نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
سرخط خبرها

الزامات استمرار انقلاب در مسیر اهداف آن

  • کد خبر: ۱۰۰۶۲۴
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
الزامات استمرار انقلاب در مسیر اهداف آن
حمیدرضا ترقی - عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

تأمین نیاز‌های امروز و آینده در استمرار انقلاب: «استمرار حرکت انقلابی یعنی اینکه ما هدف‌های انقلاب را در نظر داشته باشیم، مدنظر قرار بدهیم و همه نیاز‌های امروز و فردا، نیاز‌های اکنون و آینده را که ما را به آن هدف‌ها می‌رساند، در نظر بگیریم و این نیاز‌ها را به هر شکلی که می‌توانیم تأمین کنیم.» نیاز‌های امروز ما در فرایند انقلاب عبارت اند از: حضور و مشارکت مردم در عرصه ها، کسب اقتدار نظامی و بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات دشمن، مقابله با حملات نظامی دشمن مثل جنگ تحمیلی، پی ریزی اقتصاد عدالت محور و اسلامی، مبارزه با فساد و تبعیض و فقر در جامعه، رشد فرهنگی و معنوی جامعه، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مبارزه با توطئه‌های دشمن در تمام عرصه‌های جنگ نظامی و نرم و اقتصادی و سایبری، صیانت از سلامت مردم در برابر بیماری‌هایی مثل کرونا و ساخت واکسن و....

نیاز‌های فردا‌های ما تا رسیدن به اهداف انقلاب: «باید دید برای رسیدن به هدف ها، برای رسیدن به عدالت اجتماعی، برای رسیدن به پیشرفت واقعی کشور -نه پیشرفت‌های پوشالی و ادعایی؛ پیشرفت‌های همه جانبه، مادی و معنوی- و برای رسیدن به جامعه اسلامی که احکام اسلام به معنای واقعی در آن پیاده بشود و مردم بهره‌مند بشوند، از تحقق این احکام و در نهایت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، چه کار‌هایی لازم است، آن کار‌ها را در حد توانمان [انجام بدهیم]؛ هر کسی در حد توان خودش»؛ مثل: نفوذ در منطقه و ایجاد هسته‌های مقاومت نیابتی برای اهداف دراز مدت انقلاب، تأمین انرژی با دوام هسته ای، تربیت دانشمندان مورد نیاز برای رشد علمی و تکنولوژی مورد نیاز، بستن قراداد ها‌ی دراز مدت منطقه‌ای برای تثبیت ژئوپلیتیک منطقه‌ای و جهانی ایران، سرمایه گذاری در زیرساخت‌های ترانزیتی و صنعتی، دستیابی به قدرت رسانه‌ای مستقل و فراگیر برای نشر اندیشه انقلابی و....

نادیده نگرفتن دستاورد‌های انقلاب: ما نباید بگذاریم مشکلات نقدی که حالا در کشور وجود دارد، گرد و غبار بنشاند روی این همه فعالیت مهم و بزرگی که در این سال‌ها انجام گرفته؛ این‌ها را نبایست ندیده گرفت. اصلا باورمان نمی‌آمد که ما در قضیه انرژی هسته ای، در قضیه نانوتکنولوژی، در قضیه بیوتکنولوژی، در قضایای گوناگون پزشکی‌های پیچیده، عمل‌های جراحی بسیار دشوار، در قضیه ناباروری، در قضیه سلول‌های بنیادی و بخش‌های مهم علمی گوناگون، بتوانیم این جور پیشرفت بکنیم که بحمدا... پیشرفت کردیم؛ جوان‌های ما همت کردند، حرکت کردند، پیشرفت کردند. همه فعالانی که در این بخش‌ها کار کرده اند به استمرار انقلاب کمک کرده اند، به تداوم انقلاب کمک کرده اند؛ و البته کم کاری داشته ایم، غفلت داشته ایم در بین این سال‌های متمادی، احیانا سوءنیت‌هایی هم وجود داشته، از این چیز‌ها هم بوده است، داشته ایم، اما این کار‌های بزرگ هم انجام گرفته که البته اگر این غفلت‌ها نبود، وضع بهتر بود.

حفظ دلبستگی نسل جدید به آرمان‌های انقلاب: امروز بحمدا... انقلاب، هم زنده است، هم زاینده و تولیدکننده است. اینکه شما می‌بینید جبهه استکبار این جور در مقابل انقلاب و در مقابل ملت انقلابی ایران می‌ایستد و این جور دشمنی می‌کند، به خاطر این است که انقلاب زنده است. اگر انقلاب نبود، این‌ها داعی نداشتند این قدر خباثت و ملعنت به خرج بدهند در مقابل ملت ایران.

حالا «زنده بودن انقلاب» یعنی چه؟ یعنی دلبستگی نسل‌های جدید کشور به آرمان‌های انقلاب. امروز مردم دلبسته همان آرمان‌هایی هستند که انقلاب مطرح کرد؛ یعنی استقلال ملی، عزت ملی، رفاه ملی، عدالت اجتماعی، تحقق جامعه اسلامی و در نهایت، همان طور که عرض کردیم، ایجاد تمدن نوین اسلامی؛ این‌ها هدف‌های بزرگ انقلاب است. مردم ما امروز به این هدف‌ها دل بسته اند، علاقه مندند؛ کاری از دستشان بربیاید واقعا انجام می‌دهند؛ یعنی یک اکثریت عظیمی از کشور این [دلبستگی]را دارند. این دلبستگی باید همیشه حفظ شود.

هرکسی در هر مسئولیتی برای اهداف انقلاب تلاش کند: تلاش دانشمندان و پژوهشگران؛ فعالیت کارآفرین و کارگر؛ از صنعت و کشاورزی و خدمات و امثال این ها، کوشش جوان دانش پژوه، چه در دانشگاه، چه در حوزه؛ فعالان عرصه خدمات اجتماعی؛ فعالان میدان کمک‌های مؤمنانه که موارد زیادی اش را در این یکی دو سه سال اخیر در قضایای مختلف، ملت ایران به بهترین وجهی انجام دادند و شاهد بودند؛ فعالان حوزه دفاع نظامی؛ فعالان جهاد تبیین؛ کارکنان خدوم حکومتی؛ در مجموعه حکومت، در سه قوه، کارکنانی که مشغول خدمت صادقانه و مخلصانه هستند؛ روشنگری‌های روشنگران عرصه سیاسی که حقایق را برای مردم در رسانه‌های مختلف [روشن می‌کنند]در فضای مجازی، به صورت خوبی از طریق افرادی که احساس مسئولیت می‌کنند در حال انجام است، و همچنین در مطبوعات و عمدتا در رسانه ملی؛ کمک به مراکز مقاومت؛ آن کسانی که مراکز مقاومت در منطقه ما و دنیای اسلام را کمک می‌رسانند؛ و همین طور کسانی که آماده حضور در میدان‌ها هستند- دفاع از حرم پیش می‌آید، گاهی مسائل گوناگونی در داخل به وجود می‌آید، مثلا نهم دی کسانی می‌آیند وارد میدان می‌شوند- همه این حرکت ها، حرکت‌های استمرار انقلابند؛ همه این‌ها اجزای یک حرکت عمومی هستند که ما اسم آن حرکت را می‌گذاریم «حرکت تداوم انقلاب و استمرار انقلا ب» که همه با نگاه به هدف‌های بزرگ انقلاب و هدف‌های بلند انقلاب انجام می‌گیرد.

مقابله با لجن پراکنی دشمن علیه مؤثرین انقلاب: سفارش من به جوان‌های عزیزمان این است که امروز ببینند دشمن در چه خطی حرکت می‌کند، دشمن چه چیزی را هدف گرفته، نقطه مقابل آن را عمل کنند و حرکت کنند. دشمن ملت را هدف گرفته، افکار عمومی را هدف گرفته، فکر جوان‌ها را هدف گرفته؛ میلیارد‌ها دلار دارند خرج می‌کنند، در این اتاق‌های فکرشان -به اصطلاحِ خودشان اتاق‌های فکر و گروه‌های اندیشه ورز- دارند تلاش می‌کنند برای اینکه ملت ایران را و به خصوص جوان‌ها را از این راه برگردانند؛ و وسیله‌ای که آن‌ها دنبال می‌کنند، یکی لجن پراکنی است؛ لجن پراکنی ها، دروغ پردازی ها، تهمت زدن ها، که به ارکان انقلاب تهمت می‌زنند، به بخش‌های انقلاب تهمت می‌زنند، به مراکزی که در پیشرفت انقلاب تأثیر دارند تهمت می‌زنند.

یک روز به مجلس شورای اسلامی، یک روز به شورای نگهبان، یک روز به سپاه؛ امروز نوبت سپاه است، به سپاه تهمت بزنند، لجن پراکنی کنند و در ضمن به شهید بزرگ و بزرگواری مثل شهید سلیمانی. اگر جرئت می‌کردند، از خشم مردم و عکس العمل مردم نمی‌ترسیدند، به امام هم اهانت می‌کردند؛ منتها خب جرئت نمی‌کنند و می‌دانند که عکس العمل مردم تند است در مقابل این.

مقابله با فشار اقتصادی دشمن: یکی از راه‌های دشمن، فشار‌های اقتصادی است برای اینکه مردم را به تنگ بیاورند و از نظام اسلامی جدا کنند؛ یکی از طرقش همین تحریم و مانند این هاست- ملت ایران باید درمقابل این حرکت بایستد. فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریم‌ها و البته تلاش دیپلماسی -همان طورکه مشغول اند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه ازبین بردن تحریم‌ها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریم هاست ازطریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی؛ و شرکت‌های دانش بنیانی که تولید شده اند، حرکت مهمی است؛ باید این را توسعه و گسترش بدهند.

فریب کسانی که می‌گویند انقلاب از اهدافش دورشده نخوریم: انسان از بعضی می‌شنود که انقلاب از هدف‌های خودش دور شده؛ نه، این جور نیست. اگر کشور از هدف‌های انقلاب دور شده بود، دشمنان انقلاب این قدر دشمنی با نظام کشور و جمهوری اسلامی و ایران اسلامی نمی‌کردند؛ خود این دشمنی‌ها نشانه این است که کشور و نظام اسلامی به هدف‌ها وفادار بوده و پایبند به این هدف‌ها بوده.

حالا انسان می‌شنود که افرادی می‌گویند نظام از هدف‌های انقلاب دور شده؛ می‌خواهند نشان بدهند که به انقلاب دل بسته اند. من قبول ندارم این حرف را؛ من دلبستگی آن‌ها به انقلاب را هم قبول ندارم. کسی که زندگی اشرافی را دنبال می‌کند و اصلا حرکتش حرکت اشرافی است، نمی‌تواند شعار حمایت از پابرهنه‌ها را قبول داشته باشد.

شعار انقلاب شعار حمایت از مستضعفین و حمایت از پابرهنه هاست؛ افرادی که دنبال زندگی اشرافی هستند و حرکتشان حرکت اشراف منشانه است، نمی‌توانند به این شعار وفادار باشند. شعار انقلاب مقابله با استکبار است، مقابله با حرکت استکباری و قدرت‌های استکباری است؛ این کسانی که دم از تسلیم در مقابل استکبار می‌زنند، دم از تسلیم در مقابل آمریکا می‌زنند، نمی‌توانند به این انقلاب و به این هدف‌ها پابند باشند؛ این حرف قابل قبولی نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->