بیش از ۳ هزار نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند انگیزه ۲ معتاد برای قتل هولناک مرد ۶۰ ساله در مشهد چه بود؟ + عکس بررسی پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی بابت رتبه‌بندی و متناسب سازی حقوق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | احتمال ایجاد روان‌آب و سیلاب در مشهد + فیلم مصرف برق خانه را چگونه محاسبه کنیم؟ + نحوه محاسبه امروز (۲۹ اردیبهشت) بازدید از موزه‌ها رایگان است واکسیناسیون راهکار موثر در کنترل بیماری سرطان دهانه رحم  عبور آمار قربانیان تصادفات رانندگی از مرز ۲۰ هزار تن امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی به ۲۵۰ مصدوم ناشی از حیوان گزیدگی چرا حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه پرداخت نشد؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد بارش‌های بهاری خراسان رضوی به زندگی عشایری جان تازه‌ای بخشید جزییات تلفات سیل مشهد و ابعاد عملیات امدادگران میوه را برای سلامت می‌خورید یا لذت؟ راهکارهای کاهش کلسترول چیست؟ شناسایی مقصران احتمالی وقوع سیلاب مشهد، در دستور کار دادستانی نوشیدن چای تا چند فنجان مجاز است؟
سرخط خبرها

اضافه شدن عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سامانه قضایی پس از ۸سال

  • کد خبر: ۱۹۹۸۲۹
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
اضافه شدن عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سامانه قضایی پس از ۸سال
مدیر نیرو‌های مسلح و قوه قضاییه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سامانه‌های قضایی اضافه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس تعدادی با اشاره به ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: این قانون در سال ۹۴ برای اولین‌بار در نظام قضایی کشور، راجع به ممانعت از اجرای امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر جرم‌انگاری شده است.

تعدادی افزود: متأسفانه پس از گذشت قریب به ۸ سال از تصویب قانون، در هیچ‌کدام از سامانه‌های قضایی عنوان مجرمانه با این موضوع وجود نداشت و در صورت اعلام شکایت و طرح آن نزد مراجع قضایی باید از عناوین مجرمانه مشابه و کاملاً بی‌ارتباط با موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استفاده می‌شد.

وی در ادامه بیان کرد: در مراجعات حضوری و لوایح بعدی توضیح داده می‌شد که به‌خاطر عدم وجود چنین عنوان مجرمانه‌ای به‌اجبار از عناوین مجرمانه دیگر استفاده شده است.

تعدادی با اعلام این خبر که باتوجه‌ به پیگیری‌های اداره کل امور حقوقی و با رایزنی‌های انجام شده با قوه قضاییه این مشکل رفع شده است توضیح داد: عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به عناوین مجرمانه در سامانه‌های قضایی اضافه شده است.

مدیر نیرو‌های مسلح و قوه قضاییه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ اداره کل امور حقوقی اکنون برای طرح شکایت راجع به موضوع ماده ۹ قانون در سامانه الکترونیکی قضایی (عدل ایران) باید از عنوان دقیق آن استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->