تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور

  • کد خبر: ۲۱۹۱۱۴
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به ۱۰ اقدام مهم و کلیدی عمرانی این استان در سال ۱۴۰۲ گفت: خراسان رضوی از حیث برخورداری از بیشترین طرحهای عمرانی رتبه نخست کشور را در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته بدست آورد.

به گزارش شهرآرانیوز جواد خدائی روز چهارشنبه افزود: علیرغم همه محدودیت‌ها و تنگنا‌های موجود در اجرای طرح‌های عمرانی، سال گذشته توفیقاتی نصیب استان شد، اما در برخی بخش‌ها نیز نتوانست اهداف تعیین شده را محقق کند که امید است امسال بتوان با برنامه ریزی مناسب، این تاخیر جبران کرد.

وی ضمن اشاره به اقدامات گسترده در اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی در استان، در تشریح ۱۰ اقدام مهم و کلیدی خراسان رضوی در حوزه عمرانی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، گفت: نهضت ملی مسکن به عنوان طرح ملی بزرگ دولت در استان، توانست ساخت واحد‌ها را در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برساند که معادل مجموع عملکرد دولت‌های گذشته در طول دوره اجرای طرح مسکن مهر است.

معاون استاندار خراسان رضوی به تحول در حوزه راهداری استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت، هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مجموع سه هزار کیلومتر روکش آسفالت دچار خرابی شدید محور‌های ارتباطی خراسان رضوی، ترمیم شد و در کنار آن ۷۵ درصد از نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان ایمن‌سازی گردید.

خدائی با اشاره به توسعه ساخت و ساز‌ها در حوزه فضا‌های آموزشی و جبران کمبود کلاس‌های درس در خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان ساخته و زمینه ساخت پنج هزار کلاس درس دیگر در سال جدید از محل مولدسازی املاک مازاد دولتی و کمک خیرین فراهم شد.

وی به تشریح اقدامات مهم خراسان رضوی در راستای نجات کشف رود در مشهد اشاره و بیان کرد: در این راستا پارسال ۲ تصفیه خانه مهم "چرمشهر" و "پرکندآباد٢" در حوالی مشهد پس از سال‌ها که از آغاز عملیات اجرایی آنها گذشته بود، به مرحله بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی در این استان خط ریلی "خواف- هرات" به عنوان زیرساخت مهم اقتصادی و ترانزیتی خراسان رضوی در سال گذشته به مرحله بهره‌برداری نهایی رسید.

خدائی افزود: بهره‌برداری از فرودگاه گناباد بعد از گذشت ۲۸ سال در سال ۱۴۰۲ از اقدامات مهم عمرانی خراسان رضوی در راستای توسعه حمل و نقل هوایی استان بود. در کنار آن با اجرای چند طرح عمرانی-توسعه‌ای فرودگاهی در مشهد، ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد ۴۰ درصد افزایش یافت.

وی به طرح‌های مهم عمرانی در توسعه زیرساخت‌های روستایی در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: شاخص‌های برخورداری روستا‌های استان در سال گذشته با گازرسانی، آبرسانی و اتصال اینترنت به بیش از ١٠٠روستا و همچنین روکش آسفالت معابر روستایی به میزان ۳.۵میلیون مترمربع، ارتقا یافت که این دستاورد به نوبه خود یک رکورد تاریخی در توسعه روستا‌های استان است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پارسال عملیات اجرایی سه واحد نیروگاهی جدید در مجموع با ظرفیت تولید برق ۵۴۰ مگاوات در این استان به اتمام رسید و ١٣پست فوق توزیع برق به ظرفیت ۶٠٠مگاولت آمپر نیز بهره برداری شد.

خدائی به معضل خشکسالی و چالش کمبود آب در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: با اجرای شبانه روزی طرح خط لوله آب غرب مشهد و ده‌ها طرح آبی دیگر در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله خط انتقال آب سد تبارک به قوچان، تنش آبی شدید تابستان سال ۱۴۰۲ در این استان بدون جیره بندی پشت سر گذاشته شد.

وی با اشاره به سرمای بی سابقه چند سال اخیر در خراسان رضوی و افت شدید فشار گاز در استان گفت: با اجرای طرح ضربتی خط تقویتی انتقال گاز به تربت‌جام و چند طرح کلیدی دیگر در سال ۱۴۰۲، با وجود افت شدید فشار شبکه گاز در اوج سرمای پارسال، زمستان گذشته بدون قطع گاز خانگی سپری شد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->