قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران | با چهار رمان معروف با موضوع افغانستان آشنا شوید احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نیویورک تایمز از احتمال تخریب پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان خبرداد

  • کد خبر: ۴۵۶۵۹
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
نیویورک تایمز از احتمال تخریب پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان خبرداد
آمریکا مدعی شده است که براساس توافقنامه دوحه قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، یعنی حدود سه ماه دیگر، ۴۰۰ پایگاه خود را در افغانستان تخلیه و تخریب کند.

به گزارش شهرآرانیوز - نیویورک تایمز به نقل از یک دیپلمات آمریکایی نوشت: ایالات متحده تخریب پایگاه‌های کوچک و بزرگ نظامی خود را در سراسر افغانستان آغاز کرده و قرار است تا پایان سال جاری میلادی ۴۰۰ پایگاه نظامی را در این کشور از بین ببرد.

 

بیشتر پایگاه‌های نظامی آمریکا پیشتر تخریب شده‌اند، اما پنتاگون هنوز در مورد سرنوشت ۵ پایگاه بزرگ نظامی خود در افغانستان تصمیمی نگرفته است. هرچند، واشنگتن در گذشته اعلام کرده بود که بزرگترین پایگاه نظامی خود در افغانستان را نیز تخریب خواهد کرد؛ اما این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

 

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که نسبت به توانایی دولت کابل در کنترل پایگاه‌های بزرگ نظامی تردید دارند زیرا ساخت آنها میلیاردها دلار هزینه در پی داشته است. به همین دلیل آنها به محض خروج نیروهای‌ خود به دنبال نابودی آنها هستند.

 

توافقنامه صلح بین طالبان و ایالات متحده در دوحه، پایتخت قطر، روز ۲۹ فوریه سال جاری میلادی به امضا رسیده بود که براساس آن قرار بود، نیروهای آمریکا ظرف ۱۴ ماه پس از امضای توافقنامه، خاک افغانستان را ترک کنند و در این مدت نیز حمله به نیروهای آمریکایی از جانب طالبان صورت نگیرد.

 

بر اساس این توافقنامه، هزاران تن از نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری افغانستان را ترک می کنند و تعداد سربازان خارجی در افغانستان تا پایان ماه نوامبر به ۴ هزار تن کاهش می یابد.

 

مذاکرات صلح بین افغان‌ها میان دولت و گروه طالبان در ۲۲ شهریور ماه با سخنرانی عبدالله عبدالله، ملابرادر و شماری از وزیران خارجه کشورهای جهان در دوحه آغاز شد و اکنون در بیست‌ودومین روز آن، هیچ نشانه ای از پیشرفت مشاهده نمی شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->