معاون نخست‌وزیر طالبان با اسماعیل هنیه و امیر قطر در تهران دیدار کرد + عکس عکس‌هایی از مراسم استقبال از پیکر مطهر رئیس‌جمهور شهید در فرودگاه مشهد دو مقام ارشد طالبان برای ادای احترام به شهدای خدمت وارد تهران شدند مهاجرین افغانستانی در سوگ یک حامی بزرگ | شهدای خدمت رهرو صراط مستقیم بودند + فیلم سید ابوطالب مظفری: عملکرد دولت در حوزه مهاجران نقطه درخشان کارنامه آقای رئیسی بود ملا برادر و امیرخان متقی برای حضور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور به تهران می‌آیند بمان برادر من، وقت، وقت رفتن نیست | سروده شاعر افغانستانی در سوگ سید ابراهیم رئیسی حامد کرزی: امیدوارم ایران با صبر از این مرحله دشوار عبور نماید وزیر خارجه طالبان پیام تسلیت ملت افغانستان را به کاظمی قمی ابلاغ کرد افغانستان، غم‌شریک مردم ایران کنسولگری افغانستان در مشهد: ما و مهاجران افغانستانی دعاگوی دولتمردان ایران هستیم طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی
سرخط خبرها

۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند

  • کد خبر: ۲۲۷۴۰۸
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند
سازمان جهانی حفاظت از کودکان در افغانستان می‌گوید که بیش از ۳۰۰‌هزار کودک در سیلاب‌های اخیر در پنج شهرستان ولایت بغلان، آسیب دیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در گزارش این سازمان آمده است که بیش از ۶۰۰هزار نفر در سیلاب‌های اخیر در بغلان متاثر شده‌اند که ۳۱۰هزار تن آنان کودک هستند.

سازمان جهانی حفاظت از کودکان همچنین می‌گوید که تیم‌های حفاظت از کودکان و مراکز درمانی سیار مجهز با تجهیزات بهداشتی را جهت رسیدگی به کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌ها در این ولایت، به محل فرستاده است.

براساس این گزارش، ارشد مالک، رییس این سازمان گفته است: «سیلاب آنی اخیر بسیاری از روستا‌ها را درنوردید، خانه‌ها را از بین برد و مواشی را تلف کرد. کودکان نیز همه چیز را از دست دادند. خانواده‌هایی که هنوز از تاثیرات اقتصادی ناشی از خشک‌سالی سه سال اخیر رنج می‌برند، نیاز فوری به کمک دارند».

این سازمان می‌گوید که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، نزدیک به ۱۳هزار نفر در افغانستان تحت تاثیر رویداد‌های طبیعی قرار گرفته‌اند.

سازمان جهانی حفاظت از کودکان، کمک‌های جامعه بین‌المللی را در این زمان (شرایط دشوار) حیاتی عنوان کرده است و همچنین می‌گوید که جامعه جهانی باید کمک‌های بیش‌تری را جهت رسیدگی به تاثیرات فوری و بلندمدت بحران اقلیمی در افغانستان متمرکز کند.

این در حالی است که بر بنیاد گزارش اخیر سازمان جهانی غذا، در سیلاب‌های دو روز گذشته، تنها در ولایت بغلان بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته‌اند و تعدادی هم تا اکنون ناپدید هستند.

فراخوان سازمان همکاری اسلامی برای کمک فوری به سیل‌زدگان افغانستان

در همین حال سازمان همکاری اسلامی از کشور‌های عضو این سازمان، کشور‌های جهان و نهاد‌های امدادرسان درخواست کرده که برای سیل‌زدگان در افغانستان کمک‌های فوری ارسال کنند.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با خانواده‌های قربانیان سیلاب در ولایت بغلان، ابراز همدردی کرده است.
استفان دو جاریک، سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد عصر دیروز (شنبه، ۲۲ ثور/اردیبهشت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای گوترش از تلفات سیلاب در ولایت بغلان «غمگین» شده است.

نزدیک به ۶ هزار خانه ویران شده است

در همین حال سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که در پی جاری شدن سیلاب‌های اخیر در ۱۰ ولسوالی بغلان، دست‌کم ۲۳۴ تن جان باخته‌اند و حدود ۲۴۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

شاهین شنبه‌شب، ۲۲ ثور/ اردیبهشت در بیانیه‌ای نگاشته که این سیلاب‌ها همچنان پنج هزار و ۹۹۶ خانه را در این ولایت تخریب کرده است.

به گفته وی، سه هزار و ۹۹۵ خانه به‌گونه کلی و دو هزار و یک خانه هم قسماٌ تخریب شده است.

ملابرادر عازم مناطق سیل‌زده بغلان شد

هدایت‌الله همدرد رئیس رسیدگی به حوادث طبیعی بغلان اعلام کرد: ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در راس یک هیئت بلند پایه به بغلان سفر کرده است.

گفته می‌شود ملابرادر با هدف کمک و رسیدگی به مشکلات آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر به این ولایت سفر کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->