درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

پرتاب گروه جدیدی از ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین

  • کد خبر: ۲۰۶۳۸۲
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
پرتاب گروه جدیدی از ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین
۲۲ ماهواره جدید «استارلینک» از کالیفرنیا به فضا پرتاب شدند تا به شبکه بزرگ ماهواره‌های شرکت «اسپیس‌ایکس» بپیوندند.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) با موفقیت یک مجموعه دیگر از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک» (Starlink) خود را در ساعات اولیه روز ۱۴ ژانویه به مدار زمین پرتاب کرد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹» (Falcon ۹) حامل ۲۲ ماهواره استارلینک در ساعت ۳:۵۹ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» کالیفرنیا به پرواز درآمد. این ماموریت ابتدا قرار بود در روز ۹ ژانویه پرتاب شود، اما تلاش برای پرتاب به دلیل شرایط بد جوی متوقف شد.

این اولین مورد از دو پرتاب پشت سر هم برای اسپیس‌ایکس در روز یکشنبه بود. این شرکت اعلام کرد که یک موشک فالکون ۹ دیگر در ساعت ۷:۲۷ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، ۲۳ ماهواره استارلینک را از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» در فلوریدا به مدار خواهد فرستاد.

برنامه این بود که اولین مرحله فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگردد و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس آرام فرود بیاید.

براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این هجدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود. این تنها یک مورد از رکورد ۱۹ پرواز استفاده مجدد اسپیس‌ایکس است که ماه گذشته توسط مرحله اول فالکون ۹ ثبت شد.

در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل کردن ۲۲ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا حدود ۶۲.۵ دقیقه پس از پرتاب مستقر شوند.

شبکه ماهواره‌ای استارلینک، یک شبکه از ماهواره‌های پهن‌باند اسپیس‌ایکس است که خدمات را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این شبکه در حال حاضر از بیش از ۵۲۵۰ ماهواره تشکیل شده است و تعداد آن‌ها در آینده افزایش خواهد یافت.

ماموریت یکشنبه چهارمین پرواز مداری سال ۲۰۲۴ برای اسپیس‌ایکس بود که قصد دارد ۱۴۴ ماموریت را در سال جاری انجام دهد. رکورد کنونی این شرکت ۹۸ بار پرتاب است که در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->