عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان
سرخط خبرها

مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی

  • کد خبر: ۲۲۸۸۲۴
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی
تأمین اتوبوس و تجهیزات مورد نیاز ایستگاه، جزو درخواست‌های مهم شهروندان محلات تپه سلام، مهدی‌آباد و شهرک قدس است.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح شهید اصلانی که با مشارکت امور مساجد و همکاری فرمانداری مشهد در راستای حل مشکلات و معضلات محلات برگزار می‌شود، امسال نیز اولین جلسه خود را به بررسی مصوبه‌هایی اختصاص داد که در مدت اجرای این طرح در سال‌های‌۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از سوی نهاد‌های مرتبط انجام نشده است. در طی این دو سال، ۴۲‌جلسه برگزار و ۴۷۵‌مصوبه در این طرح به تصویب رسیده است که اغلب آنها مرتبط با دستگاه‌های خدمت‌رسان هستند و به مسئولان مربوط برای اجرا ابلاغ شده‌اند یا در مسیر اجرایی شدن هستند.

در این جلسه با هدف بررسی کم‌و‌کاستی‌ها و آسیب‌های احتمالی که در مسیر اجرا نشدن برخی از مصوبه‌ها وجود داشته است، فرماندار مشهد همراه با مدیران شهری و برخی از اعضای شورای اجتماعی به گفتگو و واکاوی مشکلات و مسائل پرداخته‌اند. پس از قرائت هر مصوبه تحلیل و بررسی‌های لازم در مسیر حل شدن مشکل و برطرف شدن معضلی که در مصوبه مطرح بود، انجام شد و از سوی نهاد‌های مربوط و با تأکید فرماندار مشهد در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت؛ که در ادامه این گزارش به برخی از مشکلات و گلایه‌های مردمی در این مصوبات و پاسخ‌های ارائه شده می‌پردازیم.

اضافه شدن ۳ دستگاه اتوبوس به تپه‌سلام

اضافه شدن اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی در تپه‌سلام و جیم‌آباد و برطرف شدن مشکل سرمایش و گرمایش اتوبوس‌ها در این محدوده و نظارت بر تنظیم سرفاصله‌های خطوط اتوبوس‌رانی از جمله مشکلات مطرح شده اهالی و مصوبه‌های این طرح بود.

معاون اجرائی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد در پاسخ به اجرای این مصوبه گفت: بلافاصله پس از دستور فرماندار، سه دستگاه اتوبوس از محل سازمانی از حدود ۱۳‌فروردین ۱۴۰۲ در تپه‌سلام مستقر شده‌اند. اتوبوس‌ها مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی و با تراکنش ۲۵۰ مسافر در روز در حال فعالیت هستند.
علی شهسوار در ادامه تأکید کرد: این مصوبه اجرا شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تأمین نیمکت در ایستگاه اتوبوس محله قدس

تأمین نیمکت در ایستگاه ۱۰۷۰ محله قدس و تأمین سه دستگاه مینی‌بوس دودر در این محله و همچنین ایجاد سایبان در مکان‌های بدون معارض از دیگر درخواست‌های مطرح شده بود که در این زمینه نیز معاون اجرائی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد بیان کرد: درخواست نیمکت در این محدوده ۲۴‌ساعت بعد از ابلاغ محقق شد. همچنین در زمینه ایجاد سایبان، باید در نظر گرفته شود که سایبان‌ها محدود هستند و هر سال حدود ۱۰‌درصد به سایبان‌ها اضافه می‌شود که با بررسی شرایط مکانی و تعداد مسافران هر ایستگاه به آن منطقه اختصاص می‌یابد.

علی شهسوار در ادامه این جلسه در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده برخی از اعضای شورای اجتماعی محلات درباره کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی و نبود تناسب بین تعداد دستگاه‌های اتوبوس و ازدحام مسافران گفت: سال‌۱۳۹۲ در این شهر ۲ هزارو ۲۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم، اکنون در سال‌۱۴۰۳، هزار‌و ۴۷۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم که حدود ششصددستگاه کم شده است.

شهسوار ادامه داد: تمام تلاش خود را کرده‌ایم که در پایان سال ۱۴۰۲ بتوانیم ۱۰‌دستگاه اتوبوس اضافه کنیم، اما نکته مهم دیگری وجود دارد که ما مشکل راننده پایه یک داریم. کمبود سیصد راننده پایه یک درخور تأمل است. وگرنه تمامی تلاش اتوبوس‌رانی بر این است که بهترین خدمات‌رسانی را داشته باشد. وی در پاسخ به سؤال یکی از اعضای شورای اجتماعی محلات درباره عمر فرسودگی اتوبوس‌ها بیان کرد: عمر فرسودگی ناوگان ۸.۲ است، اما در حال حاضر برای ما این عدد ۱۰.۷ است. اتوبوس با هجده‌سال عمر نیز در سطح شهر در حال فعالیت است.

درخواست دو‌در شدن مینی‌بوس در مهدی‌آباد

اضافه شدن سه‌دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و‌نقل عمومی مهدی آباد و بهسازی هفده‌دستگاه موجود و دو‌در شدن ۱۰ دستگاه مینی‌بوس از دیگر مصوبه‌های طرح شهید اصلانی بود. معاون اجرائی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد در پاسخ به اجرای این مصوبه گفت: پنج‌دستگاه مینی‌بوس جدید مدل ۱۴۰۰ در این خط کار می‌کنند که از شهریور ۱۴۰۲ فعال شده‌اند. همچنین دو‌در شدن دستگاه‌های مینی‌بوس بررسی شد که قابل اجرا نیست.

با توجه به اینکه در دیگر مصوبه این طرح در محله قدس، خین عرب و محله نوید، موضوع دودر شدن مینی‌بوس‌ها و اختصاص یک در به بانوان مطرح شده بود، شهسوار در توضیح این مسئله بیان کرد: عموما در خطوط اتوبوس‌رانی مشهد خانم‌ها انتهای اتوبوس و آقایان جلو هستند، اما در مینی‌بوس به دلیل جانمایی صندلی‌ها و تعداد آنها، در دو نقطه شهر این مسئله به صورت بر عکس است.

در شهرک امید با توجه به درخواستی که مطرح شد این جابه‌جایی صورت گرفت که خانم‌ها عقب و آقایان جلو بنشینند. اما چون تعداد خانم‌هایی که از حمل‌و‌نقل عمومی در این محدوده استفاده می‌کنند، بیشتر از آقایان است و به دلیل گلایه‌هایی که دریافت کرده‌ایم این روال را به شیوه گذشته برگرداندیم.

مشکلات روشنایی در برخی معابر مهرآباد

در ادامه این جلسه مسئله روشنایی معابر مهرآباد مطرح شد. رفع مشکل روشنایی برخی معابر و جای‌گزینی لامپ‌های ضعیف و سوخته از موارد مطرح شده در این جلسه بود که نماینده شرکت توزیع نیروی برق در پاسخ به درخواست مطرح شده گفت: در مهرآباد ۱۲۰‌متر روشنایی معابر احداث و پنج چراغ در معابر کم‌نور نصب شده است. پنجاه مورد تعویض لامپ و سه‌مورد اصلاح پایه فرسوده داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در بولوار کرامت یک طرف روشنایی دارد. اولویت ما با معابری است که روشنایی ندارند، با شهرداری مرکز یک تفاهم‌نامه بسته‌ایم که درباره بولوار کرامت، انتهای خلج و چند نقطه دیگر این اصلاحات انجام شود. 

از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه گلایه‌ها و درخواست‌ها درباره روشنایی معابر بعضی از کوچه‌ها و محله‌های خواجه‌ربیع، مشکلات روشنایی در محله مهرآباد، توسعه شبکه، تعویض لامپ‌های سوخته در منطقه خاتم‌الانبیاء (ص) و امام هادی (ع)، شکستگی ستون‌های برق و مشکلات روشنایی معابر مرتبط با شاخه‌زنی درختان و لامپ‌سوزی در محله سیدی، ولیعصر، ایمان و المهدی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کمبود مراکز درمانی و ورزشی در مهرآباد

در این جلسه همچنین به برخی از مصوبه‌های طرح شهید اصلانی در محدوده مهرآباد نظیر کمبود فضای ورزشی، عقب‌نشینی خیابان عبادت و مشکلات ناشی از آن، گره ترافیکی و عقب‌نشینی خیابان کرامت، تجهیز زمین ورزشی فنس‌کشی شده و کمبود مراکز بهداشتی و درمانی این محدوده پرداخته شد و در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->