عملیات امداد و نجات آتش نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم
سرخط خبرها

حاشیه شهر مشهد، محروم از اجرای طرح «اگو»

  • کد خبر: ۱۰۰۰۵۷
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
حاشیه شهر مشهد، محروم از اجرای طرح «اگو»
آن طور که معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب مشهد اعلام می‌کند، تاکنون ۸۰ درصد شبکه فاضلاب در شهر مشهد انجام شده و ۲۰ درصد آن باقی مانده است که بیشتر آن به مناطق حاشیه شهر مربوط است.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ «شرکت آب وفاضلاب چرا طرح اگو در منطقه سیس آباد (رسالت ۹۷) اجرا نمی‌کند؟ هر دو ماه بابت تخلیه چاه فاضلاب باید ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنیم، ضمن اینکه چاه‌ها نشست پیدا می‌کند.بیشتر خیابان‌های مشهد طرح اگو دارد، به غیر از منطقه سیس آباد. لطفا این طرح را اجرا کنید.»

«در محله همت آباد ساکن هستم و نبود طرح اگو مشکلات زیادی را برای ساکنان این محله ایجاد کرده است.من و بسیاری از این مردم قشر کارگر هستیم و برایمان سنگین است که هر چند ماه یک بار هزینه تخلیه چاه بپردازیم. نمی‌دانم مشکل کار کجاست که همیشه امکانات به حاشیه شهر دیرتر می‌رسد.»
اولین بار نیست که چنین پیامک‌هایی دریافت می‌کنیم، قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود.

حاشیه شهر در انتظار اگو

آن طور که معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب مشهد اعلام می‌کند، تاکنون ۸۰ درصد شبکه فاضلاب در شهر مشهد انجام شده و ۲۰ درصد آن باقی مانده است که بیستر آن به مناطق حاشیه شهر مربوط است.

مهدی حاجی آبادی اظهار کرد: شبکه فاضلاب مشهد تحت پمپاژ نیست و با شیب زمین حرکت می‌کند، بنابراین در مناطقی از حاشیه شهر که قابلیت آن وجود داشته، انجام شده است. به عنوان نمونه، شبکه فاضلاب را تا رسالت ۵۹ اجرا کرده ایم.

۷۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اجرا نشده است

وی با اشاره به اینکه پنج تصفیه خانه فعال در مشهد وجود‌دارد، گفت: در مجموع برای شبکه فاضلاب مشهد ۴ هزارو ۳۰۰ کیلومتر فاضلاب نیاز است که ۳ هزارو ۶۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است و حدود ۷۰۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

حدود ۳۰۰ کیلومتر از این میزان باقی مانده به بعد از منطقه طبرسی شمالی ۱۳ و بعد از رسالت ۵۹ مربوط است. امکان انتقال فاضلاب این مناطق به هیچ کدام از تصفیه خانه‌های موجود نیست. حاجی آبادی اضافه کرد: زمینی برای احداث تصفیه خانه طبرسی شمالی تملک شده و مناقصه آن نیز برگزار شده است.

امیدواریم در سال آینده ساخت این تصفیه خانه شروع شود و هم زمان با آن، اجرای شبکه فاضلاب این مناطق را در دستورکار داریم. تا زمانی که این تصفیه خانه ساخته نشود، نمی‌توان کار را شروع کرد، زیرا در صورت اجرای طرح اگو، جایی وجود ندارد که فاضلاب را به آن منتقل کنیم. البته ساخت تصفیه خانه و اجرای شبکه هر دو زمان بر است.

سرنوشت فاضلاب مازادی که تصفیه نمی‌شود

وی اظهار کرد: نمی‌توان راهکاری موقت برای دفع فاضلاب اجرا کرد. راهکار فعلی همان چاه‌های جذبی است که اهالی حفر و از آن استفاده می‌کنند. می‌توان به صورت موقت تا رفع این ماجرا، فاضلاب را به کشف رود منتقل کرد، اما این معضل را دوچندان می‌کند.

اکنون نیز ۸۰ درصد شبکه فاضلاب را در مشهد اجرا کرده ایم، اما به این میزان نتوانستیم تصفیه خانه اجرا کنیم. اکنون فاضلاب مازاد داریم که تصفیه نمی‌شود و وارد کشف رود می‌شود.

حاجی آبادی تصریح کرد: تکمیل شبکه فاصلاب مشهد به ساخت تصفیه خانه منوط است، اما آن طور که پیش بینی می‌شود، این شبکه در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->