجازی در کشور شروع به فعالیت کردند، دامنه آن‌ها کم بود و به‌مرور با رونق کسب‌وکار‌های مجازی بر تعداد آن‌ها افزوده شده است و اکنون به جایی رسیده‌ایم که توسعه آن‌ها نیازمند تخصصی شدن فعالیت‌هایشان است.

جزایری | شهرآرانیوز؛ به‌تازگی وزارت صمت با تفکیک اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی به دو اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی توزیعی و اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی خدماتی، موافقت کرده است. گفته می‌شود تجمیع تمام فعالیت‌های گوناگون کسب‌وکار مجازی در یک اتحادیه، از ابتدا به‌علت کمبود اعضا بوده، ولی با افزایش تعداد فعالان این عرصه در سال‌های اخیر، نارضایتی از انجام وظایف این اتحادیه و تخلف اعضا رخ نشان داده است.

به همین دلیل درخواست پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی به دو اتحادیه را معاون تجارت‌وخدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مطرح کرد که به‌سرعت با موافقت وزیر صمت روبه‌رو شد، با این حال این اقدام، اعتراض برخی فعالان کسب‌وکار‌های مجازی را درپی داشته است، از این‌رو آن‌ها در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، به تصمیم وزیر صمت برای تجزیه اتحادیه کشوری کسب‌وکار‌های مجازی به دو اتحادیه خدماتی و توزیعی اعتراض کرده‌اند. قرار بود انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کار‌های مجازی در ۱۹ اردیبهشت برگزار شود که این نشست لغو شد. علت لغو انتخابات، دستور وزیر صمت برای تفکیک این اتحادیه بوده است.

با این حال رئیس هیئت‌مدیره انجمن شتاب‌دهنده‌های خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا، از اقدام وزارت صمت برای تفکیک اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی حمایت کرد و گفت: بدیهی است زمانی که کسب‌وکار‌های مجازی در کشور شروع به فعالیت کردند، دامنه آن‌ها کم بود و به‌مرور با رونق کسب‌وکار‌های مجازی بر تعداد آن‌ها افزوده شده است و اکنون به جایی رسیده‌ایم که توسعه آن‌ها نیازمند تخصصی شدن فعالیت‌هایشان است. یکی از راهکار‌های تحقق این موضوع هم تخصصی شدن اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی است. محسن روشنک افزود: به‌عنوان نمونه زمانی که یک دانشگاه تاسیس می‌شود، به‌مرور با توسعه رشته‌های تخصصی دانشگاه‌های دیگری هم که رشته‌های تخصصی را پوشش می‌دهند، راه‌اندازی می‌شوند.

این مسئله درباره استارت‌آپ‌ها صادق است. روشنک تاکید کرد: تخصص‌گرایی در اتحادیه‌ها سبب رقابتی‌تر شدن فضای کسب‌وکار‌های مجازی می‌شود. وی ادامه داد: اکنون چهار سطح در حوزه استارت‌آپ‌ها داریم. سطح اول شرکت‌های عمومی هستند و سطح دوم شرکت‌هایی که تخصصی کار می‌کنند؛ مثلا فقط در حوزه کشاورزی فعال هستند. سطح سوم شتاب‌دهنده‌های سازمانی‌اند. این نوع شتاب‌دهنده‌ها مربوط به سازمان خاصی هستند که برنامه‌های آن سازمان را پیگیری می‌کنند. سطح چهارم که هنوز در ایران توسعه نیافته است، استارت‌آپ‌های بین‌المللی‌اند که به‌صورت بین‌رشته‌ای فعالیت می‌کنند و به یکدیگر متصل می‌شوند.

علی غفوری‌مقدم، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی کشوری است، گفت: نظارت بر این اتحادیه را وزارت صمت برعهده دارد، اگر نمونه‌ای از تخلف در دفاتر استانی مشاهده شود، این مسئله برای رسیدگی به تهران گزارش می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->