شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳ فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قرعه‌کشی خودرو فعلا حذف نخواهد شد (۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۴۵۱۰
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
قرعه‌کشی خودرو فعلا حذف نخواهد شد (۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱)
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف قرعه کشی خودروسازان به مرور و با افزایش تیراژ تولید اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش شهرآرانیوز، منوچهر منطقی درباره حذف قرعه کشی خودرو در سال ۱۴۰۱، با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در فرودین امسال نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای حذف قرعه کشی‌ها نیافتاده گفت: مطلبی که وزیر صمت درباره حذف قرعه کشی گفته بود کاملاً درست است، اما در ماه‌های آینده و با بالا رفتن تیراژ تولید اتفاق خواهد افتاد.

منطقی افزود: وقتی تقاضا در بازار زیاد و عرضه کم است قیمت خودرو بالا می‌رود و در حال حاضر در عرضه و تقاضای بازار، فاصله معناداری وجود دارد که یکی از راه‌های حذف قرعه کشی این است که تولید و عرضه خودرو بیشتر شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه محاسباتی انجام شد که اصولاً در بازار ایران چه تعداد خودرو باید عرضه شود تا به نقطه‌ای برسد که تقاضا برای قرعه کشی نباشد، گفت: اگر تولید خودرو به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه برسد دیگر کسی به دنبال قرعه کشی نخواهد رفت، بنابراین تولید امسال روی عدد یک و نیم میلیون برنامه ریزی شد که عرضه و تقاضا به هم نزدیک شود.

وی تصریح کرد: بنابراین در ماه‌های آینده متناسب با عرضه‌هایی که در خودرو‌های مختلف انجام خواهد شد، می‌توانیم بگوییم که تقاضا‌ها پایین‌تر می‌آید و هر چقدر جلوتر برویم تعداد خودرو‌های بیشتری از فرایند قرعه کشی حذف خواهد شد.

منطقی افزود: حتی می‌شود پیش بینی کرد که در برخی خودرو‌ها عرضه آنقدر زیاد شود که فروش نقدی هم داشته باشند و به صورت اقساطی ارائه شوند، بنابراین بحثی که آقای وزیر مطرح کردن کاملاً درست است و با افزایش تولید این اتفاق خواهد افتاد، البته به مرور و در ماه‌های آینده به وقوع می‌پیوندد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت تصریح کرد: وقتی که می‌گوئیم ابتدای سال قرعه کشی حذف می‌شود باید یک اتفاقی افتاده باشد، اما هیچ اتفاقی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۰ نیافتاده است، اما وقتی جلوتر برویم و عرضه خودرو یک و نیم برابر شود تقاضا و عرضه به هم نزدیک می‌شود و شاهد خواهیم بود که در اواخر بهار تعدادی از خودرو‌ها و در آخر تابستان یک مقدار دیگر از این‌ها و تا آخر سال تعداد بیشتری از خودرو‌ها از قرعه کشی حذف خواهند شد.

منطقی در پایان تاکید کرد: وزارت صمت تلاش می‌کند در سال جدید بدهی قطعه‌سازان به صورت مناسب و یکسان و منصفانه پرداخت شود و این موضوع با مدیریت روش نقدینگی که خودروسازان دارند و وزارت صنعت بر آن نظارت خواهد کرد، انتظار می‌رود بدهی آن‌ها به قطعه‌سازان به حد مطلوب برسد تا نهایتاً ظرف ۴ ماه یا ۱۲۰ روز آینده به آن‌ها پرداخت شود.

منبع: ایران جیب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->