اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟
سرخط خبرها

افزایش ایمنی و سرعت قطارهای مشهد-تهران

  • کد خبر: ۲۲۰۳۶۷
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
افزایش ایمنی و سرعت قطارهای مشهد-تهران
مدیر کل راه آهن خراسان گفت: طرح تعویض ریل بند‌های چوبی با بتنی در سوزن‌های ۱۰ ایستگاه مسافری در مسیر مشهد- تهران موجب افزایش ایمنی و سرعت قطار‌ها در محدوده این ایستگاه‌ها شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نصیری ورگ اظهار داشت: تغییر مسیر وسایل نقلیه ریلی از طریق دستگاهی به نام "سوزن" انجام می‌شود که پیش از این ریل بند‌های به کار رفته در ریل محدوده سوزن‌ها چوبی بود.

وی ادامه داد: ریل بند‌های چوبی ریل‌ها برای سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده اند بنابراین هنگام عبور قطار از محل سوزن ها، باید سرعت قطار مسافربری تا ۸۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد علاوه بر این که ایمنی تردد از ریل بند‌های چوبی نسبت به بتنی کمتر است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: سوزن‌ها در محل ایستگاه‌های راه آهن و جهت تغییر مسیر قطار‌ها تعبیه می‌شوند از این رو از سال ۱۴۰۱ طرح تعویض ریل بند‌های چوبی سوزن‌ها با ریل بند‌های بتنی در محدوده ایستگاه‌های مسافربری مسیر مشهد-تهران آغاز شد.

نصیری افزود: با تداوم طرح در سال گذشته ریل بند سوزن‌ها در ۱۰ ایستگاه از مجموع ۱۳ ایستگاه مسافری راه آهن در مسیر مشهد-تهران تعویض شد که در نتیجه سرعت قطار‌ها در این محدوده از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است و البته ایمنی تردد در ایستگاه‌های یاد شده به واسطه استفاده از ریل بند‌های بتنی نیز بیشتر شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->