برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد
سرخط خبرها

نیازمند معلمی هستیم که با اقتضائات امروز جامعه سازگار باشد

  • کد خبر: ۱۶۰۷۴۲
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
نیازمند معلمی هستیم که با اقتضائات امروز جامعه سازگار باشد
دبیر علمی همایش ملی و بین‌المللی تربیت معلم و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانش‌آموزان ما دانش‌آموزان سابق نیستند، آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا‌ کرده و سازگار شدن دانش‌آموزان با این ساختارهای فرهنگی و اجتماعی سخت شده، بنابراین نیازمند معلمی هستیم که خود را با این اقتضائات سازگار کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین کارشکی در نشست خبری ششمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تربیت معلم که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت پدیده پیچیده و تاثیرگذاری است که تحت تاثیر تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زیادی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما پیچیده شده و دانش‌آموزان ما دانش‌آموزان سابق نیستند، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده و سازگار شدن دانش‌آموزان با این ساختار‌های فرهنگی و اجتماعی سخت شده، بنابراین نیازمند معلمی هستیم که خود را با این اقتضائات سازگار کند. امروز با پیچیدگی که اتفاق افتاده نظام تعلیم و تربیت بین رشته‌ای و بین بخشی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تنها یاد گرفتن فیزیک و یادگیری ما را معلم نمی‌کند، هنر تدریس، روش‌ها و فنون تدریس، تکنولوژی آموزشی و دانش روانشناسی نیاز است. در این شرایط معلم باید بتواند خود را سازگار کند. سازوکار‌های زیادی برای توسعه حرفه معلمان اندیشیده شده که یکی از مهم‌ترین تحولات آن دانشسرا‌های تربیت معلم، تربیت معلم‌ها و دانشگاه فرهنگیان بود که به شکل رسمی این اتفاق می‌افتد.

دبیر علمی همایش ملی و بین‌المللی تربیت معلم گفت: از ابتدای تاسیس دانشگاه فرهنگیان این ششمین همایش است. دانشگاه تهران، شیراز و خوارزمی برگزارکنندگان دوره‌های قبلی با همکاری دانشگاه فرهنگیان بودند و در ششمین همایش دانشگاه‌های متعددی از جمله تهران، علامه، خوارزمی، شیراز و چند دانشگاه دیگر شرکت دارند که دانشگاه‌های فرهنگیان و فردوسی نقش مهم‌تری دارند.

کارشکی با بیان اینکه کرونا تحولات قابل توجهی ایجاد کرد و منشا تغییرات گسترده‌ای در نظام یادگیری و آموزش بود، عنوان کرد: این همایش در تابستان ۱۴۰۱ تصویب شد و متخصصان تا آذر ماه فرصت داشتند مقالات خود را برای دبیرخانه همایش ارسال کنند. با تمدید مهلت تا اسفند ماه ۲۴۲ مقاله دریافت و هر مقاله حداقل دو بار داوری شد. در مجموع ۱۳۳ مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شد که ۴۸ ارائه شفاهی در سه سالن و همزمان ۸۵ پوستر به ترتیب زمانی ارائه خواهد شد. بیشترین استقبال از آموزش‌های مجازی و دیجیتال شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: ما از همه کشور‌ها دعوت کردیم، اما چند موضوع موجب شد استقبال خوبی صورت نگیرد که یکی از مسائل کرونا بود. ممکن است استقبال گسترده بین‌المللی صورت نگیرد، اما برای اولین همایش خوب است که با این رویکرد وارد میدان شدیم.

وی بیان کرد: در این همایش ۴ مقاله خارجی به زبان خارجی داریم و ۲ مقاله از خارج کشور توسط ایرانیان مقیم خارج از دو کشور ژاپن و کانادا به شکل مجازی ارائه خواهد شد. مقالات پذیرفته شده در کتابچه الکترونیکی قرار می‌گیرد که در پایگاه همایش و ISC (موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام) در دسترس خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->