هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران | با چهار رمان معروف با موضوع افغانستان آشنا شوید احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به آخرین آمار تلفات در سیل افغانستان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید کاظمی قمی بر اهمیت گروه تماس منطقه‌ای ثبات افغانستان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: سازمان‌ملل قاچاق موادمخدر از افغانستان را تهدید در نظر بگیرد گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد امیرعبداللهیان خواستار توجه جدی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغانستانی شد هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان
سرخط خبرها

رئیس افغان فیلم: صداوسیمای ایران و افغان فیلم می‌توانند مرز‌ها را کنار بزنند

  • کد خبر: ۵۳۹۶۳
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
رئیس افغان فیلم: صداوسیمای ایران و افغان فیلم می‌توانند مرز‌ها را کنار بزنند
رئیس افغان فیلم با انتقاد از بی‌توجهی دولت و بخش خصوصی افغانستان به فلج‌شدن فرهنگ و مهاجرت نخبگان این کشور گفت: با‌توجه‌به اینکه فیلم‌سازی آموزشی در راهبرد پنج‌ساله این مؤسسه قرار دارد، ساخت فیلم‌های تاریخی را آغاز کرده‌ایم، اما در این مسیر نیاز به کمک داریم.
به گزارش شهرآرانیوز؛ صحرا کریمی‌ که به ایران سفر کرده است، امروز در دیدار با علی فهیم دانش، مدیرکل امور بین‌الملل سازمان صداوسیما تصریح کرد: اکنون افغانستان در جنگ با تروریسم است که مردم را درگیر کرده است، اما جنگ اصلی که جریان دارد و دولت هم متوجه آن نمی‌شود، جنگ فرهنگی است.
 
وی افزود: این جنگ با ساخت یک سلسله سریال‌ها و فیلم‌های ضد ارزشی انجام می‌شود و با آن قصد کم رنگ کردن فرهنگ اصیل افغانستان را دارند. برای احیای سینما و فرهنگ افغانستان نیاز به دوستانی داریم تا دست ما را بگیرند و کمک‌مان کنند. نیاز داریم از تجربه کشور‌های منطقه به خصوص ایران استفاده کنیم.
 

افغانستان می‌تواند بازار خوبی برای محصولات ایرانی فراهم کند


کریمی با اشاره به همکاری رسانه ملی ایران و افغانستان افزود: صداوسیمای ایران و افغان فیلم می‌توانند مرز‌ها را کنار بزنند. می‌توانیم یکی از شاخه‌های دانشگاه صداوسیما را در افغانستان تأسیس کنیم و به تربیت نیروی متخصص بپردازیم. می‌توانیم کارگاه‌های مشترک تأسیس کنیم و  توجه به بازار آزاد افغانستان می‌توانیم شرایط خوبی برای محصولات ایرانی و مشترک فراهم کنیم.
 
فهیم دانش هم در این ملاقات با اشاره به توانمندی‌های علمی، فنی و تخصصی رسانه ملی از فعالیت‌های رسانه ملی در زمینه اعتلای فرهنگ افغانستان گفت و تصریح کرد: رسانه ملی دفتر نمایندگی در کابل دارد و تلاش کرده است واقعیت‌های جاری در این کشور را به شکلی صحیح به نمایش بگذارد.
 
وی با بیان اینکه رسانه ملی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سریال‌ها و فیلم‌های مذهبی وظیفه خود می‌داند تا به افغانستان کمک کند، گفت: سریال‌های تولیدی رسانه ملی مثل مختارنامه، امام علی، مریم مقدس و یوسف پیامبر حتی در لبنان و عراق و ترکیه نیز پخش شده‌اند.
 
فهیم دانش همچنین از ظرفیت تولید مستند فرهنگی و گردشگری در رسانه ملی گفت و تصریح کرد: اگر اتاق فکر مشترکی در این زمینه‌ها تشکیل شود می‌تواند به تسریع و بهبود روند کار کمک کند.
 
گفتنی است مؤسسه افغان فیلم یگانه اداره تولیدی، فارسی‌سازی و ناظر در امور سینمایی افغانستان است که ۵۲ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. این مؤسسه در دوران جنگ‌های مجاهدین کم کار شد و در دوره طالبان هم تا آستانه فروپاشی پیش رفت؛ اما در ۲۰ سال اخیر فعالیتش را تقویت کرده است.
 
منبع: صداوسیما
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->