واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۷۹۶۹
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود
مدیر‌کل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه مسکن یکی از خدمات پرهزینه و گرانی است که به خانواده‌های تحت‌پوشش در استان تعلق گرفته است، بیان کرد: ۵ هزارو ۲۰۰ واحد مسکونی در استان در حال ساخت است که این آمار درخورتوجه است و تقریبا در این حوزه در رتبه اول کشور قرار داریم.

به گزارش شهرآرانیوز رضا سلم‌آبادی با بیان اینکه در سال‌۱۴۰۲ اهداف خیرخواهانه این نهاد در استان ۱۵۳‌درصد تحقق یافته است، گفت: در خراسان‌رضوی بیش از ۱۹۳‌هزار خانواده و ۳۷۰‌هزار نفر تحت‌حمایت هستند که از این عدد ۱۸۶‌هزار خانواده مستمری‌بگیر و معیشت‌بگیر هستند.

مدیر‌کل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه مسکن یکی از خدمات پرهزینه و گرانی است که به خانواده‌های تحت‌پوشش در استان تعلق گرفته است، بیان کرد: طبق ضوابط و شرایطی که باید محرز باشد، به برخی از خانواده‌ها وام ۱۵۰‌میلیون‌تومانی بلاعوض تعلق گرفته و علاوه‌بر‌آن ۵۰‌میلیون تومان هم به‌صورت قرض‌الحسنه از صندوق ولایت برای این مهم پرداخت شده است؛ ضمن اینکه ۵ هزارو ۲۰۰ واحد مسکونی در استان در حال ساخت است که این آمار درخورتوجه است و تقریبا در این حوزه در رتبه اول کشور قرار داریم.

حمایت از ۱۸۶‌هزار خانواده در استان

وی با اشاره به اینکه از ۱۸۶‌هزار خانواده تحت‌حمایت، خانم‌ها سرپرست بیش از ۱۲۰‌هزار خانواده هستند، افزود: این میزان یعنی ۶۵‌درصد سرپرست این خانواده‌ها خانم و ۳۵‌درصد مرد هستند.

وی درباره حمایت‌هایی که از دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه دانش‌آموزی حدود ۵۵‌هزار نفر و در حوزه دانشجویی ۲ هزارو ۸۰۰ نفر در استان تحت‌حمایت کمیته‌امداد هستند.

پرداخت ۲۰‌هزار فقره وام

سلم‌آبادی درباره تسهیلات و حمایت‌های مالی که از طریق صندوق ولایت وابسته به کمیته‌امداد انجام شده است، تصریح کرد: از این طریق بیش از ۲۰‌هزار فقره وام پرداخت کرده‌ایم و رقم پرداختی حدود ۴۵۵‌میلیارد تومان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها مقوله مهمی است و در کمیته‌امداد هدف ما خودکفایی خانواده‌هاست، بیان کرد: در حوزه بهره‌مندی از آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، امسال بیش از ۶‌هزار نفر آموزش فرا گرفته‌اند و بیش از ۱۸۰۰‌میلیارد تومان به ۱۵‌هزار فقره وام اختصاص یافته است.

۱۵۶‌هزار حامی در استان

وی ادامه داد: در قسمت حامیان طرح اکرام و محسنین ۱۵۶‌هزار حامی در استان داریم که از فروردین سال قبل تا بهمن امسال هرماه مستمر رتبه اول طرح اکرام را از آن خود کرده‌ایم. در قسمت صدقات نیز که یکی دیگر از منابع درآمد است، ۶۲‌میلیارد تومان از مراکز نیکوکاری و صندوق‌های کمیته‌امداد جمع‌آوری و به خانواده‌های نیازمند کمک شده است.

۸۴۲ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان

سلم‌آبادی در تشریح برنامه‌های نیکوکاری انجام‌شده در پایان سال، اظهار کرد: بیش از ۸۴۲ پایگاه در استان تا پایان سال برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ادارات و مساجد فعال هستند. ۱۵‌هزار قلک دانش‌آموزی نیز در مدارس توزیع کردیم و در ۲۰‌اسفند زنگ نیکوکاری با همکاری آموزش‌و‌پرورش به‌همین منظور نواخته شد. وی با اشاره به اطعام خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان، افزود: ۶۵۰ آشپزخانه اطعام مهدوی را فعال کردیم که از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه پخت غذا را انجام می‌دهند.

در انتظار جذب ۱۳‌هزار حامی جدید

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما در این ماه این است که ۱۳‌هزار حامی را در استان در ماه مبارک رمضان جذب کنیم. مدیرکل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی با اشاره به دیگر‌برنامه‌های انجام‌شده، به فعال‌سازی و بهره‌مندی برخی از خانواده‌ها در حوزه اشتغال از پانصد پنل خورشیدی و توزیع بیش از ۱۶۵۰‌سری جهیزیه نیز اشاره کرد و افزود: ۸۵۰‌سری لوازم زندگی با هزینه شش‌میلیاردتومانی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->