امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟
سرخط خبرها

سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار!

  • کد خبر: ۲۲۶۲۱۶
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار!
بازار سهام، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ سقف تاریخی شاخص کل را به خود دید و پس از آن سنگین‌ترین ریزش تاریخی بورس تهران به ثبت رسید. در یک‌ساله گذشته از این ریزش، ۶۶ هزار میلیارد تومان از مالکیت کد‌های حقیقی در سهام کاسته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دقیقاً یک سال قبل بود که در چنین روزی فعالان بازار سهام با تغییر روند ناگهانی و بسیار دور از ذهن شاخص‌های بازار سهام مواجه شدند. شاخص کل بورس تهران، فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را با رشد متداوم پشت سر گذاشته بود و در روز ۱۶ اردیبهشت ماه به تراز ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۳۶ واحدی رسید.

صبح روز ۱۷ اردیبهشت ماه، در حالی که تمام پیش بینی‌ها با توجه به ثبت بالاترین ارزش معاملات خرد روزانه تاریخی بازار سهام با ۲۴ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان و ورود پول حقیقی ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی به موقعیت‌های سهامی، مثبت بودند؛ بازار سهام با ریزش ۹۵ هزار واحدی شاخص کل و کاهش ۴ هزار و ۲۹ میلیارد تومانی مالکیت حقیقی از بازار سهام مواجه شد.

سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار!

سوژه‌های سریال دولت جور شد/ زاکانی نقش اول هفته

روز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را فعالان بازار سهام به نام یکشنبه سیاه می‌شناسند. یکشنبه‌ای که نشان داد بورس تهران هنوز توانایی محافظت از اطلاعات مهم و نامه‌های تأثیرگذار بر بازار سهام را ندارد. پس از تغییر روند معاملات سهام در روز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شاخص‌های سهامی به سرعت از مسیری که بالا رفته بودند، پایین آمدند و این در حالی بود که تا هفته اول تیر ماه، هنوز صورت‌جلسه ۱۷ اردیبهشت هیئت دولت در خصوص افزایش نرخ گاز منتشر نشده بود و رئیس سازمان بورس در رسانه‌های رسمی عنوان می‌کرد که ریزش شاخص‌ها رفتار طبیعی بازار سهام است و ناشی از ذخیره سود نوسان گیران بوده است.

سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار!

پس از انتشار صورت‌جلسه‌ای مهم در خصوص نرخ گاز صنایع که تاریخ آن دقیقاً با روزی که شاخص‌های سهامی ریختند یکی بود؛ وجود اطلاعات پنهانی در بازار سهام مبرم شد و حتی سازمان بورس با دستگیری چند نفر نسبت به مقابله با فساد اقدام کرد، اما چیزی که برای فعالان بی‌خبر بازار سهام بر جای ماند، بی اعتمادی نسبت به ساختار بازار سرمایه و زیان قابل توجهی بود که متحمل شده بودند.

بورس تهران در این ۲۴۳ روز معاملاتی که از روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا ۱۶ اردیبهشت امسال پشت سر گذاشته است؛ به طور متوسط به خروج جریان پول حقیقی روزانه ۲۷۲ میلیارد تومانی مواجه شده و شاهد کاهش بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در سهام بودیم. شاخص کل بورس تهران همچنان ۱۰.۸۷ درصد پایین‌تر از تراز سال گذشته خود قرار دارد و شاخص کل هم‌وزن نیز در این یک‌ساله بازدهی منفی ۱۳.۷۱ درصدی داشته است.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->