صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سهم زنان در اشتغال خانگی ۸۰ درصد است

  • کد خبر: ۲۲۱۸۸۷
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد بیان کرد: بر اساس آمایش ملی سهم زنان در اشتغال خانگی حدود ۸۰ درصد است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر قربان‌پور با بیان این مطلب، تشریح کرد: این مشاغل در رسته‌های مختلف توزیع شده‌اند و جابه‌جایی میان این رسته‌ها با توجه به شرایط دستخوش تغییر می‌شود، به همین منظور در برنامه‌ریزی صورت گرفته در کارگروه مشاغل، اولویت‌بندی بر اساس نیاز‌ها و توانمندی‌های زنجیره تأمین و ارزش مورد بررسی قرار می‌گیرد و نسبت به پیشران‌های اقتصادی شهرستان بازنگری و بازطراحی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر ظرفیت‌های بسیار متنوع مناطق مختلف شهری افزود: اتصال زنجیره‌های یاد شده بر اساس موقعیت جغرافیایی و کاهش هزینه‌ها در عین افزایش کیفیت تولید، ضرورتی جدی در این برنامه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد یادآور شد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش برخی از محصولات راهبردی کشور و حمایت از تمامی حلقه‌های این زنجیره شده و برنامه‌ریزی دقیقی برای شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای، آموزش، مشاوره و توانمندسازی فنی و مدیریتی و در نهایت شناسایی شرایط بازار صورت گرفته است.

قربان پور افزود: سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و اجراکنندگان طرح نیز در پیاده‌سازی آن از جزئی‌نگری پرهیز کرده و همواره تلاش کرده‌اند با نگاهی کل‌نگر و سیستمی به‌دنبال فهم واقع‌بینانه‌ای از شرایط موجود و ارائه راهکار و طرحی عملیاتی به منظور ایجاد اشتغال پایدار باشند. با این تفاسیر، آگاهی‌بخشی و تعامل مشترک متولیان امر و متقاضیان فعالیت در بخش مشاغل خانگی به‌عنوان نقطه عطف این طرح ملی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ما نیز متناسب با مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان مشهد به ویژه در زنجیره‌های بخش تولید محصول و خدمات که تنوع رشته‌ای بسیاری به ویژه در موضوعاتی مانند سوغات، زنجیره تأمین حلال، صنعت گردشگری حلال و کشاورزی خانگی نوین دارد، در پی اتصال بازار تقاضا به بازار تولید در این بخش‌ها هستیم.

منبع: قدس آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.