آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند
سرخط خبرها

پروژه آمریکا برای مسدودکردن سیگنال ماهواره‌های روسیه و چین

  • کد خبر: ۱۷۲۶۷۷
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
پروژه آمریکا برای مسدودکردن سیگنال ماهواره‌های روسیه و چین
ایالات‌متحده قصد دارد یک دستگاه پارازیت‌انداز الکترونیکی قابل‌حمل برای مبارزه با فناوری فضایی و ماهواره‌ای چین و روسیه راه‌اندازی کند.

به گزارش شهرآرانیوز - پروژه Meadowlands که توسط شرکت صنایع جنگ‌افزاری L۳Harris Technologies ساخته شده است، قرار بود سال گذشته آماده شود، اما اکنون برای راه‌اندازی در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، این دستگاه‌های پارازیت‌انداز به‌صورت دیش‌های ساخته شده‌اند که می‌توان آن‌ها را روی تریلر‌های چرخدار نصب کرد. مقامات نیروی فضایی ایالات‌متحده قصد دارند حداکثر ۳۰ دستگاه از آن تولید کنند.

فرماندهی سیستم‌های فضایی در بیانیه‌ای توضیح داد: «مشکلاتی که در طول آزمایش با آن‌ها مواجه بودیم، برطرف شده‌اند و این فناوری درحال حرکت به‌سمت آزمایش نهایی خود است.» او همچنین گفت مشکلات فنی قبلی به‌خاطر چالش‌های غیرمنتظره‌ای پیش آمده است که در آن‌ها باید قطعات فرعی را به‌طور پیچیده‌ای بازسازی می‌کردند.

این برنامه درحالی اعلام شده که براساس ارزیابی سالانه تهدیدات دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، چین دارای سلاح‌هایی است که برای حمله به ماهواره‌های ایالات‌متحده و متحدانش طراحی کرده.

مقامات همچنین اضافه کردند که سیستم پارازیت‌انداز جدید آن‌ها زباله فضایی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند انرژی خود را از ماهواره‌های ارتباطی دریافت کند. برآورد شده که پروژه Meadowlands حدود ۲۱۹ میلیون دلار برای ایالات‌متحده هزینه به‌همراه داشته است و یک نسخه ساده‌تر از سیستم قبلی که اوایل سال ۲۰۲۰ عملیاتی شد، محسوب می‌شود.

در انتهای این گزارش به مصاحبه‌ای از سرلشکر «گرگوری گانیون»، معاون عملیات فضایی، برای اطلاعات در نیروی فضایی ایالات‌متحده آمریکا اشاره شده است که در آن می‌گوید تقریباً نیمی از ۷۰۰ هزار ماهواره چین برای سنجش از راه دور، اطلاعات، نظارت و شناسایی استفاده می‌شود.

او گفته است: «ماهواره‌های روی مدار آن‌ها می‌توانند ما را ردیابی کنند، ما را حس کنند، ما را ببینند، می‌توانند اطلاعات را به شبکه خود متصل کنند و اکنون می‌توانند ایالات‌متحده را به‌گونه‌ای که تاکنون ندیده‌ایم یا مجبور به مقابله با آن نشده‌ایم، در معرض خطر قرار دهند.»

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->