وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
سرخط خبرها

سم عقرب، قطره‌ای ۱۳۰ دلار؟

  • کد خبر: ۱۸۲۳۴۴
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
سم عقرب، قطره‌ای ۱۳۰ دلار؟
شاید از عقرب بترسید و از زهرش فرار کنید، اما این مایع ترسناک گرانقیمت‌ترین مایع زمین است.

به گزارش شهرآرانیوز، گران است و کمیاب و حتی اگر پولش را داشته باشید نمی‌توانید به راحتی یک لیتر سم عقرب بخرید که قطره‌ای از آن ۱۳۰ دلار قیمت دارد.

دلیل کمیاب بودنش ساده است. کیست که بتواند از عقرب سم بگیرد. این موجود هراس انگیز که نامش یادآور نیش دردناک است. نیشی که در انتهای دم بلندش خودنمایی می‌کند.

در مزارع پرورش عقرب که برای جمع‌آوری این زهر گرانقیمت راه‌اندازی می‌شوند، سم تک‌تک عقرب‌ها روزانه به صورت دستی جمع‌آوری می‌شود و هر روز هر عقرب میزان اندکی سم تولید می‌کند.

فرایند کند، خسته‌کننده و البته ترسناک جمع‌آوری زهر عقرب؛ که کار هر کسی نیست، به خوبی کمیاب بودن آن را توجیه می‌کند.

برای درک بهتر دشواری تولید یک لیتر زهر عقرب بد نیست بدانید که یک عقرب باید بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بار دوشیده شود تا این میزان زهر به دست آید.

زهر عقرب به چه کار می‌آید؟

ترکیبات موجود در زهر عقرب کاربرد‌های بسیاری دارند که در رشته‌های گوناگون به ویژه پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای نمونه کلروتوکسین (Chlorotoxin) موجود در این زهر برای تخمین مکان و اندازه تومور‌های سرطانی کاربرد دارد و کالی‌توکسین موجود در این زهر به صورت آزمایشگاهی برای درمان بیماری‌های استخوانی استفاده شده است.از همین رو بسیاری در جهان دنبال یافتن راه‌هایی برای سرعت بخشیدن و خودکار به فرایند استخراج زهر عقرب هستند تا هر چه سریع‌تر به این مایع فوق‌العاده گرانقیمت دست پیدا کنند.

مایعی که هر لیترش ۱۰ میلیون دلار (حدود ۵۰۰ میلیارد تومان) ارزش دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->