سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه

  • کد خبر: ۲۲۶۶۴۵
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه
شهردار منطقه‌۱۲ مشهد:با آماده سازی کمپ ورزشی نیاز منطقه پاسخ داده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز فروردین سال گذشته در جمع فعالان اجتماعی محله امیریه حاضر شدیم تا مشکلات این محله را روایت کنیم. ساکنان امیریه امکانات رفاهی و شهری این محله را کم می‌دانستند. امیریه از جمله محلات نوپای شهر است که حدود ۷‌هزار نفر جمعیت دارد، اما فضای سبز و مراکز ورزشی ندارد.

ساکنان محله امیریه از کمبود‌ها و کاستی‌های تفریحی و ورزشی نیز گلایه‌مند بودند، شهروندان ساکن این محله این‌طور گفتند که برای استفاده از این امکانات حداقلی، باید مسافتی را از محله خود طی کنند تا به الهیه بروند. در آن گزارش وقتی معضلات محله را با شهردار وقت منطقه‌۱۲ در میان گذاشتیم، پاسخ‌هایی برای مشکلات مردمی ارائه کرد. حال پس از یک سال پیگیر وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ شدیم که تا چه میزان محقق شده است.

پارک نیروی انتظامی در بلاتکلیفی

شهروندان در آن گزارش گفته بودند که پارک نیروی انتظامی در خیابان علویه، سال‌هاست بلاتکلیف رها شده است، درصورتی که این محله پارک نداردو خواستار تکمیل پارک بودند. نکته دیگری که آنها اشاره کردند سوختگی لامپ‌ها بود. به گفته آنها چند لامپ برج نوری این پارک سوخته است و نیاز به تعویض دارد. به دلیل کمبود نور و مناسب‌سازی نشدن این پارک، شهروندان در شب جرئت عبور از این پارک را ندارند.

در ادامه شهردار وقت منطقه‌۱۲ مشهد در پاسخ به مطالبات شهروندان درباره وضعیت سرانه فضای سبز محله، گفته بود: برای احداث پارک در اعتبارات عمرانی سال‌۱۴۰۲، فضای سبز پیشنهاد شده است. برج روشنایی به دلیل بازپیرایی پارک، به‌صورت دستی خاموش شده است که به‌زودی روشن می‌شود.

سالن ورزشی نداریم

همچنین شهروندان گفته بودند پیاده‌رو سمت فرد بولوار امیریه خاکی است و با توجه به وجود سکنه زیاد در امیریه، اهالی خواستار بهسازی پیاده‌رو برای عابران و ایجاد لاین دوچرخه‌سواری بودند. شهردار وقت منطقه‌۱۲ درباره بهسازی پیاده‌رو سمت فرد بولوار امیریه نیز گفته بود با وجود درخواست منطقه‌۱۲ تاکنون اعتباری در این زمینه از حوزه ستادی تفویض نشده است، بنابراین امکان اقدام برای این خواسته وجود ندارد.

در ادامه یکی از اعضای شورای اجتماعی محله گفته بود که زمینی در مجاورت میدان علویه، روبه‌روی پارک نیمه‌کاره علویه قرار دارد که در طرح تفصیلی منطقه است. ساکنان در ادامه خواستار آن بودند که این زمین به مجموعه ورزشی اختصاص یابد، اما ظاهرا چندی پیش این زمین به شخص فروخته شده است. گفته می‌شود این زمین امکان احداث مجموعه ورزشی ندارد در صورتی که این محله حتی یک سالن ورزشی ندارد. درخواست داریم موضوع احداث سالن ورزشی در این زمین از سوی مسئولان شفاف‌سازی شود.

شهردار وقت منطقه‌۱۲ نیز درباره وضعیت زمین بدون استفاده در خیابان علویه گفته بود که زمین یادشده کاربری ورزشی دارد و به شخص واگذار نشده و متعلق به شهرداری است، اما اعتبارات لازم برای احداث سالن ورزشی در این زمین وجود ندارد.

درخواست ایمن‌سازی برای معبر

یکی از شهروندان نیز گفته بود که خط عابر و دست‌اندازی که بین امیریه ۹ و ۱۳ روبه‌روی مسجد واقع است، بازدارنده نیست و علائم اطلاع‌رسانی ندارد و خودرو‌ها با سرعت عبور می‌کنند. پشت همین مسجد، مهدکودکی واقع است که کودکان و والدین زیادی از این گذرگاه عبور می‌کنند و امکان تصادف زیاد است. شهرداری باید علائم راهنما یا چراغ چشمک‌زن را در نزدیکی این خط عابر پیاده، نصب کند.

شهردار وقت منطقه نیز درباره بازدارنده نبودن سرعت‌گیر روبه‌روی مسجد حضرت زینب (س) گفته بود که در این زمینه مکاتبه‌ای با سازمان ترافیک شهرداری انجام شده است. در صورت ارائه طرح اصلاحی، در برنامه شهرداری منطقه‌۱۲ قرار خواهد گرفت.

برای پروژه‌ها درخواست اعتبار کردیم.

اما در جدیدترین پیگیری از شهردار منطقه‌۱۲، مهدی خداشناس درباره وضعیت پارک نیروی انتظامی می‌گوید: اعتبار برای تجهیز و بهسازی پارک نیروی انتظامی در خیابان علویه هنوز از سوی ستاد شهرداری مرکز تخصیص پیدا نکرده است. ابتدای سال شهرداری منطقه‌۱۲ برای معابر خاکی و پیاده‌رو‌ها برای تخصیص اعتبار از ستاد شهرداری درخواست می‌دهد ولی منابع مالی محدود است و با تعداد محدودی از درخواست‌ها موافقت می‌شود. او می‌افزاید: به عنوان مثال کوچه‌های علویه ۲/۱۸، ۴/۱۸ و ۶/۱۸ آسفالت شده‌اند و مابقی نیز تا ماه تیر آسفالت می‌شوند.

شهردار منطقه‌۱۲ برای زمین ورزشی این محله نیز بیان می‌کند: برای زمین ورزشی در خیابان علویه نیز در حال آماده‌سازی کمپ ورزشی شهدای شهرداری هستیم که تمامی منطقه‌۱۲ را پوشش دهد. از سویی طبق نظر کارشناسان شهرداری مرکز در برخی از درخواست‌های مردمی، بافت شهری آن‌چنان شکل نگرفته است و اولویت با پروژه‌های محلات با تراکم جمعیت زیاد است.

خداشناس با بیان اینکه معبر روبه‌روی مسجد حضرت زینب (س) سرعت‌گیر دارد، توضیح می‌دهد: برخی شهروندان درخواست احداث سرعت‌کاه آسفالتی را دارند و طبق آیین‌نامه‌های ترافیکی در شریان اصلی مانند بولوار امیریه، امکان احداث سرعت‌کاه وجود ندارد، چون منجر به حوادث جانی می‌شود و به خودرو‌ها نیز آسیب می‌زند.

پیگیری سرنوشت قول‌های تریبون مردمی محله امیریه

اجرا نشدن به دلیل مهندسی

ایجاد سرعت‌گیر روبه‌روی مسجد حضرت زینب (س) یکی از درخواست‌های ساکنان این محله بود. شهردار منطقه ۱۲ می‌گوید که ساکنان خواستار ایجاد سرعت‌کاه آسفالتی هستند و طبق آیین‌نامه‌های ترافیکی در شریان اصلی مانند بولوار امیریه، امکان احداث سرعت‌کاه وجود ندارد، زیرا سبب حوادث جانی می‌شود.

آسفالت تا ماه‌تیر

وضعیت خاکی خیابان‌های امیریه یکی دیگری از انتقاد‌ها و خواسته‌های مردمی است. در این باره ساکنان خواستار بهسازی معابر خاکی و پیاده‌رو بودند. شهردار منطقه‌۱۲ در پیگیری مجدد می‌گوید درخواست تأمین اعتبار زده شده است، اما اعتبارات محدوده است. در همین باره نیز کوچه‌های علویه ۲/۱۸، ۴/۱۸ و ۶/۱۸ آسفالت شده و مابقی نیز تا ماه‌تیر آسفالت می‌شود.

احداث مجموعه ورزش

مشکل زمین ورزشی دیگر دغدغه شهروندان بود. به گفته آنها زمینی در مجاورت میدان علویه، روبه‌روی پارک نیمه‌کاره علویه قرار دارد که در طرح تفصیلی منطقه است. ساکنان در ادامه خواستار آن بودند که این زمین به مجموعه ورزشی اختصاص یابد. در پیگیری مجدد برای کم‌وکیف اقدامات زمین ورزشی، شهردار منطقه‌۱۲ می‌گوید در حال آماده‌سازی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری هستیم تا تمامی منطقه‌۱۲ را پوشش دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->