صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده تام الاختیار وزارت علوم و سازمان سنجش در خراسان رضوی از شرکت بیش از ۱۱۸ هزار داوطلب در این استان خبر داد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ سوت ماراتن نفس گیر کنکور سراسری ۱۴۰۱ نواخته شد و دانش آموزان کشور برای تکیه بر صندلی دانش ورزی و دانشجویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دکتر مجید سالاری، نماینده تام الاختیار وزارت علوم و سازمان سنجش در خراسان رضوی با اشاره به کنکور امسال به شهرآرانیوز گفت: آزمون‌های پنچگانه سراسری طی ۴ روز برگزار می‌گردد و طی آن، ۱۱۸ هزار و ۶۷۸ داوطلب به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: ۴۳ هزار و ۹۷ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی و فنی، روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در ۳۳ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان استان خراسان رضوی رقابت کردند که از این تعداد، ۳۱ هزار و ۸۹۳ نفر شرکت کننده آزمون گروه علوم انسانی هستند که ۱۸ هزار و ۳۵۱ نفر آنان داوطلب زن و ۱۳ هزار و ۵۴۲ نفر مرد هستند. همچنین، در آزمون گروه آموزشی ریاضی و فنی استان نیز ۱۱ هزار و ۲۰۴ شرکت کننده حضور دارند که سه هزار و ۹۲۷ نفر آنان زن و هفت هزار و ۲۷۷ نفر مرد هستند.

سالاری افزود: تقریبا ۵۰ درصد از کل ظرفیت داوطلبین کنکور امسال در حوزه امتحانی مشهد هستند که عددی معادل ۵۸ هزار نفر می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به فروکش کردن کرونا، پروتکل‌های سال‌های گذشته برداشته شد؛ فاصله صندلی‌ها یک متر و استفاده از ماسک نیز اجباری نخواد بود.

استاد گروه مهندسی صنایع در پاسخ به احتمال تقلب برخی داوطلبین تصریح کرد: خوشبختانه با حضور موثر انتظامات و حفاظت آزمون که افرادی با تجربه هستند، مشکلی در روند برگزاری آزمون نداشته ایم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.