سرخط خبرها

محبی، دومین شکار اماراتی‌ها از استقلال

  • کد خبر: ۱۷۱۷۳۲
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
محبی، دومین شکار اماراتی‌ها از استقلال
خط حمله آبی‌ها در غیاب زوج بوشهری به کلی تغییر می‌کند.

استقلال فصل گذشته در بخش تهاجمی عملکرد خوبی به‌جای گذاشت. این عملکرد درخشان به‌دلیل تلاش‌های مهدی قایدی و محمد محبی بوده است؛ دو بازیکنی که به‌صورت قرضی به استقلال پیوستند. قایدی در فصل گذشته دوازده گل برای تیمش زد و توانست چهار گل هم برای آبی‌پوشان پایتخت بسازد. همشهری مهدی قایدی در خط حمله استقلال هم توانست ۱۰ گل بزند و چهار پاس گل هم در کارنامه محمد محبی به چشم می‌خورد. محبی نه‌تن‌ها در عرصه باشگاهی درخشید، بلکه در تیم‌ملی هم عملکرد موفقی داشت.

با توجه به وضعیت فنی محبی، جواد نکونام پس از رسیدن به نیمکت استقلال، درخواست حفظ او را داد و درحالی‌که مدیران استقلال مدعی مذاکره با مسئولان باشگاه سانتاکلارا هستند، به نظر می‌رسد که آبی‌ها کارشان برای حفظ محمد محبی بسیار دشوار شده است. تا چندروز پیش به نظر می‌رسید که با پرداخت بند فسخ ۶۰۰ هزاریورویی محبی، کار خرید او از باشگاه سانتاکلارای پرتغال تقریبا تمام‌شده است، اما حالا با پیشنهاد‌های خوبی که این بازیکن از لیگ امارات دریافت کرده، به نظر او هم در فصل آینده به قایدی در لیگ امارات می‌پیوندند و استقلالی‌ها باید برای خط حمله‌شان به فکر بازیکنان جایگزین باشند.

محبی در آستانه توافق با اماراتی‌ها

سایت ترانسفرمارکت که در زمینه نقل‌وانتقال بازیکنان فعالیت می‌کند، مدعی شده است که العین امارات درخواست جذب محمد محبی را به باشگاه سانتاکلارا ارسال کرده و رایزنی‌ها برای توافق با محبی در حال انجام است. این سایت اعلام کرده است که محبی به احتمال زیاد در فصل آینده در لیگ‌برتر امارات حضور خواهد داشت. این مسئله بدان معناست که استقلالی‌ها درباره حفظ این هافبک بوشهری نتوانسته‌اند موفق عمل کنند و گویا مسئولان باشگاه پرتغالی تمایلی به توافق با مدیران باشگاه استقلال ندارند.

استقلالی‌ها برای دائمی‌کردن قرارداد محبی به‌دنبال پرداخت ۶۰۰ هزار یورو هزینه رضایت‌نامه او بودند؛ آن‌هم درحالی‌که مدیران باشگاه استقلال مدعی شده بودند که قصد دارند این مبلغ را در سه قسط ۲۰۰ هزاریورویی به باشگاه پرتغالی پرداخت کنند. با توجه به بدقولی آبی‌ها در فصل گذشته در پرداخت هزینه انتقال قرضی محبی، این مسئله باعث شده است تا مدیران باشگاه سانتاکلارا به درخواست مدیران باشگاه استقلال برای پرداخت قسطی هزینه رضایت‌نامه محمد محبی پاسخ مثبت ندهند و بیشتر مایل به فروش او به باشگاه اماراتی باشند.

به‌دنبال وینگر خارجی

مدیران باشگاه استقلال همه تلاششان را به کار بسته‌اند تا بتوانند از انتقال ناگهانی محبی به فوتبال امارات جلوگیری کنند، اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که توافقات میان مدیران باشگاه اماراتی و مسئولان باشگاه سانتاکلارا انجام شده است و گفته می‌شود که استقلالی‌ها برخلاف خبر‌های قبلی، شانس چندانی برای همکاری با محبی ندارند و گویا فرصت همکاری با این وینگر بوشهری را از دست داده‌اند.

آبی‌ها در زمینه توافق با مهدی قایدی هم مذاکرات مثبتی نداشته‌اند و گفته می‌شود که در صورت جدایی این زوج بوشهری، قرار است مهرداد محمدی در کنار یک وینگر خارجی به استقلال اضافه شوند. مدیران باشگاه استقلال به نکونام وعده داده‌اند که در صورت جدایی احتمالی محبی، بودجه تخصیص‌یافته برای جذب وینگر بوشهری را برای جذب یک وینگر خارجی اختصاص خواهند داد که باید دید با توجه به بودجه ۶۰۰ هزاردلاری، استقلالی‌ها می‌توانند کدام وینگر خارجی را جایگزین محبی کنند.

یامگا، برنامه دوم نکونام برای خط حمله

جواد نکونام در روز معارفه‌اش وعده داد که در پایان فصل او در کنار استقلالی‌ها جشن خواهد گرفت و امید دارد که در فصل پیش‌رو تیمش بتواند به موفقیت برسد. سرمربی استقلال در اندیشه ترمیم ساختار تهاجمی استقلال است و گفته می‌شود در صورت ازدست‌دادن قایدی و محبی، یکی از برنامه‌های ابتدایی او در این‌باره، انتقال کوین یامگا از خط دفاع به خط حمله است تا با توجه به سرعت این ستاره فرانسوی، یامگا بیشتر بتواند در حملات استقلال مشارکت کند.

نکونام در پست وینگر راست حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های این بازیکن فرانسوی باز کرده و به‌دنبال جذب مهدی تیکدری‌نژاد در پست دفاع راست است تا کوین یامگا پس از دو فصل که بیشتر در خط دفاعی حضور داشت، حالا خود را برای حضور در خط حمله استقلال در نقش وینگر راست آماده کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->