چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد
سرخط خبرها
بیان ناگفته‌های صاحبان قدرت و ثروت علیه زنان در کتاب «ناگفته‌های صورتی»

بیان ناگفته‌های صاحبان قدرت و ثروت علیه زنان در کتاب «ناگفته‌های صورتی»

  • کد خبر: ۲۲۲۹۱۰
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
جدیدترین اثر اندیشکده راهبردی سعداء با عنوان «ناگفته‌های صورتی» روانه بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب «ناگفته‌های صورتی» به عنوان بخشی از خروجی‌های پژوهشی اندیشکده راهبردی سعداء در حوزه زنان، در چهار فصل کلی با عناوین ذیل به رشته تحریر درآمده است:

۱- ظلم به زنان در طول تاریخ

۲- جریان‌شناسی سوءاستفاده ابزاری از مسائل زنان از انقلاب صنعتی تا انتهای قرن بیست

۳- جریان شناسی سوءاستفاده ابزاری از مسائل زنان در قرن بیست و یک

۴- پیامد‌های آزادی زنان به سبک غربی

در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اشاره به بیان منطق استعماری غرب نسبت به زن برای مردم بویژه جوانان فرمودند که اگر این آگاهی درون جامعه رخ دهد، باعث تغییر در تصمیم‌گیری افراد و انتخاب راه درست نسبت مسائل پیرامونشان می‌شود. کتاب «ناگفته‌های صورتی» با تکیه بر همین منطق و همچنین استفاده از مستندات تاریخی، به کنکاش در مسئله زنان در طول تاریخ پرداخته است.

این کتاب به بخشی از تاریخ مسائل زنان می‌پردازد که صاحبان قدرت و ثروت، نه تنها مایل به بیان آن نیستند؛ بلکه سعی داشته و دارند این مسائل را از نگاه مردم، بویژه دختران جوان دور نگه دارند، تا از این طریق بتوانند مسیر تامین خواسته‌هایشان را بدون مانع و مزاحمت طی کنند.

این کتاب ماحصل بررسی صد‌ها کتاب و مقاله ترجمه نشده از نویسندگان معتبر جهانی می‌باشد و نشان می‌دهد که چگونه حقوق و خواسته‌های زنان در دوران‌های متفاوت تاریخی، دستمایه سرمایه‌داران برای تشویش و گمراهی افکار مردم بویژه خود زنان بوده است و چگونه توانسته در پوشش واژه‌های زیبایی، چون آزادی، برابری، حق مالکیت و... افکار و اراده ناپسند خود را بر جوامع تحمیل کند.

همچنین این کتاب راوی نیرنگ دولت‌های متخاصم است و اینکه آنها چگونه تواسته‌اند با ترسیم تصویری متفاوت از واقعیت‌ها، افکار عمومی را با خود همراه کرده و در کشور‌های دلخواه خود مانند مصر، الجزایر، هند، فیلیپن، ژاپن و… نفوذ کنند. این دولت‌ها هرگاه که مشکلی برای حضورشان در کشور‌های مورد استعمار پیش می‌آمد، مدعی دفاع از حقوق زنان می‌شدند و با این بهانه حرکت خود را پیش می‌بردند.

کتاب ناگفته‌های صورتی که خارج از هیاهوی رسانه‌ای، با نگاهی منطقی به منطق استعمار در مسئله زنان می‌پردازد، در نهایت به بررسی نتایج این همراهی پرداخته و بیان کرده است که چه ثمراتی برای مردم بویژه زنان بعد چند سال همراهی با سبک زندگی غربی و استعماری به بار نشسته است.

اگر اهل مطالعه تاریخ می‌باشید، اگر دوست دارید با پشت‌پرده‌های مسائل زنان آشنا شوید و اگر اهل درس گرفتن از تجربه‌ها می‌باشید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.