برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خطیب فرهنگ | درباره مرحوم فخرالدین حجازی سیاست‌ورزی در پس پرده آکادمیا گردهمایی رؤسای ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، در مشهد برگزار شد + فیلم توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد
سرخط خبرها

نمایشگاه عکس «مثل آهوها» در مشهد گشایش یافت

  • کد خبر: ۱۸۳۳۲۸
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
نمایشگاه عکس «مثل آهوها» در مشهد گشایش یافت
نمایشگاه عکس «مثل آهوها» مشتمل بر مجموعه ای از عکس های زائران پیاده حرم رضوی در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه عکس «مثل آهوها» مشتمل بر مجموعه‌ای شامل ۴۰ فریم عکس از زائران پیاده حرم مطهر رضوی، عصر امروز در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت. نمایشگاهی با محوریت تصاویر پرتره از زائران حرم مطهر رضوی که از اقصی نقاط کشور و با پای پیاده، رهسپار مشهد شده بودند و با دوربین «امیرمهدی حکیمی» به ثبت رسیده اند.

حکیمی درباره این نمایشگاه به شهرآرانیوز می‌گوید: این تصاویر، منتخب بیش از ۱۱ هزار عکس از زائران پیاده حرم مطهر رضوی است که طی یک برنامه ۷ ساله و تا پیش از شیوع بیماری کرونا عکاسی شده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی می‌افزاید: از جمله ویژگی‌های این مجموعه تصاویر این است که از فاصله حدود ۷۰۰  کیلومتری و در مسیر شمالی کشور تا ورودی‌های شرق و غرب مشهد به ثبت رسیده است. ضمن این که در این پروژه ۷ ساله عکاسی، «مردم نگاری» و ارائه طیف‌های مختلف مردمی که با پای پیاده به زیارت حرم مطهر رضوی می‌آیند،  اولویت داشت و لذا این اکثر تصاویر ثبت شده نیز شامل پرتره زائران است.

حکیمی که سابقه تحصیل در حوزه‌های علوم دینی را نیز دارد، خاطرنشان می‌کند: در حقیقت این پروژه عکاسی، یک کار طلبگی درباره زائران حرم رضوی بود. به این معنی که این بار به جای این که افراد درباره طیف‌های مختلف زائران سخن بگویند، این عکس‌ها هستند که روایتگر زائران هستند. در بخش‌های مختلف این مسیر، همراه زائران بودم. زائرانی اعم از شیعه و اهل سنت و از طیف‌ها و مشاغل مختلف که با پای پیاده، قصد زیارت کرده بودند. از زائری ۹۰ ساله که سال‌ها بود با پای پیاده به زیارت حرم می‌آمد تا کودکانی که در این مسیر همراه می‌شدند و هر کدام قصه‌ای منحصر به فرد داشتند.

وی خاطرنشان می‌کند: سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۸ فریم از این تصاویر در قالب یک کتاب به چاپ رسیده بود و امسال نیز همزمان با فرارسیدن ایام دهه آخر صفر، ۴۰ عکس در قالب نمایشگاه اکران شده است. البته در آن کتاب، برخی از قصه‌های زیارت آن زائران هم در حاشیه عکس‌ها بیان شده است.

گفتنی است این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۲ شهریورماه، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ صبح و ۱۷ تا ۲۰ عصر در نگارخانه رضوان واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷ میزبان علاقمندان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->