زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد

  • کد خبر: ۲۲۳۸۰۷
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد
مالکان خودرو می‌توانند در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ هم لاستیک دولتی دریافت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش افسارگسیخته قیمت لاستیک در سال ۱۴۰۲ و کمبود شدید لاستیک در بازار باعث ایجاد یک التهاب شد‌ و بسیاری از متقاضیان لاستیک برای خرید این محصول با مشکل جدی رو‌به‌رو شدند. 

درحالی‌که تولیدکنندگان لاستیک معتقد بودند که افزایش هزینه‌های تولید منجر به کاهش تولید محصول شده است و دولت به دلیل قیمت‌گذاری دستوری از تولیدکنندگان حمایت نمی‌کند، متقاضیان لاستیک با چالش جدی کمبود لاستیک در بازار رو‌به‌رو بودند. 

پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان تولیدکنندگان موفق شدند که موافقت دولت برای افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک را دریافت کنند، اما بازهم مشکل متقاضیان برای تهیه لاستیک پابرجا بود. 

از سوی دیگر، دولت در راستای مدیریت بازار و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه لاستیک تصمیم بر توزیع لاستیک دولتی گرفت. 

ازآنجاکه توزیع لاستیک دولتی یا فروش اینترنتی لاستیک هم با حواشی بسیاری همراه بود، بازهم متقاضیان لاستیک دولتی در تهیه محصول مدنظر خود ناکام ماندند. 

از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳، توزیع لاستیک دولتی آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند محصولات خود را خریداری و تهیه کنند. 

بر اساس اعلام رسمی وزارت صمت، متقاضیان لاستیک دولتی در اردیبهشت ۱۴۰۳ مانند قبل باید از طریق ثبت‌نام با کدملی اقدام کنند. 

به این صورت که عرضه لاستیک دولتی فقط با کدملی و به هر کدملی فقط یک‌بار لاستیک تعلق می‌گیرد. بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت صمت ابلاغ شده است، برای تایر‌های رینگ ۱۳ و ۱۴، فقط در سال یک‌بار، چهار حلقه تایر با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور امکان تخصیص داده می‌شود.

ازآنجاکه فروش اینترنتی لاستیک دولتی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان‌پذیر است، متقاضیان می‌توانند با بارگذاری مدارک روی سایت و تکمیل اطلاعات خود در پایگاه اینترنتی kala.ntsw.ir اقدام به دریافت لاستیک دولتی کنند. 

آن دسته از افرادی که متقاضی لاستیک دولتی هستند باید مدارک مورد نیاز خود شامل کارت ملی صاحب خودرو، کارت ماشین و برگ سبز خودرو را در سامانه بارگذاری کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. 

در مصوبه وزارت صمت آمده است که هیچ شرط خاصی برای متقاضیان لاستیک دولتی وجود ندارد و افراد با تکمیل اطلاعات خود می‌توانند در اردیبهشت‌ماه هم از طریق فروش اینترنتی، لاستیک دولتی را نیم‌بها خریداری کنند. 

یادآوری این نکته ضروری است که اگر مالک یک خودرو اقدام به خرید لاستیک دولتی کرده باشد، تا پایان سال نمی‌تواند از طریق سامانه لاستیک خریداری کند و باید نیاز خود را از بازار آزاد تامین کند. البته شرایط کیفی لاستیک‌ها به گونه‌ای است که بیش از یک سال قدرت ماندگاری دارد.

منبع: اکونگار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->