ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم
سرخط خبرها

مصرف انگور خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۹۴۷۸۳
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مصرف انگور خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد
بر اساس تحقیقات جدید، خوردن انگور می‌تواند از حمله قلبی یا سکته جلوگیری کند. محققان دانشگاه UCLA می‌گویند این میوه ارزشمند، سرشار از مواد شیمیایی است که تنوع باکتری‌های روده را افزایش و کلسترول را کاهش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مطالعات جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که تنها چهار هفته خوردن انگور منجر به افزایش قابل توجه سلامت در میان افرادی که به ندرت میوه و سبزیجات می‌خورند، می‌شود. یک تغییر ساده در سبک زندگی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را که با عنوان قاتل شماره یک جهان شناخته می‌شود، کاهش دهد.

انگور سرشار از قند‌های طبیعی و مملو از آنتی اکسیدان‌های قوی است که التهاب را کاهش می‌دهد. این تیم تحقیقاتی در مطالعات خود ۱۹ نفر بین سنین ۲۱ تا ۵۵ سال که معادل ۴۰ حبه انگور (یا دو وعده) در روز مصرف می‌کردند، را مورد بررسی و ردیابی قرار دادند.

نتایج نشان می‌دهد که در عرض یک ماه، تنوع میکروبیوم بدن آن‌ها به شدت افزایش یافته است. میکروبیوم‌ها جامعه‌ای مرکب از میلیارد‌ها باکتری و سایر میکروب‌هایی است که در روده زندگی کرده و برای سلامتی ضروری هستند. شرکت کنندگان همچنین تقریباً هشت درصد کلسترول بد کمتری داشته و اسید‌های صفراوی (BA) که به آن‌ها انرژی می‌دهند، بیش از ۴۰  درصد کاهش یافت. این چربی‌های مضر می‌توانند منجر به لخته‌هایی شوند که رگ‌های خونی را مسدود کرده و جریان خون را به قلب یا مغز قطع می‌کنند.

به گفته محققان، از جمله باکتری‌های مفیدی که در بدن مصرف کنندگان انگور افزایش یافت، باکتری آکرمانسیا (Akkermansia) بود. این باکتری قند و کلسترول را سوزانده و پوشش داخلی روده را تقویت می‌کند.

پروفسور ژائوپینگ لی (Zhaoping Li) پژوهشگر ارشد این مطالعات در یک بیانیه رسانه‌ای اعلام کرد: ما دریافتیم که انگور تأثیر مفیدی بر باکتری‌های روده داشته و می‌دانیم که روده سالم برای سلامتی حیاتی است.
پروفسور لی می‌افزاید: این مطالعات دانش عمیق تری برای ما فراهم کرده و دامنه فواید سلامتی انگور را گسترش می‌دهد. انگور با کاهش کلسترول می‌تواند سلامت قلب را افزایش دهد. به طور خلاصه، نتایج تحقیقات ما اطلاعات اولیه جدیدی در مورد اثرات مصرف انگور بر میکروبیوم روده، کلسترول و متابولیسم اسید‌های صفراوی ارائه می‌دهد.

بیماری‌های قلبی عروقی سالانه حدود ۱۷ میلیون نفر را در سراسر جهان از بین می‌برد که یک سوم کل مرگ و میر‌ها را شامل می‌شود.

شرح کامل این پژوهش‌ها و یافته‌های حاصل از آن در آخرین شماره مجله Nutrients منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->