آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت ( ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ «علیرضا عصار» مجری تلویزیون شد گفتگو با چهره‌پرداز فیلم سینمایی «پرویزخان» به بهانه آغاز اکران آنلاین | داوران فجر کار را نادیده گرفتند تونی لیانگ رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو شد معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیر نگارخانه رضوان: هنرمندان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند

  • کد خبر: ۴۷۹۵۶
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
مدیر نگارخانه رضوان: هنرمندان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند
نگارخانه رضوان از جمله نگارخانه‌های فعال شهر در این روزها و در شرایطی است که بسیاری از نگارخانه‌ها کامل تعطیل شده‌اند. این نگارخانه که وابسته به آستان قدس رضوی است، در این مدت توانسته است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمایشگاه‌هایی برگزار کند. با این حال حضور در فضای مجازی تجربه تازه‌ای برای این مجموعه به همراه داشته است.

امیری|به گزارش شهرآرانیوز، نگارخانه رضوان از جمله نگارخانه‌های فعال شهر در این روزها و در شرایطی است که بسیاری از نگارخانه‌ها کامل تعطیل شده‌اند. این نگارخانه که وابسته به آستان قدس رضوی است، در این مدت توانسته است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمایشگاه‌هایی برگزار کند.

برگزاری نمایشگاهی به‌مناسبت دهه آخر ماه صفر با همکاری انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی با عنوان «شرح فراغ»، آخرین برنامه نگارخانه رضوان بود. به‌گفته مدیر این نگارخانه، جمعه این هفته نیز قرار است نمایشگاهی از آثار خلق‌شده به‌مناسبت دهه کرامت در این مکان برگزار شود. جعفرنژاد معتقد است این نگارخانه در شرایط سخت کرونایی با حمایت آستان قدس تا حدودی سرپا بوده، اما حضور در فضای مجازی تجربه تازه‌ای برای این مجموعه به همراه داشته است.

مدیر نگارخانه رضوان با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته بسیاری از برنامه‌‌های این مجموعه به هم خورده و سبب تعطیلی تعدادی از نمایشگاه‌هایی شده است که از پیش برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده بود، می‌گوید: به‌دلیل نگرانی از تجمع بازدیدکنندگان و خطر فراگیری ویروس کرونا، بسیاری از نمایشگاه‌های نگارخانه رضوان تعطیل شد، از این رو در کنار برگزاری چند نمایشگاه حضوری، به نمایش و معرفی آثار در فضای مجازی پرداختیم.

 

 


بیشتر بخوانید: نگارخانه «رادین» مشهد تعطیل شد


 

تجربه برگزاری دوره هنری آنلاین

همچنین برگزاری دوره‌های هنری به شکل آنلاین در فضای مجازی، تجربه تازه‌ای است که جعفرنژاد از آن یاد می‌کند. به‌گفته او در هفته‌های گذشته یک دوره‌ هنری در زمینه نقاشی‌خط با حضور استاد بهدانی، از استادان خوش‌نویسی مشهد برگزار شد که با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

جعفرنژاد دراین‌باره توضیح می‌دهد: وقتی این دوره آنلاین را برگزار کردیم، مخاطبان خیلی خوب استقبال کردند، به‌گونه‌ای که ما نه‌تنها از سراسر کشور که حتی از کشورهای خارجی چون کویت، کانادا و آلمان مخاطب داشتیم. آن‌ها با اشتیاق در این دوره شرکت کردند و پس از پایان دوره هم پیگیر این بودند که به‌گونه‌ای تصاویر و فیلم‌های این دوره را برایشان بفرستیم. این تجربه بسیار خوبی برای ما بود، زیرا توانسته بودیم گستره مخاطبانی را که همیشه محدود به شهر خودمان بودند، وسعت ببخشیم و از کشورهای دیگر هم مخاطب داشته باشیم.

 

 


بیشتر بخوانید: طلوع تاریکی در نگارخانه‌های مشهد


 

حضور فعال هنرمندان در فضای مجازی

مدیر نگارخانه رضوان معتقد است در چنین شرایطی حضور فعال هنرمندان در فضای مجازی می‌تواند راهکاری مناسب باشد. او می‌گوید: تعدادی از هنرمندان با فعالیت جدی در فضای مجازی توانسته‌اند آثار خود را معرفی کنند و بفروشند. به‌نظر من هنرمندان باید به این ظرفیت توجه کنند و صفحات مجازی خود را به نگارخانه شخصی خودشان تبدیل کنند.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره وضعیت نگارخانه‌های خصوصی صحبت می‌کند و اینکه فراگیرشدن ویروس کرونا بعضی نگارخانه‌های خوب مشهد را تعطیل کرده است و دیگر نگارخانه‌ها نیز با پایین‌آمدن حجم نمایشگاه‌ها، چرخه اقتصادی‌شان از کار افتاده است.

جعفرنژاد اظهار امیدواری می‌کند وزارت ارشاد به‌حال این وضعیت نگارخانه‌های خصوصی فکری بکند و با ارائه طرح‌های تخفیفی، چرخه اقتصادی این مراکز فرهنگی را دوباره فعال کند.

مدیر نگارخانه رضوان در پایان تأکید می‌کند که نمایشگاه‌های نگارخانه رضوان با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود تا به شهروندان آسیبی نرسد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->