مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان‌رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید ۲ دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مشهد اطفا شد + عکس حقوق همه بازنشستگان امروز پرداخت می‌شود، بازنشستگان تامین‌اجتماعی نگران نباشند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گذر از بحران بدون بحران | جزئیات عملیات مهار سیل مشهد اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند
سرخط خبرها

بیماری سرخک، سلامت کودکان را تهدید می‌کند

  • کد خبر: ۸۸۳۷۶
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
بیماری سرخک، سلامت کودکان را تهدید می‌کند
سرخک نوعی عفونت دستگاه تنفسی مختص انسان هاست که غالبا در دوران نوزادی و کودکی بروز پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده هشدار داد که یک ویروس شناخته شده می‌تواند تهدید جهانی بعدی برای سلامت کودکان باشد.

در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، بیماری سرخک می‌تواند به یک تهدید جهانی تبدیل شود و کودکان گروهی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند. کارشناسان نگران هستند که در صورت ادامه همه گیری، شیوع بیماری سرخک و عفونتی که در کودکان ایجاد می‌کند، اجتناب ناپذیر باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرد که همه‌گیری کووید-۱۹ باعث تاخیر قابل توجهی در اجرای برنامه‌های واکسیناسیون علیه بیماری سرخک شده است. به این ترتیب، در حالی که موارد ابتلا به سرخک در دوران همه گیری به میزان چشمگیر پایین بوده، اما خطر فزاینده شیوع این بیماری در آینده وجود دارد چرا که روند پیشرفت‌ها در راستای ریشه کنی سرخک کند شده است.

در سال ۲۰۲۰ که اولین سال آغاز همه‌گیری بود، تزریق اولین دُز واکسن سرخک به بیش از ۲۲ میلیون نوزاد به دلیل اعمال قرنطینه و توقف موقت فعالیت‌های اقتصادی انجام نگرفت. گفته می‌شود این رقم سه میلیون بیشتر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است.

سرخک یک عفونت دوران کودکی است که پیش از این بسیار رایج بود، اما واکسیناسیون به مهار آن کمک کرد و حتی میزان بروز آن در کودکان بسیاری از نقاط جهان کاهش یافت. این بیماری می‌تواند با پیامد‌های جدی همراه باشد و حتی کشنده است. هرچند از زمان آغاز تزریق واکسن سرخک میزان مرگ و میر به شکل قابل توجهی کاهش یافته است با این وجود همچنان سالانه بیش از ۱۰ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->