جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زلزله ۴.۵ ریشتری در سمنان (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان تا پایان هفته رکورد پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد شکسته شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توصیه هایی درباره مصرف چربی های حیوانی

  • کد خبر: ۶۷۹۹۴
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
توصیه هایی درباره مصرف چربی های حیوانی
متخصص تغذیه گفت: چربی‌های حیوانی را می‌توان به صورت موردی و در حد کم استفاده کرد اما جایگزین کردن آن با روغن مصرفی روزانه می‌تواند مشکلات جدی به خصوص در زمینه قلبی عروقی به همراه داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه  اظهار کرد:  چربی اشباع به طور طبیعی در بسیاری از غذاها به خصوص منابع حیوانی، وجود دارند. این نوع چربی تاثیر منفی برای سلامت عمومی بدن به خصوص سلامت قلب دارد.

او افزود: یکی از مصالح کلسترول نوع خاص اسید چرب است که در روغن‌های اشباع حیوانی مانند دنبه یافت می‌شود. این موضوع می‌تواند رسوب و گرفتگی در رگ‌های قلب را افزایش دهد، همچنین با سخت شدن عروق، زمینه سکته‌های قلبی و مغزی را ایجاد می‌کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: چربی‌های حیوانی را می‌توان به صورت موردی و در حد کم استفاده کرد اما جایگزین کردن آن با روغن مصرفی روزانه می‌تواند مشکلات جدی به خصوص در زمینه قلبی عروقی به همراه داشته باشد. تاثیر چربی های حیوانی روی بدن به مقدار خوردنتان و اینکه باقی برنامه غذایی تان چگونه است، بستگی دارد.

او بیان کرد: در خصوص روغن‌های گیاهی معتقدیم هر نوع روغنی که در دمای اتاق به صورت جامد باشد برای سلامت بدن مضر است. این تاثیر منفی به خصوص در روغن‌های هیدروژنه که اسید‌های چرب ترانس دارند، برای سلامت بدن بیشتر است.

اولیایی گفت: توصیه ما این است که از انواع و اقسام روغن‌ها به صورت چرخشی استفاده کنید، برای مثال سعی کنید روغن زیتون، آفتابگردان، کنجد و ذرت را به صورت چرخشی استفاده کنید تا اسید‌های چرب ضروری بدن از این طریق تامین شوند.

او تاکید کرد: برای سرخ کرن غذا به هیچ عنوان از روغن‌های پخت و پز معمولی استفاده نکنید. روغن‌های مخصوص سرخ کردنی حاوی موادی به نام آنتی اکسیدان هستند که باعث می‌شود نقطه دود روغن و تحمل آن نسبت به حرارت افزایش یابد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: تا حد امکان از کمترین مقدار روغن‌ها استفاده کنید. روغن‌های مصرفی اگر بیش از نیاز بدن باشند، به صورت سلول چربی تجمع پیدا می‌کنند و در نهایت می‌توانند چاقی‌های ناحیه شکمی را ایجاد کنند که با بسیاری از بیماری‌ها مانند کلسترول خون، کبدچرب، دیابت و فشار خون در ارتباط است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->