درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

اسپیس ایکس اولین ماهواره‌ اینترنتی برای گوشی‌های عادی را پرتاب کرد + ویدئو

  • کد خبر: ۲۰۳۹۶۱
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
اسپیس ایکس اولین ماهواره‌ اینترنتی برای گوشی‌های عادی را پرتاب کرد + ویدئو
اسپیس‌ایکس ۲۱ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد تا یک قدم به قابلیت اتصال مستقیم گوشی به ماهواره یا Direct-to-Cell (DTC) نزدیک شویم.

به گزارش شهرآرانیوز - براساس گزارش سایت Space، اسپیس‌ایکس ۲۱ ماهواره را روز سه‌شنبه (۱۲ دی‌ماه) در اولین مأموریت خود در سال ۲۰۲۴ پرتاب کرد. این پرتاب شامل شش ماهواره استارلینک با قابلیت اتصال مستقیم به ماهواره می‌شود. با این قابلیت اپراتور‌های شبکه تلفن همراه در سراسر جهان قادر خواهند بود تا دسترسی جهانی یکپارچه به ارسال پیامک، تماس و اینترنت را در هر نقطه، حتی مکان‌های دور از دسترس فراهم کنند.

قابلیت اتصال مستقیم گوشی به اینترنت ماهواره‌ای

قابلیت DTC به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون زیرساخت زمینی مستقیماً به ماهواره‌های استارلینک متصل شوند. با این قابلیت می‌توان در نقاط دورافتاده نیز تماس برقرار کرد، پیامک فرستاد و از اینترنت استفاده کرد.

پیش‌ازاین، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) به اسپیس‌ایکس اجازه داده بود که یک پروژه آزمایشی برای سرویس خود انجام دهد. این پروژه استفاده از ماهواره‌ها برای دسترسی به اینترنت گوشی‌ها در سراسر ایالات‌متحده با استفاده از اپراتور T-Mobile را ممکن می‌کند.

FCC به اسپیس‌ایکس مجوز موقت آزمایشی به مدت ۱۸۰ روز داده است. این مجوز اولیه اسپیس‌ایکس را از انجام هر آزمایش دیگری، به‌جز بررسی عملکرد آنتن‌های ماهواره‌ای، محدود می‌کند.

اسپیس‌ایکس در ابتدا قصد داشت این مأموریت را در اواسط دسامبر به فضا پرتاب کند، اما با برخی مشکلات فنی مواجه شد که پرتاب را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ به تأخیر انداخت. «ایلان ماسک» در ایکس گفت که ویژگی DTC قاعده بازی را تغییر می‌دهد و مشکل اینترنت مناطق دورافتاده را برطرف می‌کند. او همچنین گفت که ویژگی DTC با شبکه‌های اینترنت زمینی رقابت نخواهد کرد، زیرا تنها از سرعت ۷ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->