تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
سرخط خبرها

وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند

  • کد خبر: ۲۲۴۴۳۹
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند
سرگئی شویگو گفت: تهدید اصلی در آسیای مرکزی از «گروه‌های تروریستی رادیکال مستقر در افغانستان» ناشی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز جمعه گفت که روسیه و متحدانش در آسیا باید تمرینات نظامی مشترک خود را گسترش دهند؛ زیرا با تهدید مستقیم تلاش‌های ایالات‌متحده برای گسترش نفوذ امنیتی خود در منطقه روبه‌رو هستند.

او که در نشست سازمان همکاری شانگهای (SCO)، یک گروه امنیتی شامل روسیه، هند، چین، ایران، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان صحبت می‌کرد، گفت: من معتقدم همه حاضران در این عقیده هستند که استقرار زیرساخت‌های نظامی در منطقه توسط ایالات متحده و متحدانش غیرقابل قبول است.

شویگو افزود: چنین نیاتی باید به عنوان یک تهدید مستقیم برای ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای در نظر گرفته شود.

وی در نشستی که در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده بود گفت که کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای باید دامنه و جغرافیای تمرینات نظامی خود را گسترش دهند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه به قصد روسیه برای تقویت روابط نظامی با شرکای خود در آسیا و مقاومت در برابر هرگونه فرسایش نفوذ خود در آنجا علیرغم تقاضا‌های شدید ارتش خود از جنگی که بیش از دو سال است در اوکراین انجام داده اشاره کرد.

او در سخنرانی خود، بلوک‌های QUAD و AUKUS به رهبری ایالات متحده را متهم کرد که تلاش می‌کنند ساختار امنیتی در اقیانوس آرام را متناسب با خودشان تغییر دهند و گفت که فشار فزاینده‌ای بر چین بر سر تایوان اعمال می‌شود.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد که تهدید اصلی در آسیای مرکزی از «گروه‌های تروریستی رادیکال مستقر در افغانستان» ناشی می‌شود.

وی گفت که ایالات متحده در تلاش است تا نفوذ خود را در منطقه‌ای که پس از خروج نیروهایش از افغانستان در سال ۲۰۲۱ از دست داده بود، بازگرداند.

این درحالی است که شبه نظامیان دولت اسلامی [داعش]مسئولیت کشتن بیش از ۱۴۰ نفر را در یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو در ماه گذشته بر عهده گرفتند. ایالات متحده در این باره گفته بود که شبکه افغانی این گروه بود که این حمله را طراحی کرد.

*این مطلب از رویترز ترجمه شده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->