صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سفر اندرویدی سامسونگ چیزی حدود ۱۵ سال پیش با گوشی i۷۵۰۰ Galaxy شروع شد.

شهرآرانیوز - سامسونگ بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در جهان است و بیش از یک دهه این تاج را در اختیار دارد. همه چیز با اولین گوشی هوشمند اندرویدی این شرکت، i۷۵۰۰ Galaxy آغاز شد. این گوشی ۱۵ سال پیش رونمایی شد و راه را برای موفقیت سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند هموار کرد.

i۷۵۰۰ Galaxy در آوریل ۲۰۰۹ رونمایی و در ژوئن ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. این اتقاق ۶ماه پس از عرضه اولین گوشی هوشمند اندرویدی جهان، T-Mobile G۱ (ساختۀ HTC) بود. برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند (و سایر دستگاه‌های اندرویدی و iOS)، i۷۵۰۰ Galaxy دارای صفحه نمایش OLED و باتری بزرگ‌تری بود. مهم‌تر از آن، نسخه خام یا استوک اندروید را اجرا می‌کرد و از پردازنده Qualcomm (MSM۷۲۰۰A) بهره می‌برد.

این گوشی یک صفحه نمایش ۳.۲ اینچی OLED با وضوح HVGA داشت و از پردازنده کوالکام، ۱۲۸ مگابایت رم، ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و اسلات کارت microSD استفاده می‌کرد. i۷۵۰۰ Galaxy با اندروید ۱.۵ از پیش نصب شده عرضه شد. دوربین ۵ مگاپیکسلی عقب، فوکوس خودکار داشت، اما خبری از دوربین جلو نبود. این گوشی دارای شتاب‌سنج، قطب‌نما، GPS، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و پورت microUSB بود.

در سال ۲۰۱۰، سامسونگ گلکسی اس افسانه‌ای را روانه بازار کرد

یک سال بعد، سامسونگ گلکسی اس i۹۰۰۰ (معروف به گلکسی اس) را روانه بازار کرد و این شرکت را به قله‌های جدیدی رساند. این گوشی دارای ویژگی‌هایی بود که در سال ۲۰۱۰ بی‌سابقه بود، از جمله صفحه نمایش بزرگ ۴ اینچی Super AMOLED، محافظ گوریلا گلس، پردازنده ۱ گیگاهرتزی و TouchWiz ۳.۰ (اولین پوسته اندرویدی سامسونگ). همچنین این گوشی می‌توانست ویدیو‌های HD ضبط کند، اسلات کارت microSD و باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.