عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد
سرخط خبرها

ستاره تکواندوی افغانستان، هدایت تیم ملی تکواندوی نیوزیلند را به عهده گرفت

  • کد خبر: ۱۷۷۹۱۲
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
ستاره تکواندوی افغانستان، هدایت تیم ملی تکواندوی نیوزیلند را به عهده گرفت
روح‌الله نیکپا، تنها مدال‌آور ورزش افغانستان در المپیک، هدایت تیم ملی تکواندوی نیوزیلند را به عهده گرفت.

شهرآرانیوز؛ روح‌الله نیکپا، عضو سابق تیم ملی تکواندوی افغانستان و دارنده دو مدال برنز از بازی‌های المپیک ٢٠٠٨ پکن و ٢٠١٢ لندن، به عنوان مربی تیم ملی تکواندوی نیوزیلند انتخاب شد.

نیکپا سابقه مربی‌گری تیم ملی تکواندوی نوجوانان افغانستان را نیز در کارنامه دارد.

روح الله نیکپا، تنها ورزشکار تاریخ ورزش افغانستان است که دو مدال از بازی‌های المپیک در رده بزرگسالان به‌دست آورده است.

نیکپا به غیر از دو مدال المپیک ٢٠٠٨ و ٢٠١٢، دو مدال برنز در سال‌های ٢٠٠٨ و ٢٠١٤ و یک مدال نقره در سال ٢٠١٢ از مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا کسب کرده است.

او همچنین یک مدال برنز از رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ٢٠١١ به دست آورده است.

نیکپا، اسطوره ورزش افغانستان، اولین و آخرین مدال‌آور کشور از بازی‌های المپیک است و چند سال می‌شود که به نیوزیلند پناهنده شده و به تازگی مربی‌گری تیم ملی تکواندوی نیوزیلند را برعهده گرفته است.

اسطوره تکواندوی افغانستان در این‌باره در صفحه فیس بوک خود نوشته است:

«افتخار می‌کنم که از سوی فدراسیون تکواندوی نیوزیلند به عنوان مربی تیم ملی تکواندوی این کشور منصوب شدم.»

او در ادامه نوشته است: «متعهد هستم که با ارائه دانش و مهارت‌هایم این تیم را به سطح تازه‌ای رسانده و همه با هم برای تکواندوی نیوزیلند تاریخ‌سازی کنیم.»

نیکپا تکواندو را از سن ۱۰ سالگی در کابل آغاز کرد. با آغاز جنگ در افغانستان همراه با خانواده او به ایران مهاجرت و ورزش تکواندو را ادامه داد. پس از آن او به عضویت تیم تکواندوی پناهندگان افغانستان در ایران درآمد. او در سال ۱۳۸۳ به کابل بازگشت و تمریناتش را برای آماده‌سازی مسابقات المپیک پی‌گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->