در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری
سرخط خبرها

پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن به خانواده‌های مستاجر نیازمند

  • کد خبر: ۱۷۹۹۲۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن به خانواده‌های مستاجر نیازمند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: اگر بنا باشد که من سخنگوی فقر باشم این آمار‌ها موجب زیر سوال بردن کرامت مردم می‌شود. امروزه به باور برخی افراد به علت کاهش درآمد اقتصادی مردم مشارکت‌های مردمی کاهش یافته، اما اینگونه نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا سلم‌آبادی در نشست خبری گزارش عملکرد کمیته امداد خراسان رضوی که صبح امروز ۲۸ مردادماه برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: جلوه‌های ایثار در هر زمان و مکان متفاوت است در زمان جنگ جلوه ایثار حضور در جنگ بود که با امروز متفاوت است، یکی از جلوه‌های ایثار کمک به خانواده‌های نیازمند، اما قلمی که در دست اهالی رسانه است، جلوه بزرگی از ایثار است و این قلم خبرنگاران در کمک به خانواده‌های نیازمند موثر واقع شده است. یکی دیگر جلوه‌های ایثار این است که برای کمک به نیازمندان نباید حتما تمکن مالی داشته باشیم.

وی افزود: برخی از آمار‌ها افتخار آمیز است، اما اگر بنا باشد که من سخنگوی فقر باشم این آمار‌ها موجب زیر سوال بردن کرامت مردم می‌شود. تاکنون نسبت به اعلام مصداق‌های کمک خیرین کمتر پرداختیم. امروزه به باور برخی افراد به علت کاهش درآمد اقتصادی مردم مشارکت‌های مردمی کاهش یافته، اما اینگونه نیست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی سال ۱۴۰۱ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ شرایط مطلوبی حاکم بود اما در حوزه تخصیص اعتبارات خیلی مطلوب نبود در حالی که تخصیص اعتبارات سازمان‌ها مطلوب بود. طی سال گذشته دولت، مجلس، قوه قضاییه، خیریه‌ها، تشکل‌ها و ... همه پای کار محرومین بودند. دستگاه‌های استان خراسان رضوی در حوزه تخصیص اعتبار شرایط مطلوبی داشتند. 

سلم‌آبادی از ارائه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: این خدمات با حدود ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع مالی ارائه شد که حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت با رقم بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد و به مشهد اختصاص یافته است که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت با رقم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مختص حاشیه شهر مشهد بوده که نمایانگر ارزان بودن سرانه مددجوی حاشیه شهر مشهد است.

اشتغال در حاشیه شهر مشهد محقق نشده است

وی از اعطای بیش از ۱۹ هزار و ۱۳۰ وام اشتغال طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: سال گذشته قریب به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت کردیم که هزار و ۹۰۰ وام صرفا به شهر مشهد و ۱۹ درصد اشتغال ما در حاشیه شهر مشهد محقق می‌شود، یعنی اشتغال در حاشیه شهر مشهد محقق نشده است چرا که مددجو در این منطقه به علت نداشتن ضامن نمی‌تواند وام بگیرد، فرد اشتغال‌پذیر است، اما شرایط اخذ وام ندارد. از ۷۲۷ میلیارد تومان صرفا ۲۰۰ میلیارد تومان سهم حاشیه شهر مشهد است، یعنی اگر قرار است فقر از خانواده حذف شود باید اشتغال فرد را تامین کنیم. 

خودکفایی ۸ هزار خانواده نیازمند در سال جاری

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با اشاره به حمایت از ۱۹۶ هزارنفر در کمیته امداد استان، بیان کرد: افرادی که توانمند شوند از چرخه خارج و نیازمندان جدید وارد می‌شوند. در سال ۱۴۰۲، ۸ هزار خانواده به خودکفایی رسیدند که در این حوزه رتبه اول کشور را کسب کرد.

سلم‌آبادی از ارائه خدمات به ۳۷۴ هزار نفر طی سال جاری در خراسان رضوی خبر داد و گفت: یکی از خدمات ما تهیه جهیزیه است و سال گذشته برای ۴ هزار و ۶۱ سری جهیزیه ۱۳۰ میلیارد تومان با کمک‌های مردمی پرداخت کردیم که کمک به جوانی جمعیت و فرزند‌آوری است.

حذف صف جهیزیه کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی

وی از حذف صف انتظار جهیزیه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: صف انتظار با جهیزیه همواره همراه بوده که خوشبختانه طی سال جاری در خراسان رضوی حذف شد. اهدا ۵ هزار سری جهیزیه تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی از حمایت ۵۹ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز و دانشجو خبر داد و گفت: بخشی از شهریه دانشجویان مراکز غیر انتفاعی، آزاد و ... را کمیته پرداخت می‌کند، برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود و به دانش‌آموزان نیز کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد. ۱۱ دوره میزبان اردوی دانش‌آموزان کشور بودیم که تا ۱۸ شهریورماه اردو‌های دانش‌آموزی برگزار خواهد شد، همچنین برنامه‌های فرهنگی برای تمامی افراد تحت حمایت از جمله شوق زیارت در نظر گرفته شده است.

سلم‌آبادی از پرداخت ۱۶ هزار و ۷۰۰ فقره وام کارگشا با سود حداکثری ۴ درصد در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: قریب به ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده. در صندوق امداد ولایت، تسهیلات تا ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت می‌شود و اگر مددجوی کمیته امداد باشد وام ۲۰ میلیون تومانی با ۳ درصد سود تسهیلات پرداخت می‌شود.

توامندسازی اقتصادی یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره)

وی درخصوص در حوزه اشتغال بیان کرد: یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی توانمندسازی اقتصادی است، در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی با ۱۹ هزار و ۱۰۰ فقره وام ایجاد کرده و ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر را آموزش دادیم. در حوزه کاریابی نیز بیش از ۵۵ هزار خدمت را به خانواده‌های نیازمند ارائه کردیم. رقم تسهیلات با توجه به شغل از ۵۰ تا ۳۰۰میلیون تومان با سود ۷ درصد پرداخت می‌شود. ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مختص کمیته امداد است و حدود هزار میلیارد را باید از استانداری دریافت کنیم و اگر قریب به ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان داشته باشیم متعهد بر پرداخت ۳۳ هزار فقره وام می‌شویم.در راستای کسب و کار حلال تفاهم‌نامه‌ای با مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی منعقد شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی مسکن را خدمتی گران برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته ۱۸۵ واحد مسکن شهری خریداری کردیم و ۳ هزار و ۱۹۴ واحد احداث و تکمیل شد همچنین بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ مسکن مددجویان را تامین کرده و ۲۳۸ میلیارد تومان با کمک‌های مردمی و دولتی وام بلاعوض پرداخت کردیم.۲۱ هزار مددجو در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

سلم‌آبادی ادامه داد: طبق اعلام وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی، ۹۸ درصد طرح‌های کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ به درستی انجام شده است.

پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن به خانواده‌های مستاجر نیازمند

وی از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های مستاجر نیازمند خبر داد و گفت: با توجه به نیاز خانواده‌ها به آنان خدمات ارائه می‌شود، ضمن اینکه استان ما در طرح اکرام پیشرو است چرا که در سال گذشته ۱۲ بار رتبه اول نقد کشور را در طرح اکرام کسب کردیم، ۱۹۲ میلیاردتومان به حساب کودکان واریز شده است و بالغ بر هزار میلیارد تومان نقد و خدمت داشته‌ایم. طی ۴ ماه اول سال جاری خراسان رضوی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی از حضور ۱۲ هزار فرزند یتیم در خراسان رضوی خبر داد و گفت: حدود ۳۰ هزار کودک محسنه در استان وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->