دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۳ هزار نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند انگیزه ۲ معتاد برای قتل هولناک مرد ۶۰ ساله در مشهد چه بود؟ + عکس بررسی پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی بابت رتبه‌بندی و متناسب سازی حقوق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | احتمال ایجاد روان‌آب و سیلاب در مشهد + فیلم مصرف برق خانه را چگونه محاسبه کنیم؟ + نحوه محاسبه امروز (۲۹ اردیبهشت) بازدید از موزه‌ها رایگان است غفلت از حساب کشی، آدم را گرفتار حسابرسی دیگران می‌کند واکسیناسیون راهکار موثر در کنترل بیماری سرطان دهانه رحم  عبور آمار قربانیان تصادفات رانندگی از مرز ۲۰ هزار تن امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی به ۲۵۰ مصدوم ناشی از حیوان گزیدگی
سرخط خبرها

چه رابطه‌ای میان سیگار کشیدن و چربی بدن فرزند وجود دارد؟

  • کد خبر: ۹۷۹۷۰
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
چه رابطه‌ای میان سیگار کشیدن و چربی بدن فرزند وجود دارد؟
انشمندان در یک مطالعه پیشگامانه، دوران کودکی افرادی را بررسی کردند که اکنون بزرگ سال هستند. در این مطالعه مشخص شد زنان و دخترانی که پدربزرگ یا پدربزرگ هایشان از سنین پایین شروع به سیگار کشیدن - به طور کلی استفاده از دخانیات - کرده اند، چربی بیشتری در بدن دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دانشمندان در یک مطالعه پیشگامانه، دوران کودکی افرادی را بررسی کردند که اکنون بزرگ سال هستند. در این مطالعه مشخص شد زنان و دخترانی که پدربزرگ یا پدربزرگ هایشان از سنین پایین شروع به سیگار کشیدن - به طور کلی استفاده از دخانیات - کرده اند، چربی بیشتری در بدن دارند.
در مطالعه قبلی در همین باره، مشخص شده بود درحالتی که پدری در دوران نوجوانی خود – پیش از بلوغ – به طور منظم سیگار کشیدن را شروع کرده است، پسرانش –، اما نه دختران – میزان چربی بسیار بیشتری در بدن دارند.

اکنون محققان براین باورند که میزان چربی بدن یک زن و سنی که پدربزرگ یا پدربزرگ‌های آن شخص شروع به سیگار کشیدن کرده اند، ارتباط دارد. تحقیقات نشان داده است اگر پدربزرگی از سن سیزده سالگی سیگار کشیدن را شروع کرده باشد، نوه‌های مؤنث او چربی بیشتری در بدن دارند. با این حال، تأثیری در نوه‌های مذکر دیده نشده است.

این تحقیق نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی دود سیگار می‌تواند به تغییراتی در بدن منجر شود که به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شود. با این حال، تیم تحقیقاتی عقیده دارد برای تأیید این موضوع و درک چگونگی این فرایند، به مطالعات بسیار بیشتری نیاز دارد.
دانشمندان دانشگاه «بریستول» با بررسی داده‌هایی که از چندین نسل خانواده‌های مختلف به دست آورده اند و همچنین توالی یابی میان این اطلاعات، تحقیق مذکور را انجام دادند.

اثرات مضر سیگار

پروفسور «ژان گلدینگ» بنیان گذار مؤسسه «کودکان دهه ۹۰ میلادی» و سرپرست این مطالعه، شرکت کنندگان را به طور ویژه‌ای تحسین کرد. شرکت کنندگان گروهی متشکل از ۱۴۰۰۰ زن باردار بودند که موافقت کردند فرزندانشان را نیز در این مطالعه شرکت دهند.

مطالعات دیگر انجام شده برای بررسی انتقال ویژگی‌های جسمی در اثر مصرف کردن یا نکردن ماده‌ای خاص، در دهه‌های پیش نشان داده بود زنانی که در دوران بارداری – حتی فقط هر دو هفته یک بار – ماهی‌های روغنی خورده اند، فرزندانی با بینایی بهتر دارند. در آن زمان اعتقاد بر این مسئله شکل گرفت که رژیم بارداری یا رفتار‌های نسل‌های قبل می‌تواند روی نسل‌های بعد اثر بگذارد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->