احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به آخرین آمار تلفات در سیل افغانستان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید کاظمی قمی بر اهمیت گروه تماس منطقه‌ای ثبات افغانستان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: سازمان‌ملل قاچاق موادمخدر از افغانستان را تهدید در نظر بگیرد گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد امیرعبداللهیان خواستار توجه جدی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغانستانی شد هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد طالبان: تاکنون ۳۱۵ نفر در سیلاب‌های اخیر بغلان جان خود را از دست داده‌اند ویدئو | میزبانی حرم رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه درپی وقوع سیل در افغانستان ۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آتش سوزی در جنگل‌های نورستان در شرق افغانستان + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۰۹۴۹
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
آتش سوزی در جنگل‌های نورستان در شرق افغانستان + فیلم
به گفته منابع خبر در افغانستان از آتش سوزی در جنگل‌های نورگرام در ولایت نورستان خبر داده‌اند، به گفته آنها این آتش سوزی چند روزی است که آغاز شده و تاکنون هیچ اقدامی برای مهار آتش از سوی طالبان صورت نگرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آتش سوزی که سه روز گذشته در جنگل های نورگرام ولایت نورستان آغاز شد، هنوز ادامه دارد و تا به حال تلاشی لازم برای خاموشی آن صورت نگرفته است.

منابع محلی در ولایت نورستان در این باره گفته‌اند که جنگل‌های شام‌دره ولسوالی نورگرام این ولایت از سه روز است که در آتش می‌سوزد.

این منابع افزوده‌اند که آتش کاملا مهار نشده و هر از گاهی بیم آن می‌رود که به مناطق دیگر گسترش پیدا کند.

در همین حال؛ «سمیع‌الحق حق‌بیان»؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در نورستان گفته که آتش‌سوزی مهار شده و خطر گسترش آتش وجود ندارد.

اینجا ببینید:

ساکنان محلی در گفتگو با رادیو آزادی گفته¡اند که آتش‌سوزی در روز پنجشنبه در نتیجه آتش زدن یک کنده چوب توسط یک کودک آغاز شده است.

مقام های امارت اسلامی در نورستان تائید می‌کنند که آتش سوزی تلفات جانی نداشته اما در این رویداد حدود هشت جریب از جنگل در آتش سوخته است.

نورگرام یکی از ولسوالی‌های دور افتاده در غرب ولایت نورستان است که به پارون، مرکز این ولایت وصل نیست.

گفته می‌شود که نیروهای کمکی برای مهار آتش از لغمان و ننگرهار به نورستان اعزام شده‌اند. کوه‌های ولایت نورستان و کنر پوشیده از درخت‌های بته نیشتر و جلغوزه است.

هر دو محصول که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای اقتصاد افغانستان اهمیت زیادی دارند. در گذشته گزارش هایی از قاچاق چوب این جنگل ها به پاکستان وجود داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->