هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

تاکید شورای اسلامی شهر مشهد بر زیباسازی شهر در ایام نوروز و استقبال از بهار ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۲۱۸۲
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
تاکید شورای اسلامی شهر مشهد بر زیباسازی شهر در ایام نوروز و استقبال از بهار ۱۴۰۱
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به برکت جوانان حرکت‌های بسیار بزرگی در کشور در بحث خلاقیت و‌ جنگ داشته‌ایم.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در سی‌امین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با تبریک تولد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: به برکت جوانان حرکت‌های بسیار بزرگی در کشور در بحث خلاقیت و‌ جنگ داشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با بیان اینکه شهردار و تمامی کارکنان و کارگران شهرداری مشهدالرضا(ع) به‌صورت شبانه‌روز در تکاپو هستند تا چهره زیباتری از شهر را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز متجلی سازند، افزود: روز ولادت حضرت علی‌اکبر‌(ع) که به‌عنوان روز «جوان» نام‌گذاری شده را به یکایک جوانان این مرز و بوم، به‌ویژه جوانان برومند، خلاق، مبتکر و خوش‌ایده مشهدی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

وی همچنین از زحمات اعضای شورای شهر در جلسات چندین ساعته کمیسیون تلفیق، به منظور بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس نیز تقدیر و تشکر کرد.

موحدیان افزود: به برکت خلاقیت و عزم و اراده جوانان ایرانی، در عرصه‌های مختلف، حرکت‌های بسیار بزرگی در این کشور انجام شده است؛ زمانی که صدام به ایران حمله کرد، حضرت امام‌(ره) فرمودند مگر جوانان ما مرده‌اند که صدام اقدامی بر‌خلاف سیاست‌ها و علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهد.

وی گفت: بسیار خرسندیم که از ظرفیت جوانان در شورای ششم شهر مشهد مقدس نیز بهره‌مند هستیم و این جوان‌گرایی نمود خاصی پیدا کرده است؛ امیدواریم با همت و تلاش ایشان، اتفاقات خوبی را برای شهر امام‌رضا‌(ع) رقم بزنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تبریک نیمه شعبان، سالروز ولادت امام‌زمان‌(عج)، تصریح کرد: شهردار و تمامی کارکنان و کارگران شهرداری مشهدالرضا‌(ع) به‌صورت شبانه‌روز در تکاپو هستند تا چهره زیباتری از شهر را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز متجلی سازند؛ از یکایک این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

موحدیان با بیان اینکه این تلاش و اهتمام تا آخرین لحظات منتهی به سال ادامه خواهد داشت، گفت: خادمان مردم در شهرداری مشهد مقدس، در کنار سایر دستگاه‌های متولی، حتی در ایام تعطیل، آماده ارائه خدمت به زائران و مجاوران رضوی هستند.

وی در ادامه به مانور اخیر نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این اقدام در تاریخ ماندگار خواهد بود و هیچ‌کدام از صهیونیست‌ها، حرکت نیرو‌های جان‌برکف سپاه پاسداران را فراموش نخواهند کرد.

موحدیان همچنین با محکوم‌کردن اعدام ۴۱ جوان شیعی در عربستان سعودی، گفت: این جوانان خواسته‌ای جز خیرخواهی نداشتند؛ متأسفانه این اقدام مذموم با سکوت خبری خبرگزاری‌های دنیا همراه بود و در رسانه‌های داخلی نیز آن‌گونه که باید، به آن پرداخته نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه نهاد‌های مدعی حقوق بشر رفتار‌های دوگانه‌ای را نسبت به این حادثه تأسف‌بار از خود نشان دادند، تصریح کرد: امیدواریم رژیم ظالم سعودی به سزای این اقدام ظالمانه خود برسد.

موحدیان در ادامه با گرامیداشت ۲۲ اسفندماه، سالروز فرمان حضرت امام‌(ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین روز شهدا، گفت: یاد و خاطره همه شهدای ایران اسلامی را گرامی می‌داریم؛ عزیزانی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری، زنده نگهداشتن یاد و خاطره ایشان، کمتر از شهادت نیست.

پاسخ شهردار مشهد به سوال عضو شورا

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، با حضور در این جلسه در پاسخ به سؤال ایمان فرهمندی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص نقض عهد، بی‌توجهی و‌ ناراضی‌سازی سرمایه‌های انسانی شهرداری مشهد، توقف عملیات اجرایی پروژه‌های شهری و عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران و سرمایه‌گذاران گفت: در این ۶ماه برخی مدیران و دل‌سوزان تشکل‌های اجتماعی و سیاسی می‌گفتند چرا سکوت می‌کنی و خیلی از مسائل را منتشر نمی‌کنید. ما برای حفظ آرامش و حفظ فضای کار و پرهیز از فضای دو‌قطبی سکوت می‌کنیم. در این جلسه هم سعی دارم همین منوال را پیش ببرم.

وی درباره نخستین سوالی که شورای شهر از وی در دوره تصدی مسئولیتش مطرح کرده است، در صحن علنی گفت: افتخار می‌کنم در نظامی خدمت می‌کنیم که نهایت مردم‌سالاری و دموکراسی در آن وجود دارد و شورا؛ شهرداری را که ۶ ماه است منصوب کرده از طریق ابزار‌های قانونی که در دست دارد بر عملکرد شهرداری نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: این نظارت را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم.

شهردار مشهد درباره سوالات مطرح شده در زمینه موارد حقوقی و منابع انسانی اتوبوسرانان، تاکسیرانان و موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاران با ارائه مصوبات، قوانین و گزارشِ کار‌های انجام شده در این زمینه عنوان کرد: پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تاکسی‌رانان که سهم دولت بوده و از سال ۹۴ باید توسط دولت قبل پرداخت می‌شده، توسط شهرداری صحیح نیست.

وی توضیح داد: سرمایه گذاران و پیمانکاران شرکای شهرداری هستند، نگاه ما به آن‌ها مثبت و به‌عنوان همکار است، با تلاش همکاران شهرداری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات نقد پیمانکاران را طی چند ماه اخیر پرداخت کردیم و از صبوری پیمانکاران متشکرم.

شهردار مشهد تاکید کرد: سرمایه گذاران سازمان اتوبوس رانی، مطالباتی دارند که مدیرعامل محترم باید تلاش کنند تا در اسرع وقت بخش باقی مانده آن پرداخت شود.

وی ادامه داد: ریاست کمیسیون حمل و نقل تاکید داشت پروژه‌های فاقد مطالعه یا دارای ضعف مطالعه حذف شوند. پارکی که ۷۳هکتار است را می‌توان بدون منبع آب اجرا کرد؟ باید این پروژه را نگه داشت تا اصلاح شود.
وی در پاسخ به سؤال کریمدادی درباره پیگیری تبدیل وضعیت ایثارگران نیز گفت: ما پیگر موضوع هستیم، اما انتخاب نیرو از واجدان شرایط حدود ۳۰۰۰نیرو نیازمند تعیین شاخص است اگر گزینشی رفتار شود، دور از هدف مدیریت شهری نیست.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: توجه به سرمایه انسانی چند ملاک دارد، یک محترم شمردن نظر کارشناسی، امروز در شهرداری همه به این نتیجه رسیدند انتخابات انوبوسی و سفارسی بی‌نتیجه است و بابد مبنا کارشناسی باشد. اگر به انتصابات این دوره نگاه کنیم در مقایسه با دوره قبل بسیار کارشناسی‌تر و درون‌سازمانی بوده است.

به گفته وی،با وجود تمام مشکلات مالی نگذاشتیم فشار بر بدنه شهرداری وارد شود و حتی بک روز در پرداخت‌ها مشکلی نداشتیم.درباره عیدی کارگران و طبق مصوبه دیوان اداری برج ۱۰دی مصوبه به سراسر کشور که عیدی کارگران شهرداری معادل کارمندان دهید، بعضی‌ها آن را در کشور به عنوان فرصت دیدند و به سرعت عیدی کارمندی را پرداخت کردند، اما اگر ما توجه به نیروی انسانی نداشتیم‌ که عیدی کارگران را بر اساس گذشته پرداخت نمی‌کردیم و همراه با یک تیم کارشناسی در شهرداری و کشور سعی در ابطال این مصوبه داشتیم و نگذاشتیم این مصوبه اجرا شود. آیا این توجه به نیروی انسانی نیست!

وی در ادامه درباره حق بیمه تکمیلی تاکسی‌رانان که از سال ۹۴دولت پرداخت می‌کرده، افزود: این مهم وظیفه دولت بوده چرا ما باید پرداخت کنیم، باری بوده  که دولت قبل نتوانسته آن را انجام دهد و بر دوش شهرداری این دوره گذاشته است.
شهردار مشهد ادامه داد: در بحث پرداخت وام‌ها در بحث نوسازی، شهرداری به‌خوبی این بدهی‌ها را پرداخت کرده است.

به گفته وی، سرمایه گذاران و پیمانکاران شرکای شهرداری هستند، نگاه ما به آن‌ها مثبت و به‌عنوان همکار است، با تلاش همکاران شهرداری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات نقد پیمانکاران را طی چند ماه اخیر پرداخت کردیم. سرمایه گذاران سازمان اتوبوس‌رانی، مطالباتی دارند که مدیرعامل محترم باید تلاش کنند تا در اسرع وقت بخش باقی مانده آن پرداخت شود.

 اقناع عضو شورای شهر از پاسخ‌های شهردار مشهد

شورای شهر مشهد امروز در جلسه علنی خود با طرح سوال از شهردار مشهد توضیحات وی را شنید و در پایان عضو سوال‌کننده شورا از پاسخ قانع شد.
یکی از دستورکار‌های جلسه امروز شورای شهر مشهد سوال رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک از شهردار مشهد بود که پس از ارائه توضیحات وی، «ایمان فرهمندی» گفت از پاسخ شهردار قانع شدم.

تلاش شبانه‌روزی مدیریت شهری برای نمایش چهره زیباتری از مشهد در ایام نوروز

مصوبات

تخفیف به بهای خدمات اتوبوس رانی و قطارشهری

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای تبصره ۵ با موضوع افزایش بهای خدمات اتوبوس رانی از ۷۵۰۰ریال به ۹۰۰۰ ریال و افزایش بهای خدمات قطار شهری از ۱۰۰۰۰ ریال به ۱۲۰۰۰ ریال، به منظور کاهش اثرات  اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نسبت به اعمال تخفیف معادل ۲۰درصد افزایش مذکور، به شهروندان در شش ماه دوم سال۱۴۰۰اقدام نماید.

ماده‌واحده: مصوبه شماره ۹۳۰۷/۱۴۰۰/۶/ش مورخ ۱۶/۰۶/۱۴۰۰ در خصوص تخفیف به بهای خدمات اتوبوسرانی و قطار شهری، تا زمان لازم الاجرا شدن نرخ بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان و شرکت مربوطه، تمدید شد.

تبصره- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان و شرکت یاد شده منعکس نماید.

شهردار در ادامه گفت: چون دوران عید است خبر خوب به شهروندان و همشهریان در حاشیه شهر بدهیم که با توجه به تلاش همکاران و دولت محترم ۸۳دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شد دیروز هم موفق به انعقاد قرارداد ۱۳۹اتوبوس جدید برای شش ماه اول ۱۴۰۱  شدیم.

تصویب لایحه واگذاری انجام کلیه امور اداری، دفتری در سطح ستاد، مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه

ماده‌واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، در راستای اجرای مصوبه شماره ۱۲۳۹۰/۹۹/۵/ش مورخ ۰۱/۰۸/۱۳۹۹ و با توجه به صورتجلسه کمیسیون مناقصه به شماره ۲۰۰۰۰۵۰۲۲۴۰۰۰۰۱۵، نسبت به واگذاری انجام کلیه امور اداری، دفتری در سطح ستاد، مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با مبلغ ۷۴۶/۶۷۶/۹۵۱/۶۵۵/۲ ریال با شرکت همیاران شمال شرق، مطابق اسناد پیوست اقدام نماید.

احداث نیروگاه بیوگاز سوز در لندفیل میامی به روش ساخت بهره برداری و تسهیم درامد BLO

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می شود نسبت به انعقاد قرارداد سرمایه گذاری و‌بهره برداری نیروگاه بیوگاز سوز لندفیل میامی با ظرفیت نامی۳مگاوات شامل کلیه عملیات مربوط به طراحی، تامین تجهیزات استحقال بیوگاز، ساخت و نصب تاسیسات تولبد برق، انعقاد قرارداد با سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق، اتصال به شبکه و فروش برق، همچنین انجام خدمات فنی، پشتیبانی، تعمیرات، نگه داری کلیه متعلقات و ملحقات انها در قالب مدل ساخت بهره برداری و تسهیم درامد با شرکت صنعت یاران نیروگاهی ایرانیان منطبق بر قرارداد خرید برق توسط ساتبا اقدام نمایند.

تصویب لایحه تسهیل تملک املاک واقع در حریم بزرگراه پیامبر اعظم (ص)

ماده‌واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به منظور تسریع در تملک املاک در اولویت بازگشایی حریم بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، نسبت به خرید و تملک تمام یا بخشی از عرصه املاک در مسیر حریم بزرگراه یاد شده با تهاتر بهای آن در قالب اعطای پروانه یا پایانکار ساختمانی، در قالب حساب طرح (درآمد- هزینه نقد) و با رعایت بند‌ها و تبصره‌های زیر، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام نماید.

۱- در تهاتر بهای میزان در مسیر املاک در اولویت بازگشایی حریم بزرگراه با امتیاز پروانه ساختمانی (به استثناء وجوهی که شهرداری به عنوان عامل وصول بوده همانند عوارض آتش‌نشانی، آموزش و پرورش و خطوط ریلی)، عوارض پروانه ساختمانی تا میزان مبلغ تهاتر، در باقیمانده ملک مالک با ۱۰% و در سایر املاک معرفی شده از سوی مالک با ۵% تخفیف مازاد بر تخفیف مصوب نقدی روز (حداکثر تا سقف ۲۸% تخفیف در هر دو حالت)، اعمال خواهد شد.
تبصره: امتیاز اعطایی مندرج در این بند، حداکثر به سه ملک معرفی شده از سوی مالک به شهرداری تعلق می‌گیرد.
۲- در املاکی که بخشی از عرصه آن در مسیر بازگشایی حریم بزرگراه می‌باشد، تهاتر بهای میزان در مسیر با مبلغ محاسبات پایانکار آن ملک، تا میزان مبلغ تهاتر، امکان پذیر بوده و صرفاً تخفیف پرداخت نقدی روز مطابق مصوبات شورای اسلامی شهر لحاظ می‌گردد.
۳- در تهاتر بهای میزان در مسیر املاک یاد شده، حقوق تبصره ۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها و در صورت شمولیت ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری ها، سهم سرانه خدمات و معابر عمومی موضوع این قانون نیز محاسبه و پس از کسر حقوق یاد شده از میزان در مسیر، تهاتر انجام می‌شود.

تبصره: املاک مستقر در محور غرب که دارای پروانه بهره برداری صادره از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی داخل محدوده و حریم قانونی شهر می‌باشند در صورت نداشتن عرصه در مسیر، در گواهی صادره ایشان درج شود که حقوق ناشی از تبصره ۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداریها، آن املاک در زمان درخواست صدور مجوز بعدی اخذ خواهد شد و در صورت وجود عرصه در مسیر مالک متعهد می‌شود نسبت به واگذاری حق انتفاع رایگان میزان در مسیر ملک خود جهت اجرای طرح اقدام نموده و در زمان درخواست صدور مجوز جدید حقوق طرفین (ناشی از تبصره ۴ قانون مذکور، ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری، حقوق اعیان و همچنین حقوق مالکانه عرصه و اعیان در مسیر) در محاسبات به قیمت روز لحاظ شود.

۴- سقف اعتبار ریالی درآمد - هزینه در اختیار شهرداری مشهد مقدس برای اجرای این مصوبه، تا مبلغ ۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (پنج هزار میلیارد) ریال بوده و شهرداری مشهد مقدس مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و اصلاح و متمم بودجه سنواتی خود منعکس نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->