لزوم تعامل مدیریت شهری مشهدمقدس با حوزه‌های علمیه در حوزه‌های فرهنگی و مساجد لزوم ورود جدی‌تر شهرداری مشهدمقدس به حوزه شهر ترمیمی پایانه اتوبوس‌رانی شهید مفتح مشهد چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ ۱۸۰۰ میلیارد برای حوزه فرهنگی مناطق کم‌برخوردار شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از ترافیک بولوار شاهنامه مشهد + پاسخ باران بهاری، آلودگی مشهد را شست (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۹۶۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری نقش کهن الگوها در زیست شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سرخط خبرها

احداث ۵ یادمان شهدا در دستورکار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است

  • کد خبر: ۲۰۴۶۲۰
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
احداث ۵ یادمان شهدا در دستورکار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است
طرح ساخت چهار یادمان شهدای‌گمنام در بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم و اردیبهشت نهایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی مسافری، رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: طراحی و اجرای چهار یادمان شهدای‌گمنام و یک شهید مدافع حرم که نزدیک به دو دهه در بوستان‌های شهر و مراکز عمومی دفن شده‌اند، در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد.

علی مسافری در همین‌باره بیان کرد: مشهد از گذشته تا امروز میزبان شهدای دوران دفاع مقدس بوده است که این موضوع برای این شهر بسیار دارای اهمیت است و پیکر مطهر بعضی از این شهدای گمنام نزدیک به دو دهه در بوستان‌ها و مراکز عمومی شهر دفن شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مقبره‌های شهدای گمنام دفاع‌مقدس از نظر یادبود و نشانه هنوز تعیین‌تکلیف نشده‌اند ادامه داد: دوره ششم مدیریت شهری با جدیت این موضوع را در دستورکار قرار داده و طرح‌های بسیاری برای یادبود شهدا ارائه شده است که بعد از جمع‌بندی پروژه‌ها و تأیید نهایی طرح‌های مدنظر وارد مرحله عملیاتی و اجرا خواهد شد.

۴ یادمان شهدای‌گمنام در دست ساخت

مسافری همچنین توضیح داد: با همین محوریت طرح‌های مدنظر برای چهار یادمان شهدای‌گمنام در بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم و اردیبهشت ارائه شده است. این طرح‌ها در کارگروه‌های مختلف بررسی و وارد فاز استعلام و مناقصات شده است. همچنین یک طرح برای یادمان شهید مدافع حرم بوستان خورشید در مرحله اجرا و زیرنظر مشاور قرار دارد که به‌زودی به پایان می‌رسد.

رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد درباره مرکز فرهنگی و معراج شهدا نیز گفت: این مکان یکی از مراکز هویتی دوران دفاع‌مقدس در مشهد است که برای این مجموعه طرح‌های مختلفی ارائه شد و پس از تأیید نهایی، طرح مدنظر به مرحله اجرا رسیده است.

بازپیرایی مزار شهدا در بوستان ۱۰ دی

وی همچنین تصریح کرد: با پیگیری‌های شهرداری منطقه ۱۰، مناقصه بازپیرایی مزار شهدا در بوستان ۱۰ دی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت و طرح پیشنهادی وارد مرحله اجرا شد.

مسافری با اشاره به اهمیت المان‌ها و یادمان شهدای گمنام در بوستان‌ها و مراکز عمومی شهر مشهد بیان کرد: این اقدام در هویت‌بخشی مزار شهدا و فضای معنوی شهر مؤثر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->