مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل
سرخط خبرها

نظرسنجی‌ها از عدم رضایت آلمانی‌ها از سیاست‌های شولتس حکایت دارد

  • کد خبر: ۲۰۵۳۵۴
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
نظرسنجی‌ها از عدم رضایت آلمانی‌ها از سیاست‌های شولتس حکایت دارد
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، بیش از ۴۰ درصد از شهروندان آلمان می‌توانند مشارکت خود را در تظاهرات علیه سیاست‌های دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تصور کنند. شولتس نامحبوب‌ترین صدراعظم تاریخ آلمان است.

به گزارش شهرآرانیوز، نظرسنجی موسسه پاسخ‌های اجتماعی جدید (INSA) که روز سه‌شنبه برای روزنامه آلمانی بیلد انجام شد، نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌توانند تصور کنند که نارضایتی خود از دولت فعلی را به خیابان‌ها بکشانند، در حالی که حدود ۴۰ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که اعتراضی نخواهند کرد.

حدود ۴۸ درصد از حامیان حزب دموکراتیک آزاد در ائتلاف حاکم آلمان گفته‌اند که ممکن است در اعتراض به سیاست‌های حزب خود هم آماده حضور در خیابان‌ها باشند. حامیان حزب سوسیال دموکراتیک شولتس و ائتلاف «اتحاد ۹۰/ سبزها» بیشتر به سیاست‌های دولت وفادار هستند؛ ۶۶ درصد و ۶۹ درصد از حامیان این احزاب گفتند که قصد شرکت در اعتراضات ضد دولتی را ندارند.

در عین حال، جوانان معترض‌ترین گروه سنی هستند و ۵۲ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال گفته‌اند که ممکن است اعتراض کنند. این نظرسنجی روز دوشنبه با پرسش از ۱۰۰۱ آلمانی انجام شد.

این نظرسنجی در شرایطی انجام شد که اعتراضات یک هفته‌ای کشاورزان آلمانی علیه طرح‌های دولت برای لغو یارانه‌های گازوئیل از روز دوشنبه آغاز شده است.

در دسامبر ۲۰۲۳، دولت آلمان برنامه‌ای را برای لغو یارانه‌های گازوئیل برای کشاورزان در بحبوحه بحران بودجه اعلام کرد که ۴۴۰ میلیون یورو (۴۸۱ میلیون دلار) به بودجه فدرال وارد می‌کند. دولت همچنین قصد داشت به معافیت‌های مالیاتی خودرو‌های جنگلداری و کشاورزی پایان دهد و ۴۸۰ میلیون یورو اضافی به دست آورد. این اعلامیه اعتراضات کشاورزان متعددی را در سراسر این کشور برانگیخت.

سخنگوی دولت آلمان هفته گذشته گفت که به جای لغو یکباره یارانه‌های گازوئیل، میزان آن به تدریج کاهش می‌یابد و معافیت‌های مالیاتی وسایل نقلیه برای جنگلداری و کشاورزی به قوت خود باقی خواهد ماند. با این حال کشاورزان همچنان به اعتراضات و اعتصابات خود در سراسر این کشور ادامه دادند.

با گذشت دو سال از صدراعظمی شولتس، او نامحبوب‌ترین صدراعظم تاریخ آلمان شده که این شوکه‌کننده است. براساس نظرسنجی جدیدی، نزدیک به دو سوم آلمانی‌ها مایلند که صدراعظم این کشور تغییر کند و وزیر دفاع فعلی که بوریس پیستوریوس است، جایگزین اولاف شولتس شود. یک‌چهارم مخالف این ایده هستند و از هر ۱۰ نفر یک نفر (یازده درصد) نظری ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->