یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات درباره فعال‌شدن قابلیت Safe Search: این مسئله نگرانی و مطالبه خانواده‌های ایرانی بوده

  • کد خبر: ۱۱۷۸۷۷
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
وزیر ارتباطات درباره فعال‌شدن قابلیت Safe Search: این مسئله نگرانی و مطالبه خانواده‌های ایرانی بوده
عیسی زارع‌پور یک هفته بعد از فعال‌شدن سرویس Safe Search روی موتور‌های جستجو گفت: «فعال شدن Safe Search روی موتور‌های جستجو مطالبه خانواده‌های ایرانی است.»

به گزارش شهرآرانیوز - وزیر ارتباطات با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌ها دسترسی به محتوا‌های غیراخلاقی و خشن محدود شده است، فعال شدن سرویس Safe Search روی موتور‌های جستجو را مطالبه خانواده‌های ایرانی عنوان کرد.

عیسی زارع پور در پی فعال شدن سرویس Safe Search از هفته گذشته روی موتور‌های جستجو گفت: «فعال شدن Safe Search روی موتور‌های جستجو مطالبه خانواده‌های ایرانی است.»

وزیر ارتباطات درباره فعال شدن این سرویس گفت: «این مسأله نگرانی به حقی بوده که خانواده‌های ایرانی داشتند ما با کمک اپراتور‌های ارتباطی کاری کردیم که محتوا‌های مستهجن و غیراخلاقی در دسترس نباشد. این موضوع ربطی به بحث قفل کودک ندارد و ما دسترسی به محتوا‌های غیراخلاقی و خشن را محدود کردیم.»

به گفته وزیر ارتباطات خانواده‌های ابرانی بار‌ها در جلساتی نسبت به مناسب نبودن محتوای در دسترسی در اینترنت ابراز نگرانی کرده‌اند.

هرچند همچنان روشن نیست که کدام خانواده‌ها و دقیقا در کدام جلسات، نگرانی خود را به وزیر ارتباطات منتقل کرده‌اند. در شرایطی که فعال شدن سرویس Safe Search امکان دسترسی افراد بزرگشال را آن هم بدون اجازه از آن‌ها محدود کرد بیم آن می‌رود که روند طرح صیانت یا اینترنت طبقاتی به طور چراغ‌خاموش در حال اجرا باشد.

وزیر ارتباطات همچنین بر این موضوع تاکید دارد که Safe Search صرفا دسترسی به محتوای غیراخلاقی و خشن را محدود کرده و به معنی فعال شدن قفل کودک یا محدودیت جستجو در بستر اینترنت نیست.

این اظهارنظر وزیر ارتباطات در شرایطی مطرح شده که هفته گذشته کاربران نسبت به فعال شدن عمومی سرویس Safe Search ابراز تعجب و نگرانی کردند. از سویی دیگر این سرویس به طور خودکار فعال شده بود و هیچ ارتباطی بین سن کاربر و هویت او نداشت.

همچنین نکته جالب توجه درمورد فعال شدن سرویس Safe Search در شرایطی است که این روند دقیقا بعد از نظرسنجی روابط عمومی وزارت ارتباطات بر بستر توییتر شکل گرفت.

مهدی سالم، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای مراقبت از فرزندانتان در فضای مجاری تمایل به استفاده از اینترنت ایمن دارید؟ نظرسنجی توییتری را طرح کرد که اتفاقا با ۸۶ درصدمخالفت کاربران توییتر همراه بود.

گذشته از همه حواشی که به واسطه فعال شدن سرویس Safe Search برای کاربران ایجاد شد، افزایش استفاده از فیلتر شکن بعد از آن، پیدا کردن راهکار‌های برای خاموش کردن این سرویس و همچنین دسترسی بیشتر کودکان به آنچه وزیر مدعی کنترل آن شده است بود.

علاوه بر آن، از این نکته هم نمی‌توان به سادگی گذر کرد که، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، نظرسنجی خود را اتفاقا بر بستری فیلتر شده بیان کرده بود. هرچند در نهایت نتیجه نظرسنجی بی توجهی به ۸۶ درصد مخالف و کودک خواندن تمامی کاربران ایرانی اینترنت و در نتیجه روشن شدن Safe Search به طور گسترده بود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->