سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم
سرخط خبرها

سفیر ایران در کابل: خبرهایی خوبی درباره توسعه همکاری در زمینه «برق» در راه است

  • کد خبر: ۴۴۲۳۶
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
سفیر ایران در کابل: خبرهایی خوبی درباره توسعه همکاری در زمینه «برق» در راه است
سفیر ایران در افغانستان در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه «آب، برق، انرژی های نو» که در کابل در حال برگزاری است گفت: ایران آماده سرمایه‌گذاری و ارایه فناوری‌های مناسب در افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه اختصاصی - تخصصی «آب، برق، انرژی‌های نو» که در کابل پایتخت افغانستان درحال برگزاری است با اشاره به اهمیت بازار افغانستان برای بخش خصوصی ایران افزود: آمارها اکنون نشان می‌دهد افغانستان از ایران، حدود سه میلیون دلار سالانه، واردات دارد. بنابراین اگر این کشور توسعه یابد قطعا بازار گسترده‌تری برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد می‌شود.

 

امینیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به مردم افغانستان کمک کند که سطح تولیداتشان را بالا ببرند و بعد از آن هم قطعاً، خریدار کالاهای با کیفیت و مورد نیاز تولید شده در افغانستان هستیم.

 

سفیر ایران در جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد: اگرچه هم اکنون حجم مبادلات و تراز تجاری مناسب نیست اما رسما، ایران آماده سرمایه‌گذاری و ارایه فناوری‌های مناسب در افغانستان است.

 

امینیان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نیرو و زیرساخت‌های انتقال نیروی برق، وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های گسترده و هدفمندی در کشور افغانستان دارد که قطعا به زودی اخبار خوبی از آن منتشر خواهد شد.

 

سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد: ایران برنده عرضه خدمات برتر در میدان افغانستان است.

 

امینیان ادامه داد: تعیین عنوان این نمایشگاه کاملا هوشمندانه بوده به این دلیل که متاسفانه خدمات و توسعه در کشور افغانستان به دلایل مختلف تا امروز آنطور که شایسته این کشور است صورت نگرفته، بنابراین هرچه خدمات و امکانات بیشتری در این کشور ارائه شود، بدون تردید جمهوری اسلامی ایران، اولین برنده این میدان است.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جریان مذاکرات صلح در قطر ابراز امیدواری کرد که فرصت‌های تجاری حاصل از آن نیز استمرار و ثبات بیشتری یابد.

 

سفیر ایران در کابل ادامه داد: با درنظر گرفتن میزبانی ایران از میلیون‌ها افغانستانی در چند دهه اخیر، پیوندهای عمیقی ایجاد شده، که قطعا تحولات اقتصادی و مشارکت‌های این چنینی به آن تحکیم بیشتری می‌بخشد.

 

این مقام جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور فرصت‌های بسیاری برای توسعه در اختیار دارند که نباید اجازه دهند بیگانگان آنها را از بین ببرند، بنابراین اگر افغانستان قصد توسعه دارد قطعا ایران بهترین گزینه برایشان است؛ به صورتی که هم خود ایران و هم از طریق ایران می‌تواند به اهداف تعیین شده دست‌یابند.

 

وی تصریح کرد: تا امروز نمایشگاه‌های کالایی برگزار شده، اما این نمایشگاه خدمات و تکنولوژی است. بنابراین رسما نشان دادیم آماده سرمایه‌گذاری در توسعه خدمات و تکنولوژی‌های مورد نیاز افغانستان هستیم که این یعنی به این کشور صرفا به عنوان یک بازار فروش نمی‌نگریم و به دنبال ارتباط طولانی مدت و ماندگار هستیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->