ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

واگذاری استخر «پردیس» دانشگاه فردوسی مشهد به بخش خصوصی

  • کد خبر: ۱۵۳۸۸۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
واگذاری استخر «پردیس» دانشگاه فردوسی مشهد به بخش خصوصی
رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی گفت: واگذاری استخر دانشگاه به بخش خصوصی، باعث تغییری در ارائه خدمات این مجموعه نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر امیر رشیدلمیر با اعلام این خبر گفت: عدم رعایت نکات ایمنی و نکات مربوط به نگهداری استخر در سالیان گذشته باعث شد که سقف استخر دچار مشکل شود و هزینه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای دانشگاه ایجاد کند و دانشگاه مجبور به پرداخت این هزینه برای بهره‌برداری از استخر شد.

وی با اشاره به واگذاری استخر دانشگاه فردوسی به بخش خصوصی، افزود: با توجه به سیاست کلی دانشگاه در مورد زیان‌ده بودن استخر و بر اساس پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه استخر پردیس ماهانه حدود یک میلیارد تومان ضرر روی دست دانشگاه خواهد گذاشت، هیأت رئیسه تصمیم گرفت مدیریت استخر را به بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه بخش خصوصی علاوه بر تامین این یک میلیارد تومان قرار است تایم‌های آموزشی را به صورت رایگان در اختیار دانشکده قرار دهد، عنوان کرد: خدماتی هم که قبلا در خارج از ساعات آموزشی به اساتید، کارکنان و دانشجویان با نرخ مصوب دانشگاه ارائه می‌شد، همانند گذشته و با همان نرخ ارائه می‌شود، یعنی هیچ تغییری در شرایط استفاده از استخر رخ نداده است. فقط اکنون بخش خصوصی می‌تواند برای تایم‌های اضافی که استخر خالی می‌ماند و درآمدی نداشت، برنامه‌ریزی کند.

رشیدلمیر با بیان اینکه صحیح نیست که دانشگاه با وجود این همه هزینه‌ای که دارد، ماهی یک میلیارد تومان هم بابت ضررهای استخر پرداخت کند، ادامه داد: بخش خصوصی علاوه بر تامین این مبلغ، هزینه نگهداری استخر، حقوق و بیمه پرسنل و تجهیزات مورد استفاده آن را هم تامین می‌کند. بنابراین یک هزینه‌ بسیار سنگینی از روی دوش دانشگاه برداشته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با واگذاری استخر به بخش خصوصی افرادی خارج از دانشگاه هم می‌توانند از استخر استفاده کنند یا نه، بیان کرد: بله تایم‌های آزاد مثل قبل مورد استفاده دیگران قرار می‌گیرد. در حقیقت چیزی در ارائه خدمات استخر تغییر نکرده است.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی عنوان کرد: به نظرم یکی از بهترین کارهایی که دانشگاه می‌تواند انجام دهد همین است که بهره برداری از سالن‌ها و بخش‌های مختلف خود را به نهادهایی که حرفه‌ای‌تر هستند بسپارد. اصلاً منطقی نیست که استخری با این شرایط در داخل شهر بالای چند میلیارد در ماه درآمد داشته باشد ولی در بهترین نقطه شهر، یعنی در داخل دانشگاه فردوسی یک میلیارد هم زیان دهد. همه‌ سالن‌های ما تقریباً در همین شرایط هستند و فکر می‌کنم باید نگرش خود را در سیستم مدیریتی یک مقدار تغییر دهیم تا دانشگاه بتواند از این بحران مالی که درگیرش است، خارج شود. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->