مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد
سرخط خبرها

مخابرات خراسان رضوی ماهانه ۵۰۰‌ میلیون تومان برای جایگزینی کابل‌های سرقتی هزینه می‌کند

  • کد خبر: ۱۹۳۴۸۰
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
مخابرات خراسان رضوی ماهانه ۵۰۰‌ میلیون تومان برای جایگزینی کابل‌های سرقتی هزینه می‌کند
مدیر مخابرات منطقه خراسان‌ رضوی گفت: سرقت‌ کابل‌های تلفن بار هزینه‌ای را به مخابرات تحمیل می‌کند و می‌توان گفت که دست‌کم ماهانه حدود ۵۰۰‌میلیون تومان ملزومات برای رفع این مشکلات خریداری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز سرقت کابل‌های مخابراتی مربوط به امروز و دیروز نیست؛ تا‌آنجا‌که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز خرداد‌ماه امسال اعلام کرد که «سرقت کابل‌های مخابراتی در برخی از روستا‌ها بالای پانزده بار رخ داده و در واقع این موضوع به یک رویه تبدیل شده است.» همواره نیز افزایش نرخ مس به‌عنوان دلیل این سرقت‌ها اعلام شده است. طبق آخرین آماری که مدیر مخابرات منطقه خراسان‌رضوی در پاسخ به شهرآرا اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون کابل مخابرات ۶۰‌هزار مشترک در استان به سرقت رفته است.

حسن اروجی در نشست خبری تشریح طرح «نجما، نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران» با اشاره به اینکه اکنون نیز طبق آمار جدید، دوباره ۲۵‌هزار مشترک در استان، تلفنشان به‌دلیل سرقت قطع است، اظهار کرد: این سرقت‌ها بار هزینه‌ای را به مخابرات تحمیل می‌کند و می‌توان گفت که دست‌کم ماهانه حدود ۵۰۰‌میلیون تومان ملزومات برای رفع این مشکلات خریداری می‌شود. مهم‌ترین ایده‌ای که مخابرات برای رفع این مشکل در نظر گرفته جایگزینی فیبر نوری با کابل‌های مسی است.

او درباره روند طولانی ترمیم یا اصلاح این کابل‌ها پس از سرقت، اظهار کرد: حدود دو‌سالی است که سرقت کابل‌های مخابراتی رخ می‌دهد، اما بنا را بر این گذاشته‌ایم که در کمتر از سه ماه این مشکلات رفع شود.

اتمام «نجما» تا شهریور‌۱۴۰۳

اروجی درباره تفاهم‌نامه پروژه «نجما» که اردیبهشت‌ماه امسال امضا شد، گفت: این طرح مربوط به توسعه شبکه فیبر نوری برای منازل است که در سیزده شهر استان در حال انجام و قرار است تا پایان شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد؛ همچنین این پروژه در پنج شهر مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه و کاشمر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان‌رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال در استان ۴۵ سایت جدید تلفن همراه راه‌اندازی شده که عمده آن‌ها در مشهد است. ۲۸۴ سایت تلفن همراه به نسل سه و چهار ارتقا یافته است. برای طرح نجما ۳۲۵ کیلومتر فیبرنوری برآورد شده که از ابتدای سال تا‌کنون حدود ۱۵۰ کیلومتر از آن انجام و در مجموع حدود ۸۵۰‌میلیارد تومان در این حوزه‌ها از ابتدای امسال سرمایه‌گذاری شده است.

اروجی با بیان اینکه ظرفیت شبکه انتقال استان پیش از اجرای طرح نجما، دو ترابایت بوده است، افزود: اکنون ۱.۲‌ترابایت ظرفیت شبکه انتقال استان را افزایش داده‌ایم که مجموع ظرفیت آن به ۳.۲‌ترابایت رسیده است. امیدواریم با تکمیل پروژه نجما این میزان به شش ترابایت برسد که به معنای افزایش سه‌برابری ظرفیت پهنای باند استان خواهد بود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان‌رضوی با اشاره به وجود ۲ میلیون‌و‌۱۳۲‌هزار مشترک تلفن‌ثابت در خراسان‌رضوی، این عدد را درخورتوجه دانست و افزود: تقریبا در بیشتر نقاط استان مشترک داریم. ضمن اینکه حدود ۶۶۰‌هزار‌و‌۷۶۰ مشترک اینترنت در منازل استان وجود دارد که ۳۳‌درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->