قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات
سرخط خبرها

طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند

  • کد خبر: ۲۲۴۲۷۸
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند
وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت: سه کشور همسایه زمینه حضور این گروه تروریستی را در منطقه فراهم کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، امیرخان متقی بدون نام‌بردن از کشور خاصی گفت: سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود: یکی از این کشور‌ها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ مورد رویداد امنیتی دست‌کم ۸ مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: اگر این کشور‌های همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امنیتی به وجود نخواهد آمد.

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد: از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید، اما کشور‌های دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت: امنیت افغانستان با امنیت منطقه مرتبط است.

ملا یعقوب مجاهد، وزیر دفاع حکومت طالبان، پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند، از این کشور‌ها خواسته بود مرز‌های خود را کنترل کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->