اوکراین به زودی اولین جنگنده F-۱۶ خود را دریافت می‌کند انتخابات در مشهد و کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی از تعدادی شعب اخذ رأی در مشهد از ناگفته‌های پرونده نیکا شاکرمی تا افشای پیامک‌های خانوادگی ایروانی: اقدامات رژیم اسراییل در تضاد با ارزش‌های بنیادی سازمان ملل است تصویب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس: یک اسیر اسرائیلی درحال خودکشی را نجات دادیم مدارس استان تهران فردا شنبه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل نیست انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد + ویدیو رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در روند برگزاری دور دوم انتخابات نداشته‌‌ایم + فیلم جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: ایران در عملیات وعده صادق، ناتوانی گنبد آهنین را به رخ جهانیان کشید مشارکت حداکثری مردم مشهد در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرماندار مشهد: تمدید انتخابات از طریق اطلاعیه وزارت کشور اعلام خواهد شد | اعلام تعطیلی مدارس بعد از پایان رای‌گیری + فیلم رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت آمادگی دارد انتخابات بعدی، الکترونیکی برگزار شود آیا مدارس فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟ سخنگوی شورای نگهبان: تا پیش از پایان مهلت رای‌گیری هیچ‌کس اطلاعی از محتوای صندوق‌ها ندارد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع): حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، اقتدار و امنیت را به دنبال دارد آیت‌الله جنتی در انتخابات شرکت کرد بیش از ۵۵ هزار نفر تا ظهر امروز در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دادند (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور رأی خود را به صندوق انداخت + ویدئو
سرخط خبرها

پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد

  • کد خبر: ۲۲۴۵۶۹
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد
سخنگوی دانشگاه نورث ایسترن در شهر بوستون واقع در ایالت ماساچوست آمریکا اعلام کرد پلیس این کشور صبح شنبه به وقت محلی حدود ۱۰۰ نفر را بازداشت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی دانشگاه نورث ایسترن روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: پلیس صبح شنبه حدود ۱۰۰ نفر را در حالی که مقامات "یک اردوگاه غیرمجاز" در محوطه این دانشگاه در بوستون را پاکسازی کردند، بازداشت کرد.

مقامات این دانشگاه در بیانیه‌ای ادعا کردند که معتقدند «سازمان‌دهندگان حرفه‌ای» به صفوف معترضان دانشجویی در محوطه دانشگاه پیوسته‌اند.

رناتا نیل، معاون ارتباطات دانشگاه نورث ایسترن مدعی شد: «سازمان‌دهندگان حرفه‌ای غیروابسته به دانشگاه نورث ایسترن به آنچه دو روز پیش به عنوان تظاهرات دانش‌آموزی آغاز شد، نفوذ کرده اند.»

نایل در توجیه سرکوب اعتراض دانشجویان حامی فلسطین از سوی پلیس مدعی شد: «استفاده از توهین‌های یهودستیزانه خشن» در اردوگاه جمعه شب «عبور از خط قرمز بود.»

او ادعا کرد : «ما نمی توانیم این نوع نفرت را در دانشگاه خود تحمل کنیم.»

- در پی جنبش همبستگی با مردم غزه و اعتراض ها در دانشگاههای آمریکا که از دانشگاه کلمبیای نیویورک آغاز شد و به سایر دانشگاههای این کشور و جهان در حال سرایت است، حدود ۶۰۰ نفر حداقل در ۱۵ داشنگاه در بیش از یک هفته دستگیر شده اند.

تارنمایی آمریکایی اکسیوس گزارش داد حدود ۶۰۰ نفر در اعتراضات حامی فلسطین در حداقل ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا در بیش از یک هفته دستگیر شده اند.

با افزایش حجم و شدت اعتراضات، مدیریت دانشگاه ها به شیوه های بی سابقه ای تظاهرکنندگان دانشجو را سرکوب کرده اند.اکثر بازداشت ها در اردوگاه ها و تحصن ها صورت گرفته است.

حمایت از مردم غزه و اعتراض ها به سیاست های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاههای آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)  و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماهها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->