جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری برگزار شد لغو برگزاری کلیه نمایشگاه‌های مراکز استانی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهدای ایران دستور سردار باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود با شهادت سیدابراهیم رئیسی، دوره ریاست‌جمهور بعدی چندساله خواهد بود؟ + ویدئو سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران تصویر تلخی دیگر از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور +عکس سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح همچون گذشته در کنار دولت خواهند بود پیام تسلیت فرمانده کل سپاه پاسداران در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه
سرخط خبرها

کارشناسان سیاسی از ضرورت جهاد تبیین برای نسل جوان می‌گویند

  • کد خبر: ۹۹۶۰۸
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کارشناسان سیاسی از ضرورت جهاد تبیین برای نسل جوان می‌گویند
رهبر انقلاب بحث جهاد تبیین را به عنوان خط و مسیر حرکت عمومی جامعه مطرح کردند و آن را جهادی فوری و قطعی دانستند. اما برای واکاوی بیشتر بیانات رهبر معظم انقلاب، به اظهارات سیاسیون و نمایندگان مجلس نگاهی کرده ایم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تصویری با مردم تبریز با اشاره به عرصه پیچیده طراحی دشمن و هجمه‌های ترکیبی دشمنان از دو وسیله در اختیار دشمن نام بردند که برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کنندو این دو وسیله عبارت است از فشار اقتصادی و اعمال تحریم ها. 

تاریخ برای نسل جوان به درستی تبیین شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با جمعی از مردم آذربایجان، به «فارس» گفت: حال که با تغییر دولت فضای امید به تحول و شرایط بهتر در جامعه ایجاد شده است، عده‌ای با سیاه نمایی، دروغ پردازی و اتهام زنی مذبوحانه می‌کوشند مردم را مأیوس و دل سرد کنند و با مسئله آفرینی مانع اقدامات اساسی شوند.

سیدمحمد حسینی با اشاره به کسانی که با عملکرد ناصوابشان موجب مشکلات معیشتی مردم شده اند، گفت: این‌ها امروز باید پاسخگو باشند، ولی مدعی و طلبکار شده اند و می‌گویند انقلاب شعار‌ها و اهدافش را به فراموشی سپرده است. دراین باره، رهبر معظم انقلاب ضمن نادرست خواندن این ادعا، حسن نیت و صداقت این افراد را رد کردند و معیار‌هایی را مبنا قرار دادند ازجمله اینکه دعوت کنندگان به تسلیم در برابر آمریکا، پایبند به آرمان ظلم ستیزی انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار نیستند و همچنین، کسانی که روحیه و سبک زندگی اشرافی دارند، اعتقادی به حمایت از محرومان و مستضعفان ندارند و از شعار‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته اند.

وی با اشاره به موضوع جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب برای بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات بر آن تأکید کرده اند، گفت: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم هم تأکید کرده بودند که باید تاریخ معاصر را به درستی برای نسل جوان تبیین و تحلیل کرد. علاوه بر انجام این وظیفه خطیر، لازم است که نیرو‌های انقلاب اسلامی پاسخ به شبهات اعتقادی، سیاسی و فرهنگی و نیز نقدکردن افکار و رفتار استکبار و دنباله رو‌های داخلی آنان را مدام مدنظر داشته باشند.

دشمن به دنبال فاصله انداختن میان مردم و حاکمیت است

کارشناس مسائل سیاسی، نیز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز به «فارس» گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم تبریز دو مسیر، یعنی فاصله مردم با حاکمیت و همچنین لجن مال کردن بازو‌های دشمن جمهوری اسلامی را به خوبی تبیین کردند.

عبدا... گنجی اظهار کرد: دشمن می‌کوشد با فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت از طریق فشار اقتصادی اقداماتش را دنبال کند و در همین راستا، تلاش می‌کند نهاد‌های حافظ انقلاب اسلامی را با مردم روبه رو کند و آن‌ها را در مواجهه با یکدیگر از کار بیندازند. این درحالی است که کارکرد آن‌ها تضمین دهنده مسیر سلامت جمهوری اسلامی است.

معاندان به جای سیاه نمایی، قبل و بعد انقلاب اسلامی را مقایسه کنند

همچنین بیژن نوباوه وطن، نماینده مجلس، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به «فارس» گفت: معاندان و رسانه‌های آن‌ها که با سیاه نمایی به دنبال ایجاد یأس در جامعه هستند، اگر جرئت دارند، به جای این کار به مقایسه قبل و بعد از انقلاب اسلامی بپردازند.

وی افزود: دشمن سعی می‌کند نسل جدید را به اصل انقلاب اسلامی بدبین و از آینده دل سرد کند. همچنین، از فاصله زمانی که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با نسل حاضر ایجاد شده است، نهایت بهره برداری را به نفع خود داشته باشد.

کسانی که می‌گویند انقلاب اسلامی از اهدافش فاصله گرفته است، به بن بست رسیده اند

رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس نیز گفت: کسانی که می‌گویند انقلاب اسلامی از اهدافش فاصله گرفته است، خودباوری شان را از دست داده اند و خودشان به بن بست رسیده اند.

محمدصالح جوکار در گفتگو با «فارس»، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: کسانی که می‌گویند انقلاب اسلامی از اهدافش فاصله گرفته است، درواقع همان کسانی هستند که همه چیز را در درخواست از غرب و آمریکا جست وجو می‌کنند و هیچ اعتمادبه نفسی برای انجام کار‌ها با تکیه بر نیروی داخلی ندارند. مشکلات این کشور به دست جوانان خود ما حل می‌شود و انقلاب اسلامی و کشور ما با تکیه بر توان خودمان پیشرفت خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->