سرخط خبرها

تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس

  • کد خبر: ۲۲۲۳۳۴
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹
تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در بودجه سال جاری، 1300 میلیارد ریال برای احداث تقاطع غیرهمسطح شاهنامه به پیامبر اعظم(ص) پیش‌بینی شده و این پروژه در سال 1403 اجرایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان عسکری با بیان اینکه ورودی بلوار شاهنامه و تقاطع آن با بزرگراه پیامبر اعظم (ص) یکی از گره‌های ترافیکی شهر مشهد بوده که به ویژه برای صنایع غرب و در ایام تعطیل برای مردم منطقه بسیار آزاردهنده است، اظهارکرد: برهمین اساس از نخستین روز‌های فعالیت شورای ششم و با محوریت کمیسیون توسعه و بهسازی توس، مجدانه پیگیر این پروژه بودیم و خوشبختانه مطالعات اولیه احداث تقاطع غیرهم‌سطح در این نقطه تهیه شده است.

وی احداث تقاطع غیرهم‌سطح شاهنامه به پیامبر اعظم (ص) را جزو اولویت‌های کمیسیون و مطالبه همه اعضای شورای شهر دانست و افزود: برهمین اساس، در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه درنظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس ادامه داد: منطقه ۱۲ شهرداری مشهد با وجود الحاق منطقه منفصل توس از شرایط ویژه‌ای برخوردار بوده و به همین منظور نیازمند توجه ویژه از سوی شورا و کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر است تا بتوان کم و کاستی‌ها در منطقه، علی‌الخصوص محدوده توس که مورد دغدغه و نظر مقام معظم رهبری نیز بوده را برطرف کرد.

طهوریان عسکری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موانعی که بر سر راه توسعه و بهسازی منطقه منفصل توس قرار دارد طرح تفصیلی توس است و ما در شورای ششم برای تسریع در بررسی و تصویب، آن را به ۲ بخش شمالی و جنوبی رود کشف تقسیم کردیم که بخش جنوبی از ابتدای بلوار شاهنامه تا شاهنامه ۷۶ شامل محلات اکبرآباد، مهدی‌آباد، حاجی‌آباد، کلاته برفی و چهار برج و بخش شمالی شامل محله فردوسی، توس سفلی، توس علیا و اسلامیه است.

وی گفت: طرح تفصیلی بخش جنوبی کشف در مراحل پایانی و جمع بندی قرار دارد و پیش‌بینی ما این است از زمان اتمام قرارداد مطالعات در بخش شمالی، یک و نیم سال دیگر خواهد بود و امیدواریم طرح تفصیلی در هر دو بخش تا قبل از پایان دوره ششم به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: منطقه ۱۲ به لحاظ اجرای پروژه‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد و اقدامات منطقه در محدوده منفصل توس قابل تقدیر است.

۸۰ هزار متر مربع آسفالت با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال در منطقه توس

وی با اشاره به تخصیص ۲۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخش توس واقع در منطقه ۱۲ در سال ۱۴۰۲، افزود: بالغ بر ۸۰ هزار متر مربع آسفالت با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال، مجموعه ورزشی شهدای چهار برج با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، پیاده‌روسازی و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های مهم انجام شده در منطقه ۱۲ در سال ۱۴۰۲ است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس ادامه داد: ۳۵۰ میلیارد ریال نیز برای تملک زمین جهت ساخت بوستانی در منطقه توس در سال ۱۴۰۲ هزینه شده است و در صورت توافق با میراث فرهنگی استان خراسان رضوی جهت احداث مجموعه پردیس فردوسی، ۴۰ هکتار فضای سبز جدید به محدوده توس اضافه خواهد شد.

طهوریان عسکری در خصوص پروژه مجموعه ورزشی چهار برج عنوان کرد: به همت مردم منطقه، حدود ۱۱ هزار متر زمین به شهرداری اهدا شده و قرار است به یک مجموعه ورزشی بزرگ تبدیل شود؛ در این مجموعه ورزشی دو سالن سرپوشیده بزرگ به همراه چند زمین ورزشی روباز احداث خواهد شد که سرانه خدمات ورزشی منطقه را نیز افزایش خواهد داد هم‌اکنون زیرسازی فضا‌های روباز به اتمام رسیده و تا قبل از تابستان فضا‌های ورزشی روباز شامل زمین چمن و والیبال و بسکتبال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شورای شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مهم شورای ششم در مناطق حاشیه شهر، توانمندسازی و اشتغال‌زایی است، زیرا ایجاد اشتغال می‌تواند از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار جلوگیری کند؛ به همین منظور و با هدف توانمندسازی و اشتغال‌زایی در محلات حاشیه شهر، مرکز رویش محله چهاربرج در منطقه توس افتتاح و گام ارزشمندی در حوزه ایجاد اشتغال در محدوده بولوار شاهنامه محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در منطقه ۱۲ مشارکت در توسعه و بهسازی مساجد در راستای سیاست مسجدمحوری شورای ششم بوده و در سال ۱۴۰۲، ۲۱۶ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: منطقه ۱۲ در زمینه اجرای پروژه‌های زودبازده نیز عملکرد خوبی داشته و با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اجرای پروژه‌های زودبازده ۲، در جایگاه دوم بین مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد مقدس قرار دارد.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد مقدس ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت شهرداری منطقه ۱۲ در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه و توسعه و افزایش سرانه‌های خدماتی در محدوده منفصل توس عملکرد قابل قبولی داشته و امیدواریم این روند در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته و شاهد تحول چشمگیری در سطح خدمات‌رسانی آن منطقه و کسب رضایت مردم با تخصیص اعتبار بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->