رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس

  • کد خبر: ۲۲۲۵۳۰
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس
برای دستی‌کردن عروس هلندی باید به صورت اصولی، نکاتی را برای هر سنِ عروس هلندی اجرا کنیم.

شهرآرانیوز، عروس هلندی، پرنده‌ای زیبا و بسیار بامزه است؛ این پرنده علاوه بر دستی‌شدن، حتی می‌تواند حرف هم بزند؛ اما باید توجه داشته باشید که هم دستی‌شدن و هم آموزشِ صحبت کردن به عروس هلندی، نیازمند زمان و صبر است و شما نباید به هیچ عنوان به پرنده آسیبی برسانید یا آن را اذیت کنید؛ پس اگر حس می‌کنید وقتتان به اندازه کافی آزاد نیست، عروس هلندی‌هایی را که از قبل دستی شده‌اند خریداری کنید.

نحوه دستی‌کردن عروس هلندی‌های تازه‌متولد‌شده

عروس هلندی‌ها در ماه‌های اول به‌دنیا آمدنشان راحت‌تر دستی می‌شوند، پس اگر الان عروس هلندی‌های شما تازه از تخم درآمده‌اند، بعد از یک ماه یا زودتر آن‌ها را جدا و با سرلاک بزرگشان کنید تا کاملا به‌صورت دستی بزرگ شوند. این کار را حتما با مراقبت‌های فراوان و با حوصله انجام دهید تا پرنده شما آسیبی نبیند.

نحوه دستی‌کردن عروس هلندی‌های ۴ تا ۱۲ ماهه

غذا خوردن عروس هلندی از دست

اگر عروس هلندی شما کمی دستی است، اما وقتی دستتان را نزدیکش می‌کنید می‌ترسد، کار شما راحت اما زمان‌بر است.

شما باید در طول روز، دستتان را به هر بهانه‌ای وارد قفس پرنده کنید؛ می‌توانید کمی غذا کف دست خود بریزید و مدتی داخل قفس و جلوی پرنده بگیرید تا به مرور زمان، پرنده به شما اعتماد کند. اگر پرنده خیلی ترسید، این عملیات را با فاصله‌ی بیشتری شروع کنید و کم‌کم دست خود را به مرور به عروس هلندی زیبایتان نزدیک کنید.

حواستان باشد که جلب اعتماد پرنده نیازمند صرف زمان و حوصله است و اصلا، به خیال سریع‌تر دستی‌شدن پرنده، آن را به زور داخل دستانتان نگه‌ ندارید.

علاوه بر غذا، حتما از تشویقی‌هایی مانند کرم خشک و تخمه استفاده کنید و حتما با دستتان به عروس هلندی غذا دهید تا به شما عادت کند. این‌گونه پرنده دست شما را می‌شناسد و به‌مرور به شما نزدیک و نزدیک‌تر خواهد شد.

نحوه دستی‌کردن عروس هلندی‌های بزرگ‌سال

عروس هلندی از زاویه بالا

اگر عروس هلندی شما بزرگ شده یا قصد خرید عروس هلندی بزرگ غیردستی دارید، شانس شما کم‌تر خواهد بود.

نکته: اگر عروس هلندی بالای ۲ سال دارد و اصلا دستی نیست، بهتر است قید دستی‌شدن آن را بزنید، اما شاید با تلاش و صرف زمان بیشتر، نتیجه بگیرید.

حواستان باشد که اصلا به زور عروس را داخل دستانتان نگیرید. دستی‌شدن باید کاملا آرام و با ملاحظه صورت بگیرد.

یک‌ساعت قبل از اجرای این کار، ظرف غذای عروس هلندی را خارج کنید تا کمی گرسنه شود، سپس ظرف غذایی کوچک را پر از غذا کنید و جلوی درب قفس پرنده قرار دهید. دقت داشته باشید که ظرف همچنان در دستتان باشد و پرنده بتواند دست شما را ببیند. اگر پرنده به سمتتان نیامد، صبر کنید تا کمی گرسنه‌تر شود.

این عمل را هرروز و به هر تعداد که می‌توانید انجام دهید و هربار که پرنده راحت سمت ظرف غذا آمد، دست خود را نزدیک‌تر و یا تکان دهید.

به مرور پرنده به شما جذب می‌شود و می‌توانید این کار را با دستانتان انجام دهید؛ پیشنهاد می‌شود داخل دستتان به‌جز ارزن، تشویقی هم بریزید تا پرنده دلایل بیشتری برای خوردن خوراکی از دستان شما پیدا کند.

تشویقی‌های پیشنهادی: کرم خشک مخصوص پرنده، تخمه‌ی خام، میوه و سبزیجات مفید و...

نتیجه‌گیری

عروس هلندی لای دستمال

پرندگان بسیار لطیف و دوست‌داشتنی هستند و به توجه، مراقبت و محبت شما نیاز دارند؛ پس در حین دوست‌شدن و دستی‌کردن این موجودات دوست‌داشتنی، به آن‌ها آسیبی نرسانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->