سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

تعطیلی کارمندان و کارِ بی‌وقفه کارگران در گرمای غیرقابلِ تحملِ عسلویه!

  • کد خبر: ۱۷۶۹۳۲
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
تعطیلی کارمندان و کارِ بی‌وقفه کارگران در گرمای غیرقابلِ تحملِ عسلویه!
رئیس کانون انجمن‌های صنفی پارس جنوبی گفت: روزانه تعدادی از کارگران دچار گرمازدگی و سرگیجه می‌شوند و به کلینیک و بیمارستان مراجعه می‌کنند. این وضعیتِ هر ساله‌ی کارگرانِ این منطقه است و هیچ فکری به حالشان نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا میرغفاری در خصوص بدی آب و هوا در منطقه عسلویه گفت: هوای این منطقه اواخر برج ۴ تا اوایل برج ۷ شرجی و دما در این منطقه به شدت بالا می‌رود و تحملِ این وضعیت برای کارگران سخت است. طی چند روز گذشته رطوبت هوا بیش از ۹۰ درجه و دمای هوا بالای ۴۵ درجه بوده، اما هیچ تصمیمی برای وضعیتِ کارگران اتخاذ نشده است.

وی گفت: در این مواقع کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت باید جلساتِ اضطراری تشکیل بدهند و راهکاری برای کاهش تلفاتِ و آسیب‌های ناشی از این وضعیت ارائه بدهند. اگر لازم است ساعات کار را کاهش دهند، حجم کار را کم کنند و یا کارفرمایان را ملزم کنند تا مواد غذایی لازم را برای جبرانِ افت شدید آب بدن در اختیار کارگران قرار دهند.

میرغفاری بیان کرد: روزانه تعدادی از کارگران دچار گرمازدگی و سرگیجه می‌شوند و به کلینیک و بیمارستان مراجعه می‌کنند. این وضعیتِ هر ساله‌ی کارگرانِ این منطقه است و فکری به حالشان نمی‌شود. در این هوا معمولا کارمندانِ اداره‌ها تعطیل می‌شوند و کارگران پالایشگاه‌ها و پروژه‌ها به همان روال سابق به کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران پارس جنوبی در خصوص وضعیت کارگران پروژه‌ای گفت: بیشترین آسیب را کارگرانِ پروژه‌ای می‌بینند. حجم کارِ این کارگران قابل مقایسه با کارگران بهره‌برداری نیست. کارگرانِ پروژه‌ای ساعات کاری زیاد و پیوسته‌ای دارند. این کارگران مرخصیِ کمتری نسبت به کارگران دیگر دارند. روال کارِ این کارگران ۲۰ – ۱۰ است، اما خیلی اوقات کارفرمایان برای اینکه از زمان‌بندیِ پروژه‌های خود عقب نمانند و روند اجرای پروژه سریع‌تر به نتیجه برسد، مرخصیِ کارگران پروژه‌ای را لغو می‌کنند. این کارگران مجبورند بی‌وقفه و بدونِ مرخصی به کار خود ادامه بدهند و در کنار این فشار، کارفرما خدماتی هم به این کارگران نمی‌دهد.

میرغفاری بیان کرد: از جمله موضوعات مورد اعتراض این کارگران، در کنار مباحث حقوق و دستمزد، خدماتِ رفاهیِ بسیار ضعیف، ساعاتِ کاری طولانی و وضعیتِ بدِ خوابگاه آن‌هاست. این کارگران در اتاق‌های کوچک بدونِ آنکه حریم شخصی و کرامتِ آن‌ها حفظ شود زندگی می‌کنند. شرایطِ این کارگران بد است و در فصل‌های گرمِ سال، اوضاع برایشان سخت‌تر هم می‌شود.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->